Het grote VAG #Dieselgate topic

EdK

Forumguru
Rij jij wel in een wagen die door je vriendin is uitgekozen? :deuk:
Ja klopt en ze betaald ze ook nog eens voor me, inclusief de verzekering / houderschapsbelasting en de brandstof...
Ja ja niets mooier dan een bruine vrouw met een witte string en ook nog eens een boel geld......














:tongue::tongue::deuk::deuk::deuk:
 

Spierings

Forumguru
Dat verklaard een hoop, maar dat is blijkbaar ook niet alles anders zat je nu niet achter je toetsenbord maar achter die witte string aan ;):deuk::deuk::deuk:
 

Canon-Eye

Forumguru
Elke keer lach ik me hier weer een deuk om bepaalde leden hier hoe men weer aankomt dragen met excuses om maar niet met een hybride wagen of full electric wagen te hoeven rijden.
@EdK als jij nu al een redelijk betaalbare elektrische auto weet waar ik m'n vorige jaar pas gekochte caravan mee kan trekken én waar ik mee bij mijn kinderen op de koffie kan zonder 'm direkt na aankomst in te moeten pluggen omdat ik anders niet thuis kom, hou ik me graag aanbevolen.
Het plezier is je overigens van harte gegund, hoor. Rij jij al elektrisch? ;)
 
Hé leaserijder , en hoeveel benzine bespaart zo'n windmolen ???

groeten een privérijder op benzine....

Dag Edk,
daar het rendement van een benzinemotor iets lager ligt als dat van een dieselmotor, zal de windmolen een benzinebesparing opleveren van ongeveer 2000 ton jaarlijks. En 2000 ton benzine komt overeen met 40.000 tankbeurten aan 50 liter.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Eltjo

Forumguru
Auto's zijn steeds zwaarder geworden en verbruiken steeds meer ondanks de moderne technieken. Men wil ook steeds sneller van de plaats komen om stil te gaan staan in de file. M'n broer moest "hard werken" om met z'n young timer - een Audi 100 2.3E benzine - een autootje voor te zijn na van de linkerkant bij het stoplicht weggereden te zijn.
Auto's uit mijn onderschrift;
- Passat 3B verbruikte het minste 1:20 en beter haalbaar, incl. korte 7 km ritjes naar m'n werk, 1356 kg
- Passat 3BG ca. 1:19, wel iets meer vooruitkomen dan de 3B en met 1423 kg een stuk zwaarder ondanks dat het verder dezelfde auto was,
- Superb II 1: met moeite 1:18-19. Komt even snel vooruit en is met 1469 kg weer zwaarder dan de 3BG. Ok, andere auto, maar toch 110 kg zwaarder dan Passat 3B met vergelijkbare uitrusting. Bij echt lage toerentallen "douwde" de 3BG harder door. De beleving was krachtiger door de duw in je rug boven de 2000 tpm.
Dit allemaal los van het milieu natuurlijk. Die nieuwere down-size motoren die aan alle uitstooteisen moeten voldoen zijn ook niet zo milieuvriendelijk als ze eerder (met auto) op de sloop belanden. De laatste auto heeft een Euro5 motor met DPF én sjoemelsoftware!

Mijn idee; zorg dat auto's minder verbruiken, ook door ze lichter te maken en probeer niet langer nog meer pk's uit het blok te persen waardoor je nog sneller bij het volgende stoplicht of in de file staat.
 
Laatst bewerkt:

laagvlieger

Forumguru
Al de techniek die moet zorgen voor lagere uitstoot zorgt vaak voor een verhoging van het verbruik en een kortere levensduur. Zo denk ik snel even aan het DPF en de EGR. Ook al voldoen de auto's tegenwoordig nog steeds niet aan de fabriekswaarden, ze zijn zeker veel 'schoner' dan de auto's van 20 jaar geleden die toen hetzelfde verbruikten.
 

kansberg

Forumguru
Dit is wel de natte droom van iedere autofabrikant, om binnen een zo korte tijd, zoveel orders binnen te slepen. Klein beetje vergelijkbaar met de DS van Citroën destijds. Knap van Tesla om zo'n auto in de markt te zetten voor dat geld, al is het nog lang niet voor iedereen betaalbaar uiteraard. Over 10 jaar ben je pas hip als je een I-Phone hebt en een zelfsturende Tesla vrees ik. :D
 

FlavioX

Forumguru
En dan met zijn tienen in de rij wachten bij een laadstation...

Tesla doet het goed qua marketing maar reken er maar op dat de Model 3 pas over 2 jaar rond rijdt en dan hebben de andere fabrikanten ongetwijfeld ook leuke alternatieven.
 

oco1979

Forumguru
Tesla is op goeie weg.
Zonnepanelen op je dak,nog zo teslabatterij bij installeren,en je tesla opladen overdag met zonnepanelen en snachts met de extra accupak van tesla,die ook je huiselectriciteit voorzie.
Beetje alles bekijkt zal je nul de ballen elektriciteit moeten afnemen van het net.
Nadeel van zonnepanelen was dat deze geen elektriciteit opsloeg,nu met teslapak kan dat wel.
Oke deze is niet goedkoop en geen eeuwig levensduur.
Als je onafhankelijk kan zijn van elektriciteit is dat al een goeie stap.

:ot:Iets dat ik pas te weten ben gekomen over zonnepanelen,voor sommige een weet en ander misschien extra info.
Als je geen elektriciteit hebt,laten we zeggen door kabbelherstelling of iets dergelijks,dan laden je zonnepanelen ook niet.
Er zit daar software in de omvormer die bekijkt of je wel degelijk bent aangesloten op het net.
Je kan anders zeggen van,de boom in ik betaal geen elektriciteit en leef van me zonnepanelen.
Dat zou niet mogen gaan.
Ook nog iets van 50Hertz,als deze omhoog ga,dan werken je zonnepanelen ook niet meer.
Als de netbeheerder deze op 51 zet,dan heb je prijs :mad: dat systeem zonnepaneel niet meer ga.

Das info dat ik van iemand heb vernomen,sla me niet dood als daar iets niet van klopt :bloos:

Lijk me wel correct of iemand andere theorie daar over?
 
Bovenaan Onderaan