Het grote VAG #Dieselgate topic

EdK

Forumguru
Je neemt het weer te persoonlijk op......... is een gezegde.....

pfff mot hem ook alles uitleggen........
 

TurboBooster

Forumguru
Volkswagen vergoedt chiptuning na software-update

3 uur geleden Sjoerd van Bilsen | Autovisie

Leusden - Het Volkswagen-concern komt bezitters van een Seat, Skoda, Audi of Volkswagen financieel tegemoet wanneer hun auto is voorzien van chiptuning en de auto als gevolg van het dieselschandaal moet worden aangepast. De fabrikant vergoedt de kosten.

De autobouwer keert alleen uit wanneer er sprake is van legale chiptuning. Ofwel, een andere chip erin en geen complete motoraanpassing. De extra paardenkrachten en Newtonmeters van de chiptuning verdwijnen zodra de dealers van Seat, Skoda, Volkswagen en Audi de software-update als gevolg van het dieselschandaal doorvoeren. Importeur Pon’s Automobielhandel geeft desgevraagd aan dezelfde regels te hanteren als de fabrikant.

Dieselmodellen
Volkswagen is inmiddels gestart met het aanpassen van de motorsoftware in verschillende dieselmodellen. De auto’s beschikken over speciale software die herkennen dat het voertuig op een testbank staat. De uitstoot van schadelijke gassen komt zodoende lager uit dan in de praktijk. Het gaat om types met de 1.2-, 1.6-, 2.0- en 3.0 TDI-dieselmotor.

bron: telegraaf
 
En waar haal je al die groene stroom vandaan, die paar windmolens?
Windmolens, waterkrachtcentrales, zonnepanelen, biomassacentrales, ethanol, koolzaadolie
En wat kost het om dat alles aan te leggen? 300 miljard of meer?
Meer waarschijnlijk
Wie betaalt dat? Vooral de dieselrijders
En wie betaalt de waardedaling van het wagenpark met diesel en benzine?
De diesel en benzinerijders
 

Blackokkie2

Forumguru
Dat zal betekenen dat een flink aantal mensen geen auto meer zal kunnen betalen, met als gevolg minder inkomsten voor de dieven in den Haag waardoor ook mensen zonder auto meer zullen moeten afdragen aan de belasting. hierdoor zullen er nog meer mensen in geldnood komen. Tankstations zullen verdwijnen of onbemand worden. ik voorzie ook grote werkloosheid in en om de Rotterdamse haven want de olieboeren daar zullen kleiner worden. Rotterdam zal gereduceerd worden tot de 40 ste haven van de wereld ipv in de top 10.
 

Spierings

Forumguru
Zo'n plug in Hybrid of elektrische wagen is momenteel alleen maar functioneel als er heel veel meer oplaadpunten komen en/of je zelf een eigen oprit hebt..

Het heeft geen zin om zo'n wagen te rijden als je een laadsnoer van een halve straat nodig hebt om je wagen op te laden.. In steden dus een probleem....;)
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
de elektrische auto in het huidige stadium 'heilig' verklaren is onzin
Ik verklaar niks heilig en stel ook een paar glasheldere voorwaarden aan de elektrische auto voordat ik een overstap overweeg. Maar ooit zullen die voorwaarden wel vervuld worden, dat kan niet uitblijven.

Of dat voor mij nog op tijd komt, is overigens de vraag - als ze het huidige ontwikkeltempo aanhouden wordt het krap.
Mijn overstap naar elektropower kon t.z.t. dan ook wel eens neerkomen op de aanschaf van een scootmobiel... :pardon:
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Zo is dat, maar slechts weinigen begrijpen dat. Bovendien kan je als elektriciteitverbruiker kiezen voor groene stroom, en dan is er van schadelijke uitstoot zelfs geen sprake meer.

Op papier, de praktijk is anders, groene stroom blijkt na onderzoek nauwelijks beter voor het milieu dan grijze stroom, doordat er van alles onder groene stroom geschoven wordt wat helemaal niet zo milieuvriendelijk is. Een voorbeeld: snoeihout met een vrachtwagen 300 km verder naar een kolencentrale brengen, om het daar als 'biomassa' mee te stoken met de kolen. Hoe milieuvriendelijk is dat? Ander punt buiten de beperkte beschikbaarheid van de benodigde materialen voor accu's, enig idee hoe milieu(on)vriendelijk die accu's geproduceerd, en na hun levensduur verwerkt worden?

Dat is eigenlijk steeds het probleem: men bekijkt maar een klein stukje van een keten, verklaart dat schoon en de vervuilende (maar vaak essentiele) delen van diezelfde keten laat men buiten beschouwing.

Voor de goede orde: ik pleit absoluut niet voor doorgaan met de huidige vervuilende vervoersmiddelen op fossiele brandstof, maar wel voor het eerst goed analyseren en ontwikkelen van de alternatieven, en niet bij voorbaat één vorm de voorkeur geven, terwijl er mogelijk veel betere alternatieven zijn.
 

EdK

Forumguru
:deuk::deuk::deuk:

Elke keer lach ik me hier weer een deuk om bepaalde leden hier hoe men weer aankomt dragen met excuses om maar niet met een hybride wagen of full electric wagen te hoeven rijden.
De redenen die aangedragen worden om maar in een benzine of diesel te kunnen rijden ......
Maar eens eerlijk eens naar jezelf kijkend of het toch eigenlijk wel mogelijk zou kunnen zijn , neuhhhhh joh vooral niet doen...

Maar vooral zo door blijven denken en uiten hoor, want dan kan blijven :deuk::deuk::deuk:
 

EdK

Forumguru
de Nissan Leaf is misschien binnen budget, en kan 't misschien wel halen, maar is me te klein (en te lelijk..........'t oog wil ook wat!
Pfffffff, tsja wat dat betreft is een Skoda een stuk mooier om te zien.....:deuk::deuk:

Maar in deze ook weer een excuus dat verzonnen word om elektrisch te gaan rijden.
Een laadpaal voor de deur krijgen als je in de binnenstad woont is aan te vragen en word ook nog eens geplaatst met subsidie.
En langs de snelwegen zie je de laadstations naast de nog normale vulstations uit de grond gestampt worden.
Ga hiermee zeker niet zeggen dat het rozengeur en manenschijn is, maar heel gestaag word de infra er al wel op aangepast.
En de prijzen.... tsja de Tesla past helaas ook niet in mijn Budget.
Maar een verkleinde en betaalbare versie hiervan zou in mijn rijgedrag zeker kunnen passen.
Tsja blijft de vakantie en de keren dat ik weg moet voor mijn hobby naar het europese buitenland over om een wagen met fossiele aandrijving te huren of te ruilen met leden alhier voor de periode van totaal 4 a 5 weken.

En tsja prijstechnisch gezien kan ik het momenteel nog niet bekostigen en de aankomende wagen zal ook nog op fossiele brandstof vooruit gaan, maar hierna zal het aanbod zeker een stuk beter zijn met ook redelijke prijzen ( met of zonder subsidie ) dat ik misschien dan wel elektrisch rij en wel op het elektrische skodaforum.eu zit te ouwenelen over die Fabia / Roomster / Yeti en Rapid (?) en hoe vervuilend en traag die krengen waren.... en hoe slecht hun navigatie en bluetooth voorzieningen wel waren.....
 
Een offshore windmolen levert een gemiddeld, maar constant vermogen van 2500 pk. Dit komt overeen met 40 wagens die aan 100 km/uur op de snelweg rijden. Als we er vanuit gaan dat een gemiddelde wagen 20.000 km per jaar aflegt, dan draait hij 200 uren aan 100 km per uur. Een jaar bevat 365 x 24 uren = 8760 uren. 8760 : 200 = 43,8 wagens. De windmolen kan dus instaan voor het wagenpark van 40 x 43.8 = ongeveer 1750 gezinnen.
Een gezinswagen verbruikt jaarlijks : 20.000 km aan 5 liter per 100 km = 1000 liter diesel. De windmolen bespaart dus jaarlijks 1750 ton diesel.
 

Spierings

Forumguru
Maar in deze ook weer een excuus dat verzonnen word om elektrisch te gaan rijden.
Een laadpaal voor de deur krijgen als je in de binnenstad woont is aan te vragen en word ook nog eens geplaatst met subsidie.
En langs de snelwegen zie je de laadstations naast de nog normale vulstations uit de grond gestampt worden.
Ga hiermee zeker niet zeggen dat het rozengeur en manenschijn is, maar heel gestaag word de infra er al wel op aangepast......
Heb gelukkig zelf een eigen oprit maar in de binnenstad moet je wel een vaste eigen parkeerplek hebben (wat zeldzaam is) anders staat er gewoon een ander en kun je nog niet stekkeren.. .

Bij een tankstation laden zie ik ook niet gebeuren omdat het vol laden veel te lang duurt en je zelf ook niet effe een uurtje gaat tanken..

Als er nu overal van die palen verschijnen zal het stekkeren meer uithalen, maar er staan er gewoon te weinig.... Rij naar de gemiddelde flat of straat met rijtjeshuizen en ze zal nauwelijks tot geen palen zien..
Hier op het transferium staan er een stuk of 5 en zijn altijd bezet...

In de ideale wereld is het goed te doen maar er zijn genoeg situaties waarbij het zeer lastig is om te stekkeren...

Nou zal dat mij een zorg zijn ik heb absoluut niet de ambitie om te stekkeren ;)
In mijn ideale wereld rij ik liever een v8 met een mooie roffel:D
 

EdK

Forumguru
Nou zal dat mij een zorg zijn ik heb absoluut niet de ambitie om te stekkeren ;)
In mijn ideale wereld rij ik liever een v8 met een mooie roffel:D

Had je echt niet aan me te hoeven citeren hoor !!
Was in de bovenstaande tekst al ruimschoots op te maken...

Maar ik weet bijna zeker dat ook jij in je duracel wagentje naar je werk gaat.
Omdat je simpelweg de belastingen niet meer kunt betalen die er geheven gaan worden op fossiele voertuigen.
 

EdK

Forumguru
Toch niet elektrisch he ????
Of heb je een wcd in de schuur waaraan je hem kunt opladen ?
Of nog moderner je laad hem op met zonnepanelen op je woning...

Of komt het dat de wagen voor je deur eigenlijk van je vriendin is ???:deuk::deuk:
 

Spierings

Forumguru
Nee gewoon muscle power.....

Heb nog wel een paar andere auto's en een motor, maar die paar km haal ik nog net op de fiets hoor..

Mij maakt het niet zoveel uit van wie de auto is, ik kies/koop en doe het onderhoud van de wagens zelf ongeacht of hij nou van mijn vrouw of van mij is... Rij jij wel in een wagen die door je vriendin is uitgekozen? :deuk:
 
Bovenaan Onderaan