turboturbo
Forumguru
Gefeliciteerd! Nu mag je meteen ook gezellig de hele winter (en najaar) met ons mee leuteren in het jaarlijkse winterbanden geneuzel - topic!
die dus?
Ja, ik heb deze maat ook onder mijn O2 uit 2007 liggen (althans, soms).Ik was vandaag bij een banden toko om mijn 225/45/17 te laten balanceren. Zo in gesprek met de monteur zei ik dat ik straks winterbanden ga monteren in de maat 195/65/15, hij vroeg zich af of dat gaat passen.
Volgens mij moet dat gewoon passen op mij O2 Combi 1.9 TDI. Zijn er meer mensen die deze maat eronder hebben liggen?
Ik heb van mijn dealer begrepen, dat de stalen velgen (met winterbanden) die ik destijds gekocht had voor mijn Octavia II straks ook zouden passen onder mijn nieuwe Octavia III.Ik heb vorig jaar een nieuwe winterbanden set gekocht voor mijn Octavia 2 stalen velgen
met Goodyear Ultragrip banden. Deze zijn nog nooit gemonteerd geweest ! Ik heb een nieuwe Octavia aangeschaft en de velg en bandenmaat is niet het zelfde.
Van de fabrikant: "Due to its tight chain mesh pewag sportmatik allows for perfect grip. The chain links in material thickness 3.2 mm are made out of the extremely resistant special TitanGrip® steel."Je zou denken dat die 15mm betrekking heeft op de buitenmaat van de gehele schakel.
Bij 3,2 mm denk ik eerder aan de dikte van het materiaal. Als dat echt de buitenmaat (op dwarsdoorsnee van de ketting) is, zit je voor mijn gevoel dichter bij de klasse "WC-doortrekker" dan bij echte sneeuwkettingen?