Het grote Superb iV topic

DommelBelgium

Forumguru
Top, dank voor tip; 'k zal er eens werk van maken (Bosch!).
En nu we toch bezig zijn : iemand een idee hoe de camera in achterklep beter proper te houden is? Ik zie voor de Enyaq iemand die kapjes 3d-print (op FB), bestaat zulks voor de SIII ook en houdt dat de camera properder?

Vinny

Forumguru
Merci, van de spoeier op de camera wist ik ook niet :-)
ik vind dat de ruitenwissers vanvoor veel stuiteren en piepen over de ruit.

Vorige week heeft onze auto een update gehad, het systeem start door deze update sneller op.
Er is nu wel een toontje zodra je 5km/u harder rijd dan de toegelaten selheid.

een vastloper zoals vroeger heb ik nog niet gehad, hopelijk blijft dit zo.

Canon-Eye

Forumguru
Er is nu wel een toontje zodra je 5km/u harder rijd dan de toegelaten selheid
Zodra de auto denkt dat je meer dan 5 km/u te snel rijdt - gemeten naar de eigen sneheidsmeter... Ga er maar vanuit dat dit niet de werkelijke snelheid is, aangezien vrijwel alle snelheidsmeters van huis uit te hoog aanwijzen. En als je goed gaat zoeken in de menu's onder Wagen / Instellingen, dan kom je vast wel het menupunt tegen waar je die snelheidswaarschuwing kunt uitschakelen.

Overigens: investeer in een setje nieuwe (A-merk) ruitenwisserbladen, dan is dát gepiep ook over.

DommelBelgium

Forumguru
Pas op, niet elke uitvoering heeft er één ....
klopt. Groot is mijn teleurstelling wanneer ik later (in de auto) merkte dat de mijne dat niet heeft :( Er blijft onderaan een melding staan "controleer rijweg" (op beeld camers) waardoor dat icoontje niet verschijnt (dus ik zal 't weer wel niet hebben :( )

Ik vraag me af in welk 'pakket' die sproeier dan moet gezeten hebben, want ik heb quasi full option ...

JMS

Lid
@DommelBelgium, dan zou je wel erg veel pech moeten hebben. Als ik op de knop druk voor de achteruitrijcamera verschijnt eerst een scherm met rechts een aantal opties en de melding controleer rijweg, nadien verdwijnen de opties en zie ik enkel nog 'controleer rijweg'. Misschien is er wel een setting waardoor de opties niet zichtbaar zijn.

Dat kapje lijkt me enkel om strooilicht van de nummerplaatverlichting tegen te houden.

Japanese Power

Donateur
Gezien op FB - een link vind ik niet ... :(
Ben hem al vaker tegengekomen. Als je goed kijkt is het zelf geprint 3D materiaal. Gewoon een handige jongen. Maar er zijn er al meer die dit inderdaad aanbieden. Maar is specifiek voor de Enyaq waarbij de hoeveelheid strooilicht wordt verminderd. Niet om je camera schoner te houden.

DaveW

Forumguru
Sinds de laatste automatische update in de iV (een paar weken geleden) valt het systeem regelmatig uit bij navigeren [KNIP]
Nog iV's (of SupIII) die hetzelfde ondervinden?

Ja dus, sinds eind oktober-begin november. Uiteindelijk is begin januari de toen beschikbare (firmware) update geïnstalleerd. Eerst werd gezegd dat de update mislukt was, maar uiteindelijk toch gelukt, dus ik mocht om de auto.

jammer genoeg wel. ik heb een afspraak gemaakt om het systeem een update te geven via de garage. Afspraak is maar eind januari, hopelijk is het daarna opgelost.

Ja dat hoopte ik dus ook. Het systeem valt nu reeds een paar weken om de 2 minuten uit (wegvallen kompas/gps) en ik krijg af en toe een niet-responsief systeem (dan kun je zelfs de radio niet van kanaal switchen), de AndroidAuto werkt helemaal niet meer, en ook al eens een "red screen of death" gekregen (zoals de blue screen of death bij windows vroeger). Heb het gemeld (via email) aan de garage, geen reactie op gekregen.

Ik zit dus al effectief sinds begin november zonder werkend MMI (multimedia interfacte, zo heet dat blijkbaar) en het hangt ferm mijn ... uit. Voor een auto van catalogusprijs 50k is dit echt niet ok.

Japanese Power

Donateur
Ben hem al vaker tegengekomen. Als je goed kijkt is het zelf geprint 3D materiaal. Gewoon een handige jongen. Maar er zijn er al meer die dit inderdaad aanbieden. Maar is specifiek voor de Enyaq waarbij de hoeveelheid strooilicht wordt verminderd. Niet om je camera schoner te houden.
Voor de mensen die een 3D printer hebben.
Link naar de file voor het kapje. ID-4 maar lijkt me een gokje waard.

Laatst bewerkt:

Vinny

Forumguru
Sinds de update heb ik geen problemen meer ondervonden. Ik heb wel nog niet zoveel km gereden sinds dien.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan