Noord26
Forumguru
Als je de testen langs elkaar legt komt de Michelin Cross Climate er inderdaad meestal als beste uit. Zeker als je het criteria sneeuw als minst belangrijke onderdeel op je lijst hebt staan. De Vredestein Quatrac 5 scoort eigenlijk nooit als beste, maar meer net achter de echte toppers. Die springt er nergens tussenuit; maar komt zeker ook nergens te kort: wellicht de echte all-season band. Overal goed/OK.Ook ik ben aan het rondkijken voor 4 nieuwe all seasons onder mijn Fabi combi (185x60x15). Ik ga niet op wintersport of zo, maar weet zo niet welke ik moet nemen. Michelin, Good Year of Conti. Michelin duidelijk de duurste.., maar is die ook de beste?
Aangezien wij de sneeuw niet op gaan zoeken, maar er nog wel redelijk met een band (wanneer het echt moet) er mee doorheen zouden moeten kunnen, worden het morgen 4 nieuwe Michelin Cross Climate + banden. De vorige normale Cross Climate banden bevielen zo goed onder de Superb dat voor ons de keuze niet moeilijk was. Prijsverschil tussen de merken onderling slechts een paar tientjes per 4 stuks inclusief montage. Dus dat is eigenlijk geen criteria; ze gaan ook erg lang mee laten testen zien.