Nochtans lees ik over de Prius dat die in de praktijk vrij dicht bij de fabrieksopgave komt (veel onzuiniger dan 1:20 wordt lastig, wat helemaal niet slecht is voor zo een middenklasser op benzine)Ach laat ze daar in de USa ook eens de prius en dat soort van lijken testen.........
Daarom zal het straks met een grote sisser aflopen......
Heren niet meer doen en jullie zijn nu toch genoeg marktaandeel kwijt dus dat is jullie straf...
Ohh wacht even mijn rekeningnummer is 4492273 wil daar verder niets mee zeggen hoor, het is maar dat je het weet....
en ook van deze auto lees ik terug dat een praktijk verbruik van 1:25 ~ 1:30 gewoon haalbaar is (3L forum, autoweek verbruikmonitor, spritmonitor)Destijds had je de Lupo die een zogenaamde 3-liter auto was.
mij verbaast het niet.. de zware rechtervoet maakt ook veel verschil é. De Lupo is volgens mij nooit echt een lease-topper geweest maar een GreenTech of GreenLine daarentegen wél. En als je, met alle respect voor iedereen en zonder te willen veralgemenen!, een tankkaart hebt.. dan rij je toch anders met een auto als dat je zelf elke druppel brandstof dient te betalen.. Terwijl iemand die doelbewust een 3L-Lupo koopt er wsl ook zelf bijzonder zuinig mee WIL rijden, toch?Wederom een voorbeeld van een spaarauto die (relatief) dicht bij de fabrieks opgave komt, itt de huidige generaties Greenline en -tech motoren die m.i. in de praktijk een veel groter 'gat' vertonen tussen fabrieksopgave en praktijkverbruik...
Oh een een tesla loopt vrij dicht tegen normverbruik als je rustig rijdt. Een Amerikaanse Passat TDI absoluut niet. Dus het is niet alleen de onrealistische testcyclus...