Het grote VAG #Dieselgate topic

hemi24

Forumguru

ABruintje

Senior Member
Enigszins nieuwsgierig gemaakt door een onderaannemer op m'n werk, welke zijn machines laat draaien op Shell GTL-brandstof, was ik op zoek naar de mogelijkheid of deze brandstof ook door de VAG-motoren zou worden verdragen...

Daarbij stuitte ik op volgend artikel, waarbij ik me afvroeg of deze brandstof ook gebruikt wordt bij het vaststellen van de uitstoot voor een typegoedkeuring.

http://www.automotive-werkplaats.nl/component/k2/item/3035-vw-en-shell-testen-nieuwe-brandstof-gtl

Misschien wel interessant ja maar of het echt rendabel word.
Wat ik heb kunnen vinden is een kan van 20 liter, daar betaal je wel € 41,28 voor.
Dat is dus € 2,064 p/ltr.

Dan blijf ik wel bij mijn Tango diesel, is ietsjes goedkoper.
 

auriga

Forumguru
60-70% van de pompprijs gaat naar vadertje staat.
Als GTL zoveel schoner is, ligt daar de sleutel om het rendabel te maken.
 

Edition2015

Forumguru
11:49
Resultaten Volkswagen beter dan verwacht
vwagen.jpg

© ANP
Het Volkswagenconcern krabbelt langzaam weer op na het dieselschandaal. In het eerste kwartaal van dit jaar presteerde het bedrijf beter dan verwacht.



In het eerste kwartaal heeft Volkswagen het beter gedaan dan verwacht. Voor het eerst sinds het dieselschandaal aan het licht kwam, vorig jaar september, heeft het autobedrijf geen extra geld opzij gezet voor boetes en rechtszaken. Eerder zette het bedrijf daar nog 16 miljard voor opzij.

Het Volkswagen-concern draaide een omzet van 51 miljard euro; 3,4 procent lager dan een jaar eerder. De operationele winst viel met 3,4 miljard euro ruim 3 procent hoger uit dan een jaar eerder. Ook was het resultaat beter dan de 2,7 miljard euro waar analisten door de bank genomen vanuit gingen. De nettowinst viel wel een vijfde lager uit met 2,3 miljard euro. Topman Matthias Müller beschreef het als "respectabele resultaten in moeilijke marktomstandigheden".


Grote tegenvaller merk Volkswagen
Bij het merk Volkswagen is de grootste tegenvaller te zien: de operationele winst was er met 73 miljoen euro een stuk lager dan de 524 miljoen euro een jaar eerder. Audi deed het met een operationele winst van 1,3 miljard euro iets minder goed dan de 1,4 miljard euro een jaar eerder. Porsche schroefde het operationele resultaat op van 765 tot 895 miljoen euro. Bij Skoda nam de operationele winst met 30 procent toe.

Voor het hele jaar houdt Volkswagen vast aan de eerdere voorspelling van een omzetdaling van 5 procent. Het bedrijf benadrukte nogmaals dat 2016 een overgangsjaar is; Müller wil het fundament leggen voor "een nieuw en beter Volkswagen


Bron rtl nieuws

Skoda doet het goed:D
 
D

Deleted member 6398

Is er iemand die inmiddels een update heeft gehad, 1.6 of 2.0 TDI ?
Ben wel benieuwd naar de resultaten en de consequentie van eventueel niet verschijnen voor een update.
 

ABruintje

Senior Member
Het blijft inderdaad akelig stil rond de updates.
Intussen zullen er toh al wel updates zijn uitgerold ?

Ik ben het meest benieuwd naar officieele test van tuners ed.

Voor mijn 1.2 heb ik nog geen oproep gehad. Moet ook eerdaags binnen denk ik, uitrol is vanaf Juni.
De 1.6 krijgt volgens mij vanaf September de update.
 

Space_NL

Senior Member
Ik heb een 1.2, en dat zou dan eind 2e kwartaal moeten gebeuren. Bij mijn weten zitten we reeds in 3e kwartaal, niks van gehoord nog.
 

MacManiac78

Forumguru
Vorige week gebeld voor de ongewenste update. (Downgrade) Voor de GL is deze nog niet vrijgegeven. Waarschijnlijk hebben ze er toch wat meer problemen mee om hem schoon te krijgen.
 
Laatst bewerkt:

laagvlieger

Forumguru
En zit er werkelijk verschil in uitstoot na de software update? Of hoopt VW op het placebo effect :D We hebben er in ieder geval nog het laatste niet van gehoord.
 

MacManiac78

Forumguru
Toch een beetje jammer dat Hartog tuning dit post.
Een vermogensuitdraai doe je op VOLLAST. De uitstoot van NOx beperken doe je met inspuit-timing en de EGR. NOx wordt gevormd door een HOGE verbrandingstemperatuur en wordt gevormd bij volledige verbranding. Door de verbrandingstemperaturen te verlagen. (Door uitlaatgas bij te mengen, zodat er een onvolledige verbranding plaatsvind.)
De EGR werkt NIET op vollast.
Deze uitdraai is dus wat ondoordacht en bewijst helemaal NIETS.

---

Hartog tuning heeft de software update getest voor de 2.0 tdi lees ik op hun facebook pagina

0270a5ef88e7638e96729d88ab385b34.jpg

284937737e49b79b462af41b321c6959.jpg
 

Stimpy68

Actief lid
Wat ik lees van Hartog is dat ze wilde weten of de sjoemelupdate tot een vermogensverlies zou leiden. En dat lijkt niet het geval.
 

oco1979

Forumguru
prestatie in middengebied met normale gasstand zal hierdoor verslechteren als de egr nog meer open sta.
en de gevolgen van roet die zal aankoeken.
 
Bovenaan Onderaan