achbrouwer
Forumguru
Ga toch eens informeren of ze mijn kenteken niet gewoon kunnen afmelden als zijnde gedaan.
Nee heb Ik,....
Nee heb Ik,....
Op zich zeker respect voor je standpunt, er is genoeg informatie te vinden waaruit je kunt opmaken dat je je zorgen zou moeten maken. Zelf heb ik het wel gedaan, en nu bijna 20.000 km verder geen problemen ervaren. Mijn auto is van 2011 overigens, en heeft nu totaal 256.000km op de teller staan.Als VW het destijds niet kon, zal het dat nu ook niet kunnen oplossen met nieuwe software
Ga toch eens informeren of ze mijn kenteken niet gewoon kunnen afmelden als zijnde gedaan.
Nee heb Ik,....
het zou ook weleens gebeuren dat gemeenten van dealers doorkrijgen welke auto lees kentekens niet ontsjoemeld zijn en daarom de binnenstad niet in mogen misschien ver gezocht maar toch
Maar het geciteerde regeltje is natuurlijk geen geldige reden, het feit dat ze het toen niet konden wil helemaal niet zeggen dat het nu ook niet kan, ze leren bij de R&D afdeling daar ook steeds bij. Ik kan op m'n werk nu ook dingen die ik 5 jaar geleden niet kon, en dat geldt voor veel mensen. En als je een serieus probleem op te lossen hebt kan het soms snel gaan, weet ik uit ervaring.
uitstoot minder is minder vermogen, als je enkel softwarematig doe,anders zouden de merken al die veranderingen aan motoren niet doen.
Als je nog maar kijkt tussen de verschillende Euronormen en wat ze daar moeten voor doen zeg al genoeg zekers.
Dus enkel met "software" de boel wat beter maken
Dan ga je ervan uit dat het meetbaar is, en ook qua waarde niet in de altijd aanwezige onnauwkeurigheid zit.
voor de aanpassing een vermogensmeting en na de aanpassing nogmaals.
dan weet je het zeker of er vermogens verschillen zijn ontstaan:
wie oh wie waagt het?
heb een uitdraai gezien op testbank van een wagen met idem motor.
Kan je zeggen dat middengebied en hoger gebied redelijk slecht was.
Het volgende is misschien het vermelden waard: collega heeft een polo 1.2 tdi van 2 jaar oud. Heeft de auto eind november bij de dealer gebracht voor een klein onderhoud. Ze hebben toen ook de update uitgevoerd. In totaal 2 uurtjes werk. Maar na die update is het niet meer gelukt om de auto te starten. Die 2 uren werd een hele werkdag. Nu zijn we een week verder. Monteurs zoeken nog steeds naar het probleem, hebben heel wat onderdelen vervangen maar komen er niet uit. Gelukkig kreeg die collega een nieuwe Leon als vervangauto, maar toch.
Ik blijf bij mijn standpunt: geen update! Als VW het destijds niet kon, zal het dat nu ook niet kunnen oplossen met nieuwe software. Het zal nadelig zijn voor bepaalde onderdelen, dat kan nagenoeg niet anders.
Het vervolg op dat verhaal: na 10 dagen kreeg mijn collega de auto terug. Vervangen onderdelen: ECU, EGR, een verstuiver en de brandstofpomp. Zowat alle onderdelen die bij dit type storingsgevoelig zijn. Nu zijn we weer een week verder en de auto is al verschillende keren in noodloop gegaan. Er blijft dus een probleem waar de garage niet aan uit kan. Nu is de vraag: is dit nu gerelateerd aan de update of is het gewoon toeval/brute pech ...
Ik heb hem gisteren gekregen. Was natuurlijk niet thuis dus vond in de brievenbus een briefje 'haal uw aangetekende zending af in het postkantoor'. Een beetje bang voor een aanmaning van een vergeten factuur of iets dergelijks. Bleek het die domme brief van Skoda te zijn!! Meteen in de papierbak gegooid ...
Dit aangetekend sturen zal voor VAG wellicht een verplichting zijn (opgelegd door de overheden) om zoveel mogelijk eigenaars te bereiken. Maar als eigenaar kan je niet verplicht worden om hierop in te gaan.
Het vervolg op dat verhaal: na 10 dagen kreeg mijn collega de auto terug. Vervangen onderdelen: ECU, EGR, een verstuiver en de brandstofpomp. Zowat alle onderdelen die bij dit type storingsgevoelig zijn. Nu zijn we weer een week verder en de auto is al verschillende keren in noodloop gegaan. Er blijft dus een probleem waar de garage niet aan uit kan. Nu is de vraag: is dit nu gerelateerd aan de update of is het gewoon toeval/brute pech ...
het zou ook weleens gebeuren dat gemeenten van dealers doorkrijgen welke auto lees kentekens niet ontsjoemeld zijn en daarom de binnenstad niet in mogen misschien ver gezocht maar toch