Het grote winterbanden topic: winter 2013-2014

Status
Niet open voor verdere reacties.

Canon-Eye

Forumguru
Dus inderdaad materiaaldikte. Maar de schakels grijpen in elkaar, dus de ketting als geheel zal toch wel dikker moeten zijn: je hebt al snel met 3x de materiaaldikte te maken (2x van 1 schakel, 1x van de volgende schakel die er doorheen moet).
Dus reken toch maar op zo'n 10mm totaal als minimum... :)

CoesDoes

Forumguru
Dus inderdaad materiaaldikte. Maar de schakels grijpen in elkaar, dus de ketting als geheel zal toch wel dikker moeten zijn: je hebt al snel met 3x de materiaaldikte te maken (2x van 1 schakel, 1x van de volgende schakel die er doorheen moet).
Dus reken toch maar op zo'n 10mm totaal als minimum... :)
Klinkt logisch.., gelukkig wordt dat overal heerlijk duidelijk aangegeven..., not!

Als ik kijk naar de standaard velgen lijst kunnen kettingen (15mm) met 12,42 naar binnen wel en met 12,855 niet, helaas is het niet bekend waar de grens precies ligt :(
De velgen die ik heb gezien komen uit op 12,69 of 13,09 naar binnen, waarbij het dus zou kunnen dat de eerste zelfs icm die 15mm al zou kunnen, maar dat is niet bekend..., daarnaast is niet bekend wat ik 'bespaar' met de plattere schakels..
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de variant die iets verder naar binnen staat omdat die dichter bij de huidige stand van het wiel blijft.

Zou fijn zijn als deze informatie duidelijk zou zijn...

peterbaarlo

Senior Member
mijn LM winter set is binnen, nu de auto nog!

natuurlijk wel nog skoda logo's regelen. wie weet waar deze te krijgen zijn?

Zdc.jpg

CoesDoes

Forumguru
Ik was wat aan het rondneuzen naar loopvlak kettingen, nu viel me daarbij op dat er vaak een adapter op een wielbout geplaatst moet worden, deze adapters zijn vaak best prijzig. Nu lijkt het mij handiger om in plaats van een andere adapter een andere wielbout die bij de reeds aanwezige adapter past te gebruiken...

Volgens mij moet dat mogelijk zijn, of zie ik dat verkeerd?

piair1982

Forumguru
Ze zitter er weer onder. De zomer velgen in de opslag op de bandenboom. Laat de winter maar komen.

(Lees net dat het volgende week nog 20 graden wordt. :banghead: )

Pogi

Lid
Op dit adres vind u goedkope winterbanden, welleswaar 2 de hands, komen van leasings auto's, de prijzen liggen heel goed,ik heb pas aangekocht voor mijne C5, hadden nog 7mm diepte, allerlei merken voorhanden . hebben ook nieuwe banden liggen, grote stockage.

Occasiebanden Tyre Business Banden Belgium
Emiel Vlieberghlaan 10, Overpelt (industriepark)
011 73 45 55

deusjevo

Forumguru
Ik was wat aan het rondneuzen naar loopvlak kettingen, nu viel me daarbij op dat er vaak een adapter op een wielbout geplaatst moet worden, deze adapters zijn vaak best prijzig. Nu lijkt het mij handiger om in plaats van een andere adapter een andere wielbout die bij de reeds aanwezige adapter past te gebruiken...

Volgens mij moet dat mogelijk zijn, of zie ik dat verkeerd?

Ik begrijp 't niet helemaal, doel je dan op bijv. Spikes Spider?
Hiervoor moet je een adapter op de wielbouten zetten maar wil jij dan die wielbouten vervangen voor de maat adapter die je al hebt? :pieker:

CoesDoes

Forumguru
Dat was inderdaad wel mijn gedachte, de bout kan hetzelfde zijn op de maat van de 'achtkant' na.., volgens mij is dat het enige punt waarop die adapter aangrijpt.

CoesDoes

Forumguru
Heb de bruine Diewe velg nog steeds niet irl kunnen aanschouwen :(
Ben dus verder aan het zoeken en kwam deze Golus lookalike tegen
image.jpg
Ik heb zelf de Golus voor de zomer en wil iets anders voor de winter, dit is een serieuze kandidaat
image.jpg

CoesDoes

Forumguru
Zou goed kunnen, maar ik kan me ook voorstellen dat er bouten met dezelfde lengte en dikte zijn die een andere maat kop hebben, net zoals bij schroeven met bv: plat, kruiskop, inbus, torx.
Ik weet zelf ook niet precies hoe het zit, vandaar mijn vraag ;)

(Bij de spikes spider gebruik je volgens mij meerdere bouten per ketting, bij andere systemen is dat vaak maar één bout)

Lexris

Lid
Vraag: Stalen Velgen met winterbanden van mijn Fabia Station Greenline. Zijn deze zondermeer ook te gebruiken door een Fabia 1 model stationcar. Is er iemand die mij hier iets over kan meedelen. Kan dit namelijk niet echt goed terugvinden op de site. Ik heb de stalen velgen gelijk bij levering van mijn Greenline meebesteld met Semperit winterbanden. Alvast bedankt

CoesDoes

Forumguru
Volgens mij is de steek hetzelfde, dus wat dat betreft zou het moeten kunnen. Er zijn alleen ook nog andere factoren die een rol kunnen spelen, denk bv aan grote van de remschijf en bijbehorende minimum velgmaat.
Misschien is het handig om de dealer even te bellen, die weet welke velgen je krijgt en welke eisen er voor de Fabia 1 gelden.

Lexris

Lid
Reactie uitwisselbaarheid velgen Fabia 1 en Fabia 2
Bedankt voor de snelle reactie. Ga ik doen even contact opnemen met de dealer.

Gebeld met mijn Skoda Dealer. Ze kunnen zonder meer ook onder een Fabia 1

Laatst bewerkt:

miles

Senior Member
Met welke winterband rijden de 1.8 tsi octavia rijders hier? Ben zoekende en wie kan dan beter adviseren dan de ervaringsdeskundige? Zie dat het voor deze auto 91V moet zijn. Maat is 205/55/16.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan