En reclame dat je er beter nu bij kunt zijn om winterbanden te kopen nu ze nog volop te krijgen zijn.....
Ja, @Corné, als je de tent niet kent blijft het altijd een gok natuurlijk, maar als je een band op bouwt nadat ze goed werk geleverd hebben komt het doorgaans wel goed is mijn ervaring
Ja, dat kun je zelf gewoon m.b.v. de attributen die als het goed al in je auto liggen. Wel belangrijk om de bouten goed kruislings aan te draaien en ze na het eerste ritje even goed na te lopen. Een momentsleutel (Lidl, 18e) is wel heel handig, maar het kan best zonder.Tjarco zei:- Kan je die zelf verwisselen? M.a.w. als ik een reserveband er op kan zetten kan ik dan ook zelf en heb ik alles benodigd om winterbanden plaatsen?
Kan prima, maar wees je ervan bewust dat de "normen" m.b.t. profieldiepte anders zijn t.ov. zomerbanden. Ik meen dat alles minder dan 4 mm als niet meer wordt gezien als winterband, ondanks het feit dat het dan nog wel een legale band is overigens.Is tweedehands een optie? Waar dan op letten behalve profieldiepte / oneven slijtage en slijtage aan de zijkanten?
Is verandering in weggedrag en verbuik iets wat iedereen merkt of alleen de forumfanatiekelingen hier? (no offense)
Als je dezelfde maat neemt dan zal je hooguit wat verschil in lawaai horen. Neem je een smallere maat dan merk je dat het sturen lichter gaat. Brandstofverbruik is vrijwel altijd iets hoger.