Het grote VAG #Dieselgate topic

Supernaturol

Actief lid
Hoe kan ik te weten of mijn auto's getroffen zijn door dit schandaal ?
Heb een o2 c 1.6 uit 2010 en een Vw t5gp 2.0 uit 2012
 

Hetzer

Forumguru
P.s Alleen in de Fabia ( en Polo, Lupo, Pheaton, Ibiza ) is dit type motorblok NIET geleverd..

En idd je veranderd er toch niets aan, en schadelijk is het niet voor je auto, hoogstens iets voor je portemonnee aan de pomp :-)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

jalex_h

Forumguru
Laten we nu ook eens heel eerlijk zijn. Wie heeft hier het arugment 'goed voor het milieu' gebruikt toen hij zijn skoda kocht?
Ikke in ieder geval niet, maar heb ook nooit een auto met minder dan 25% bijtelling gehad.

Ik hoop echt dat het niet ten koste gaat van het mooie grote VAG.....
Ik hoop met je mee, Corne, maar daar is onderhand wel een wonder voor nodig.
Eerlijk gezegd denk ik dat er wel een paar merken (Bentley, Lamborgihni) in de etalage gezet gaan worden om alle claims af te kunnen kopen.
 

Supernaturol

Actief lid
Shahahha slapeloze nachten krijg ik ervan....:tegek: .


Het enige waar ik me druk om maak, is wat Utrecht gaat doen mbt de milieuzone.
Hoordr laatst op de radio dat ze de getroffen auto's willen tegenhouden
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Spoetnik

Forumguru
Euro 5 mag volgens mij vanaf september niet meer op kenteken worden gezet als het een nieuwe wagen betreft. Dan zouden dit wagens zijn die reeds op kenteken staan.
 

jberends

Nieuw lid
In het kentekenregister van https://ovi.rdw.nl zie je Milieuclassificatie staan bij Motor en Milieu > Milieuklassificatie. Ik weet dan niet of mijn motor hieraan voldoet of dat het ook een Euro 5 motor is. Mijn 1.6 TDI 81kw (110pk) O3 greenline uit oktober 2014 lijkt dus wel een van de 'getroffen' motoren. Ondanks dat ik een type 'A189' nergens kan vinden.

Als ik kijk in mijn instructieboekje zie dat ik motorcode CRK heb.

Allemaal erg onduidelijk. Het moet toch niet moeilijk zijn om een opzoeklijst te maken om op basis van kenteken te zien of er iets aan de hand is. Ik hoop dat ze daar dan ook mee bezig zijn.

Ik hoop dat met name de bijtelling in retrospect niet wordt gecorrigeerd. Anders zijn er velen in NL het haasje. Dan is opeens je auto te duur en loopt een fikse deuk op in de restwaarde.
 

AndreM

Forumguru
Hummmm......:pieker:

Rij ik in een witte O3, die zo groen als gras is/was, dus de enige echte 14% auto is waar PON zoveel moeite voor heeft gedaan om deze naar Nederland te krijgen voor de verkoopcijfers!

Normaal gesproken is de consument de dupe en wordt dan extra uitgekleed.
Maar nu is het een keer andersom, nu heb ik/wij eens mazzel voor nog 3 jaar voordeel. :yeah: :tongue:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
ik snap de hele heisa niet dat "wij" hiervan maken? De consument zal toch niet moeten opdraaien voor de sjoemelarij van VAG? Er is er maar 1 dat de rekening gepresenteerd zal krijgen en dat is Wolfsburg. Het enige mogelijke nadeel dat ik als particuliere privérijder zou kunnen hebben is dat ze andere software in de auto laden waardoor deze nu nog meer EGR rotzooi voor de kiezen krijgt én nog sneller inwendig vervuild... Een nieuwe inschaling qua uitstoot en dit doorrekenen naar de consument zou gewoonweg SCHANDALIG zijn.. niets zegt natuurlijk dat ze dit niet zouden durven natuurlijk :pieker:
 

Spoetnik

Forumguru
@jberends

Kijk bij rdw, kenteken invoeren, motor & milieu.

Dat begint bij onwerkelijke verbruikscijfers en dan iets verder naar onder staat bij milieuclassificatie euro.... . Bij mij eiro 6 met een uitstoot van 102.

Euro 6 is oke.
 

24qv

Actief lid
Of zo meteen een massale terugroep actie waarbij (stiekem) andere software wordt geladen.......???
 
Ik heb ook prijs met mijn Yeti 1.6 greenline euro 5, waarschijnlijk krijg ik nu een nieuwe motor euro 6 :-)
 
Bovenaan Onderaan