philippe bakker
Forumguru
Het gaat bij jou over 3 keer ??? Das nog geen trend he. Wacht even af
Weersomstandigheden zijn ook bepalend voor het verbruik. Zoals de laatste dagen is het wat warmer. Staat de airco mss op een graadje minder, moet wat meer koelen wat dus een invloed heeft op het verbruik.
grote factor ook in de range: type baan en gereden snelheid. Rij je veel stad of 70-wagen tegen minder hoge snelheden, zal je een grotere range hebben dan wanneer je 100-130 op de autostrade rijdt.
Het gaat bij jou over 3 keer ??? Das nog geen trend he. Wacht even af
Elk ritje is exact gelijk, s’ ochtends om 06:45, geen overig verkeer.Stadsritje, dat lijkt me echt een goed uitgangspunt voor een vergelijking…
Verdorie, zou dat het dan toch zijn?Je zal aan het verdikken zijn
56 kmIk ben heel benieuwd naar wat jullie range voorspelling in de app is na volledig geladen te zijn(100%)
Een vraag voor de deskundigen hier; stel dat ik de auto continu in D laat staan, dan gebruik je in de praktijk vaker je rempedaal. Hoe werkt die rem? Bedient dat pedaal meteen de remklauwen (verloren energie dus), of remt hij het eerste stukje op de elektromotor (terugwinnen van energie)? Ik hoop eigenlijk dat het pedaal zo werkt dat hij de eerste vertraging uit de elektromotor haalt, en pas de rest uit de daadwerkelijke rem. Maar ik weet dus niet of dat zo is.
Geeft de BC de range ook niet aan ifv het rijgedrag? Kan het niet zijn dat de wagen jouw rijstijl/rijtrajecten nog moet leren kennen waardoor het iedere keer lager wordt? Uiteindelijk is het nog steeds een prognose