Het grote Superb III COMBI topic

dvon

Actief lid
Inmiddels besteld; Skoda SuperB Combi 1.6 TDI Ambition Business line met de kleur Quarz Grey. Moest verplicht een simpley Clever pakket op(elektrische klep en zonsverduisterende rolgordijnen) en heb sunset. Leveren week 41/42. Ben erg benieuwd naar de kleur.
@DieselB, gefeliciteerd :thumbsup: je bent de eerste hier geloof ik? Sterkte met het lange wachten tot minimaal oktober :jaja:

Nou, hier is nummer 2 dan. Al wel gemeld in het andere Superb 3 draadje.
Gisteren besteld (particulier): Skoda Superb-3 Combi DSG 1.8 TSI Style. Kleur: business grey. Verder 18" Pegasus velgen, sunset en lederen bekleding. Levering (hopelijk) in week 41.

Ik ben niet zo van de heel opvallende kleuren. De keuze was uit een van de 3 grijstinten, wit of eventueel magnetic brown. De 3 grijstinten waren alle drie te zien, 2 op een nieuwe Superb hatchback, Quartz grey op een Octavia. De business grey werd net toevallig gebracht. Dat gaf direct de doorslag: staat in elk geval op de hatchback erg mooi en ik denk op de combi ook. Ik vond alleen de stoffen bekleding van de Style met de ruitjes persoonlijk niet zo mooi. Na lang dubben nog maar iets dieper in de buidel getast en de leren bekleding toegevoegd.
@DieselB: sterkte met wachten, we kunnen ons in elk geval nog weken lang verheugen op de aflevering:yeehaa:

superbia

Forumguru
In de leaseplan calculator is het verlaagde onderstel niet selecteerbaar op de combi. Weet iemand toevallig of die optie wel mogelijk is?

Vandaag de 2.0 D Style gereden met DCC, reed wel heel erg lekker, ik ga voor de combi en dan lava blue met alle opties zoals panorama dak, leren stoelen met ventilatie, moet nog ff rekenen hoe ik uitkom met lease budget wellicht dat ik nog voor de 140 pk ga. Moet nog even 2-3 weken wachten alvorens ik toegang krijg tot leaseplan portal om keuzes te maken. Ik begreep van dealer dat ze al voldoende 2 liter combi's besteld hebben, kleur kan tot 6 weken voor productie nog gewisseld worden. Enige waar ik nog over twijfel zijn de stoelen, ik had liever sportstoelen gehad daarom nu maar voor leren stoelen gekozen, ik vond de stoffen stoelen wat doorzakken maar kan aan mij liggen. Iemand al ervaring met leren stoelen op de nieuwe superb hatchback ?

Enkhuizen

Senior Member
Mhhh... offerte voor Combi Style Business - 1.8 TSI DSG ontvangen met alle toeters en bellen... €50k
Jammer dat het 2.0 TSI blok enkel met 4x4 leverbaar is en meteen 10k extra kost...

Weet iemand of deze ook zonder 4x4 en met DSG-7 leverbaar gaat worden?

jurgendj

Nieuw lid
M'n eerste berichtje hier op het forum. Ik heb zojuist mijn bestelling geplaatst.

Het wordt een 1.6 TDI Combi Style Businessline, met opties:
  • Business Grey
  • Panoramisch glazen glazen schuif-/kanteldak
  • Smartlink met wireless Rear Seats Entertainment App
  • Trekhaak afneembaar
Ik wilde ook Sunset, maar de dealer kon de beschikbaarheid (leveren in 2015) in dat geval niet garanderen. Dat wordt dus achteraf folie

Tuulster

Forumguru
M'n eerste berichtje hier op het forum. Ik heb zojuist mijn bestelling geplaatst.

Het wordt een 1.6 TDI Combi Style Businessline, met opties:
  • Business Grey
  • Panoramisch glazen glazen schuif-/kanteldak
  • Smartlink met wireless Rear Seats Entertainment App
  • Trekhaak afneembaar
Ik wilde ook Sunset, maar de dealer kon de beschikbaarheid (leveren in 2015) in dat geval niet garanderen. Dat wordt dus achteraf folie

Wat is dat toch met die Sunset????:arghh:

Moet niet gekker worden als ze nu al geen sunset meer kunnen garanderen terwijl de auto nog niet eens leverbaar is. Ik heb dit signaal van de dealer in Apeldoorn niet vernomen

Valt mij op dat VAG problemen heeft met toeleveranciers, passat kan geen active info display op tijd leveren, nu begint Skoda al met sunset.

andrehj

Forumguru
Jammer dat het 2.0 TSI blok enkel met 4x4 leverbaar is en meteen 10k extra kost...
Weet iemand of deze ook zonder 4x4 en met DSG-7 leverbaar gaat worden?
Zonder 4x4 zeker, maar met DSG-7 (DQ200) zeker niet, omdat die het koppel niet aan kan.
De 2.0 TSI met FWD heeft ook minder vermogen (220 pk) en is in Duitsland al leverbaar (met DSG-6) en in NL binnenkort waarschijnlijk ook wel.

Enkhuizen

Senior Member
Zonder 4x4 zeker, maar met DSG-7 (DQ200) zeker niet, omdat die het koppel niet aan kan.
De 2.0 TSI met FWD heeft ook minder vermogen (220 pk) en is in Duitsland al leverbaar (met DSG-6) en in NL binnenkort waarschijnlijk ook wel.

Ik hoop het, die 220 zonder 4x4 zal hopelijk tussen de 3000 en 5000 meer kosten, het verschil nu met de 4x4 en de 2.0 is 10.000, dat is me iets te straf. (is het vast waard, maar ik heb geen behoefte aan 4x4)

Iemand eigenlijk ervaringen met 4x4 op de superb? Wat zijn de voordelen/nadelen? Afgezien van hoger verbruik, betere vermogensafgifte aan de weg en de paar dagen in het jaar met gladheid kan ik me er in ons kikkerlandje niet veel bij voorstellen.

Bovenaan Onderaan