Er was een tijd dat de Passat te krijgen was met het TDI-logo ofwel volledig in chroom, ofwel met een rode I, ofwel met een rode DI: TDI, TDI of TDI
Da's al wel heul lang geleden. In 1996-2000. Die Passat was trouwens 'maar' 100 kg lichter dan de Sup station nu. Nog best te doen.
Zou een 1.6 TDI van 120PK te weinig vermogen hebben voor dit kaliber auto (Style Businessline combi uitvoering)?
Tsja, het is wat je gewend bent. Zo'n 1.6 TDI is echt niet sloom. 11,1 seconden naar de 100 (wat je toch nooit doet, want het is altijd 50-80, 80-100, 80-120, en daar helpt dat lekkere koppel van zo'n TDI weer mee) en een top boven de 200. Kom je echt prima mee door het leven. Duw in je rug; nee. Ga je écht iets te kort komen; nee.
Ik kwam uit een A4 3.0 TDI toen ik in een Golf 1.4 TSI met 140 pk stapte. Dan mis je vermogen, zeker. Inmiddels ben ik er wel aan gewend, maar ik zou een stap lager zeker niet willen maken. Maar ja, kwestie van prioriteiten. Ik betaal (bij gelijke cataloguswaarde) wel €1.200,- belasting per jaar meer dan iemand met een 120 pk 1.6 TDI. Kun je ook van op vakantie.