Canon-Eye
Forumguru
Dat klopt, zolang je geen eigen opslag (battery pack) hebt.Als je geen elektriciteit hebt,laten we zeggen door kabbelherstelling of iets dergelijks,dan laden je zonnepanelen ook niet.
Er zit daar software in de omvormer die bekijkt of je wel degelijk bent aangesloten op het net.
Je kan anders zeggen van,de boom in ik betaal geen elektriciteit en leef van me zonnepanelen.
Dat zou niet mogen gaan.
Dat is me voorlopig nog te duur: zeker zo lang de teruglevering nog gewoon tegen het normale stroomtarief wordt gesaldeerd met de afname verdien je niks terug met eigen opslag.
Maar dat zal er over een paar jaar wel af gaan, en dan zullen je overdag en 's zomers zelf opgewekte kWh's minder opbrengen dan de prijs die je 's nachts en in de winter moet betalen voor wat je dan uit het net haalt. Pas dan kun je echt geld besparen door thuis op te slaan. En dan heb je dus ook geen last meer van stroomuitval - je hebt feitelijk een grote UPS voor je hele huisinstallatie inclusief de zonnepanelen.
Momenteel is mijn maandelijkse voorschot voor stroom -/- (min!) €3,45 zag ik net op de rekening, dus ik wacht nog maar effe met zo'n batterij...
En zo'n kleine Tesla als tussenvorm is me ook nog te begrotelijk. Ik diesel nog maar even door.