Het grote VAG #Dieselgate topic

Canon-Eye

Forumguru
Als je geen elektriciteit hebt,laten we zeggen door kabbelherstelling of iets dergelijks,dan laden je zonnepanelen ook niet.
Er zit daar software in de omvormer die bekijkt of je wel degelijk bent aangesloten op het net.
Je kan anders zeggen van,de boom in ik betaal geen elektriciteit en leef van me zonnepanelen.
Dat zou niet mogen gaan.
Dat klopt, zolang je geen eigen opslag (battery pack) hebt.
Dat is me voorlopig nog te duur: zeker zo lang de teruglevering nog gewoon tegen het normale stroomtarief wordt gesaldeerd met de afname verdien je niks terug met eigen opslag.
Maar dat zal er over een paar jaar wel af gaan, en dan zullen je overdag en 's zomers zelf opgewekte kWh's minder opbrengen dan de prijs die je 's nachts en in de winter moet betalen voor wat je dan uit het net haalt. Pas dan kun je echt geld besparen door thuis op te slaan. En dan heb je dus ook geen last meer van stroomuitval - je hebt feitelijk een grote UPS voor je hele huisinstallatie inclusief de zonnepanelen.
Momenteel is mijn maandelijkse voorschot voor stroom -/- (min!) €3,45 zag ik net op de rekening, dus ik wacht nog maar effe met zo'n batterij...

En zo'n kleine Tesla als tussenvorm is me ook nog te begrotelijk. Ik diesel nog maar even door.
 

kansberg

Forumguru
Momenteel is mijn maandelijkse voorschot voor stroom -/- (min!) €3,45

Dat is zeker niet verkeerd! Dit jaar heb ik nog maar 59 kWh binnengehaald met 6 panelen op het westen. Vorig jaar, over het hele jaar 575 kWh. Verbruik is gezakt met 1400 kWh/jaar (dat is 50% van het jaarverbruik) door alle verlichting te vervangen in led.
 

oco1979

Forumguru
Sorry marcoO2,kan er ook offtopic bijgezet :bloos:

Txs Canon-Eye voor deze een eigen topic te geven.
Voor je uitleg ook he :thumbsup:

We gaan hier dan zoveel mogelijk on topic blijven :jaja:
 

Tafkah

Forumguru
Nee even serieus.. Ik heb begrepen dat ik audi software heb in mij Skoda..
Toch behoorlijk 'premium' die SII van mij!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

auriga

Forumguru
VW moet een fabriek voor elektrische auto's gaan opstarten in de VS, als compensatie voor de milieuschade die ze aangericht hebben door het gesjoemel.

Een elektrische auto die rijdt op energie uit kolencentrales, da's pas sjoemelen
kolencentrale_ANP_0.jpg

coal-us-map.jpg
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
energie uit kolencentrales, da's pas sjoemelen
Tsja, we kunnen op dit moment nog niet de hele wereld voorzien van energie uit zon-, wind- of waterkracht - dat duurt nog wel even. Maar dat is geen reden om de elektrische auto intussen niet krachtig verder te ontwikkelen.

En het zou natuurlijk wel fijn zijn als de stappen in die richting iéts voortvarender gezet zouden worden dan nu het geval is.
 
Besef je wel dat reeds 5 Amerikaanse steenkoolmijnen failliet gegaan zijn omdat de elektriciteitcentrales massaal overschakelen naar gas? Achter de feiten aanlopen, daar zijn ze op dit forum heel sterk in :-)
PS Wist je dat... vloeibaar gas in de VS slechts de helft kost van hier?
 

Canon-Eye

Forumguru
elektriciteitcentrales massaal overschakelen naar gas
Gas mag dan schoner zijn - het is nog steeds een (per definitie eindige, want niet hernieuwbare) fossiele brandstof die bij verbranding een boel CO2 laat vrijkomen die een paar miljoen jaar geleden werd vastgelegd. Schiet op de lange termijn dus ook niet echt op...
 

maartenv84

Senior Member
Ontbrandingsmotor blijft voor altijd. Alleen het middel verandert.

Moedige stelling: volledig elektrisch haalt het nooit. Toekomst is PHEV in combinatie met waterstof! Of zelfs alleen maar waterstof. Heb je ook geen gedoe met accuzuur.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 

Cordoba

Forumguru
Gas mag dan schoner zijn - het is nog steeds een (per definitie eindige, want niet hernieuwbare) fossiele brandstof die bij verbranding een boel CO2 laat vrijkomen die een paar miljoen jaar geleden werd vastgelegd. Schiet op de lange termijn dus ook niet echt op...

Heel veel gas, is een bijvondst van olie, en die kan opnieuw gemaakt worden/ontstaan, alleen moet je dan héééééééél lang wachten.;) Dus in theorie wel hernieuwbaar, maar dat is net zoiets als wachten tot kernafval zover vervallen is, dat het niet meer radioactief is (tenminste niet meer dan nu het normale milieu), dat is wachten tot je een ons weegt, en dan nog een poosje. Het onderscheid is dus vooral theoretisch, in de praktijk maakt het geen bal uit.

@maartenv84 Accuzuur hóeft niet perse in combinatie met elektrische auto's, ook andere accuvormen zijn denkbaar. Persoonlijk denk ik dat we eerder naar een brandstofcel met waterstof gaan: via elektrolyse kun je water scheiden in waterstof en zuurstof, en het waterstof kun je opslaan in een (beveiligd) tankje. Dan kun je op de waterstof rijden, en bijvoorbeeld met zonne-energie de accu laden, zodat je weer waterstof kunt maken. Dat laden van de accu kan dus gewoon overdag, bij daglicht, en kun je 's nachts rijden op de voorraad waterstof (eventueel aangevuld met electromotor die op de accu rijdt). Dat laden met zonnecellen kun je direct op de auto zelf doen, of op bepaalde plaatsen, net als je nu ook elektrische laadpalen hebt op zonne-energie.
 

Tafkah

Forumguru
Oh rijdt prima hoor..
Maar ja, wat er gebeurt als er VW software op komt.. dat weet ik nog niet.. ik ben geloof ik pas aan de beurt in september...
 

Cordoba

Forumguru
In Duitsland zijn er ook weer ontwikkelingen, hoewel dit nét weer even anders in elkaar lijkt te steken:
Terugroepactie voor 630.000 Duitse diesels vanwege uitstoot
Vandaag, 14:08
Economie
EPA


Vijf Duitse automerken roepen in heel Europa 630.000 dieselauto's terug omdat ze anders moeten worden afgesteld in verband met de uitstoot van schadelijke stoffen. Bij bepaalde temperaturen wordt de filtering uitgeschakeld. En dat is niet nodig, vinden de Duitse autoriteiten. Het gaat om auto's van Mercedes, Opel, Porsche, Audi en Volkswagen. Ook bij Renault is dit geconstateerd en het Franse automerk gaat waarschijnlijk ook auto's terugroepen.

De wegverkeersdienst RDW kan nog niet zeggen hoeveel auto's in Nederland terug moeten naar de garage. De Duitse autoriteiten moeten hun bevindingen nog doorsturen.

Deze terugroepactie staat los van het schandaal met de sjoemelsoftware bij Volkswagen. De grootste autofabrikant van Europa gaf vorig jaar toe dat het wereldwijd zo'n 11 miljoen auto's heeft uitgerust met software die de uitstootwaarden te gunstig voorstellen. Bij de terugroepactie die vandaag is aangekondigd, is geen sprake van fraude, heeft de Duitse minister van Verkeer bevestigd.
 

Peerke1960

Actief lid
Tja gezien de commotie rondom de sjoemelsoftware pas ik mn s2 softwarematig nog ff niet aan. Het houdt niet over een 1.6 diesel maar het rijdt relaxed.
 
Bovenaan Onderaan