Hmm, dat lijkt me sterk, en niet goed voor het vertrouwen in het concern en dealer.
Ook is er een terugroepactie bij de RDW geregistreerd, dus deze zal ook afgemeld moeten worden lijkt mij.
Bovendien is niemand verplicht om het onderhoud bij een dealer te laten uitvoeren...
Het stukje zgn "verplicht" en icm "Zonder terugkoppeling naar jou toe." Schaadt mijn vertrouwen.Ik sprak laatst een chef monteur over die updates, hij vertelde mij dat ze verplicht worden door PON om een update te doen als je auto bij hun in onderhoud komt. Zonder terugkoppeling naar jou toe.
Het stukje zgn "verplicht" en icm "Zonder terugkoppeling naar jou toe." Schaadt mijn vertrouwen.
Bovendien is er volgens mij nog niet onafhankelijk aangetoond dat de sjoemelsoftware update geen negatieve gevolgen heeft. In elk geval nog niet voor alle betrokken motor typen. Dus of het een vooruitgang is valt nog te bezien.
Daarnaast zijn er ook hele goede alternatieve onafhankelijke garage voor het onderhoud ook voor binnen de garantie periode.
De term "sleutelturk" vind ik ongepast en totaal .
VW mag sleutelen aan kleinere auto's die getroffen zijn door dieselschandaal
Automaker Volkswagen mag van de Duitse toezichthouder gaan sleutelen aan ongeveer 460.000 kleinere auto's die zijn getroffen door het dieselschandaal. Door middel van een aantal aanpassingen zullen de wagens die zijn uitgerust met 1,2 liter dieselmotor, zoals in de Volkswagen Polo en de Seat Ibiza, weer aan de wettelijke eisen voldoen.
Eigenaars van de auto's zal worden gevraagd contact op te nemen met een werkplaats zodat de voertuigen aangepast kunnen worden.
In september 2015 kwam aan het licht dat de Duitse automaker op grote schaal de uitstoot van auto's had gemanipuleerd door gebruik te maken van sjoemelsoftware. Wereldwijd gaat het om miljoenen auto's.
Volkswagen had eerder in een brief aan klanten aangegeven dat het eind mei met de aanpassingen van de kleinere dieselmotoren zou beginnen. Dit werd later uitgesteld.
Bron: hln.be
___________________________________________________-
Wat moet ik mij hierbij voorstellen? Hebben ze de toestemming (of plicht) om nu effectief hardware aanpassingen te doen zoals bij de 1.6 TDI, of gaat het hier om die software update waar ze het al een jaar over hebben?
Het is alweer te lang stil en onduidelijk over de aanpassingen. Mij zien ze alvast niet!
Lijkt me niet. Bij één lidstaat goedgekeurd is voor (minstens) de hele EU goedgekeurd, dus ze zullen hier nu ook wel aan de slag gaan.Ik weet niet of de RDW (of andere instantie) in Nederland nog een goedkeuring moet geven ?
Ik sprak laatst een chef monteur over die updates, hij vertelde mij dat ze verplicht worden door PON om een update te doen als je auto bij hun in onderhoud komt. Zonder terugkoppeling naar jou toe.
Auto voelt na de aanpassing hetzelfde aan. Het was voor de A6 met ea189 motor 177pk een softwarematige ingreep zonder hardware aanpassingen. Werkje van net geen 30 minuten.
Laat je m toch chippen zonder terugkoppeling naar PON?
Dat is namelijk ook een software update een geen aanpassing aan de motor...
Even zonder dollen, aanpassing van motormanagement software naar betere eco waarden, betekent in de regel dat je auto slechter presteert. Omdat je dit instinctief compenseert door het gas dus wat dieper in te trappen, kan het verbruik zelfs stijgen.
Stel dat je dat met een knop op het dashboard zou kunnen kiezen (lage uitstoot of lekker rijdende auto) waar zou je de knop dan op zetten?
Dat is natuurlijk geen argument om dan maar niks aan de auto's te doen - wel een argument om de scheepvaart óók aan te pakken.Wat bijvoorbeeld 1 schip uitstoot per jaar, kun jij 20 jaar voor rijden
Dat is natuurlijk geen argument om dan maar niks aan de auto's te doen - wel een argument om de scheepvaart óók aan te pakken.
Je zult dan ook wel weten dat de verontreiniging langs de A13 in Overschie (ook) behoorlijk ernstig is - en daar komen toch vrij weinig schepen voorbij...
Dat is natuurlijk geen argument om dan maar niks aan de auto's te doen - wel een argument om de scheepvaart óók aan te pakken.
Je zult dan ook wel weten dat de verontreiniging langs de A13 in Overschie (ook) behoorlijk ernstig is - en daar komen toch vrij weinig schepen voorbij...