Het grote Superb III COMBI topic

Ome Peek

Actief lid
]Wie kan mij helpen? Ik kan geen verbinding maken met Smartlink in mijn nieuwe SuperbIII.... Ik gebruik een Samsung Galaxy S4 met behulp van een usb-kabel. De auto herkent de aanwezigheid van het Samsung Android device wel, maar bij het verbinden zegt hij dat ik moet kijken of mijn gsm vrijgegeven is voor SmartLink. Ik heb het halve forum al afgestruind en ook heb ik gezocht in diverse Android-fora, maar ondanks dat ik de app "Android Auto" op mijn gsm heb gedownload, lukt het nog steeds niet. Ik weet niet welke instelling(en) ik nog kan of moet aanpassen in mijn gsm... Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen? Bij voorbaat dank

yves1966

Forumguru
Normaal moet je een zichtbare code op beide apparaten ingeven om ze te koppelen met android. Weet echter niet of dit met een wagen ook zo is. Zal es googelen.

Resultaat:
Blijkbaar was het eind augustus nog steeds niet beschikbaar in de benelux, es vragen in de garage of dit nu wel al beschikbaar is.

]Wie kan mij helpen? Ik kan geen verbinding maken met Smartlink in mijn nieuwe SuperbIII.... Ik gebruik een Samsung Galaxy S4 met behulp van een usb-kabel. De auto herkent de aanwezigheid van het Samsung Android device wel, maar bij het verbinden zegt hij dat ik moet kijken of mijn gsm vrijgegeven is voor SmartLink. Ik heb het halve forum al afgestruind en ook heb ik gezocht in diverse Android-fora, maar ondanks dat ik de app "Android Auto" op mijn gsm heb gedownload, lukt het nog steeds niet. Ik weet niet welke instelling(en) ik nog kan of moet aanpassen in mijn gsm... Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen? Bij voorbaat dank

In de app Android Auto moet je het vinkje uit zetten bij 'Only connect to known cars'. Denk dat dat je probleem oplost...

superbia

Forumguru
@Ome Peek ik gebruik android auto via mij Galaxy S5. Ik heb hiervandaan de laatste versie van android auto geïnstalleerd.
Daarna de verbinding van MirrorLink op Android auto gezet in de auto en als ik nu via usb verbind dan start hij automatisch op. Daarna de truuk van @jwolfkamp et voila (hoop ik ;))
De navigatie werk zeer goed en past de reistijd aan op files. Echt super werkt spotify, alle features op vrij zoeken na zijn geïntegreerd. Echt briljant!! Enige minpunt is dat hij (nog?) niet integreerd met de hid.

superbia

Forumguru
Maandag gespot door @ManeBrane op de a1 (zie octavia topic)

full

full

Veel combi's!!

Ome Peek

Actief lid
@superbia en @jwolfkamp: heb alles wat jullie zeggen geprobeerd, maar nog steeds nix. Het kan alleen nog het volgende zijn (denk ik): de Galaxy S4 is niet compatibel óf het door mij gebruikte usb kabeltje (originele Samsung accessoire) is niet compatibel met de SIII... Als niemand nog andere ideeën heeft, dan vraag ik het de garage wel even deze week.

plas0108

Forumguru
@superbia en @jwolfkamp: heb alles wat jullie zeggen geprobeerd, maar nog steeds nix. Het kan alleen nog het volgende zijn (denk ik): de Galaxy S4 is niet compatibel óf het door mij gebruikte usb kabeltje (originele Samsung accessoire) is niet compatibel met de SIII... Als niemand nog andere ideeën heeft, dan vraag ik het de garage wel even deze week.

Volgens mij moet je een MDI compatible micro-USB kabel hebben om de S4 via een USB-kabel te kunnen koppelen. Artikelnummer: 5E0 051 510 A (€ 27,50).

yves1966

Forumguru
@Ome Peek Ik had met de superb in het begin ook problemen maar had het in twee keer gedaan en moest telkens terug toestemming geven aan bluetooth om verbinding te mogen maken met mijn S5. Misschien dat dit helpt.

Bovenaan Onderaan