Bij aanschaf van de F3C bleek dat Vredestein geen 4-seizoenenband in die maat had.
Die band lag onder de F1C en F2C tot grote tevredenheid.
Ze hebben toen gemonteerd op de fraaie 17" Clubbervelg: Kleber 215 x 40 R17 87V Quadraxer 1 / extra load.
Ook over deze band heb ik tot nu toe geen negatieve opmerkingen.
Geluidsniveau, brandstofverbruik (gemiddeld met relatief vaak stadsverkeer ca 1:16), en wegligging onder diverse omstandigheden zijn goed te noemen.
Ik heb er nu ca. 20k km mee gereden, meestal rustig, maar op en afritten wil ik wel eens met méér dan de aanbevolen snelheid nemen
. Gierende banden? Nee, helaas is mij dat nog niet gelukt. Behalve als ik de start/stop niet uitgeschakeld heb en te veel gas geef bij wegrijden (DSG) kunnen de voorwielen wel eens doorslaan.
En in Duitsland rijd ik wel eens zo'n 170 km. Per uur wel te verstaan, zoals laatst naar Tsechië.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan
.
Gezien de grootte van de band kunnen er volgens het instructieboekje geen sneeuwkettingen omgelegd worden.
En opnieuw de keuze voor universele banden? Tja wat moet je kiezen, vorige keer in München +17 gr C, één dag later in Oostenrijk voorbij Insbruck -4 gr. en sneeuw.
Hier was het afgelopen winter ook een langere periode met sterk wisselende temperaturen, herinner ik me.
Ik denk dat ik maar een aanhanger neem met nóg een F3C er op met andere banden en zo. Wisselt het weer onderweg dan kan ik van wagen wisselen
.