Het grote winterbanden topic: winters 2016-2019

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Ook ik ben aan het rondkijken voor 4 nieuwe all seasons onder mijn Fabi combi (185x60x15). Ik ga niet op wintersport of zo, maar weet zo niet welke ik moet nemen. Michelin, Good Year of Conti. Michelin duidelijk de duurste.., maar is die ook de beste?
Als je de testen langs elkaar legt komt de Michelin Cross Climate er inderdaad meestal als beste uit. Zeker als je het criteria sneeuw als minst belangrijke onderdeel op je lijst hebt staan. De Vredestein Quatrac 5 scoort eigenlijk nooit als beste, maar meer net achter de echte toppers. Die springt er nergens tussenuit; maar komt zeker ook nergens te kort: wellicht de echte all-season band. Overal goed/OK.

Aangezien wij de sneeuw niet op gaan zoeken, maar er nog wel redelijk met een band (wanneer het echt moet) er mee doorheen zouden moeten kunnen, worden het morgen 4 nieuwe Michelin Cross Climate + banden. De vorige normale Cross Climate banden bevielen zo goed onder de Superb dat voor ons de keuze niet moeilijk was. Prijsverschil tussen de merken onderling slechts een paar tientjes per 4 stuks inclusief montage. Dus dat is eigenlijk geen criteria; ze gaan ook erg lang mee laten testen zien.

Noord26

Forumguru
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de allseason van Vredestein juist wat minder scoorde...maar wat is minder?
Het is ook een beetje afhankelijk van de breedte die getest wordt en hoe zwaar de afzonderlijke criteria gewogen zijn.

Over het algemeen zijn er 2 dioe het in elke test uitstekend doen: Michelin Cross Climate (+) en de Goodyear Vector 4 seasons gen 2.

Noord26

Forumguru
@supercop1973

Dat scheelt slechts enkele euro's per band. Dermate weinig dat het in mijn geval (195/65R15) €4,- per band scheelde. Waardoor ik dit niet als criterium kon handhaven.

EdK

Forumguru
Vredestein Quatrac 5
Vier Seizoenen banden

Vredestein-Quatrac-5.jpg

De Vredestein Quatrac 5 is een uitstekende vier seizoenen band. De Quatrac 5 is de opvolger van de succesvolle Quatrac 3. De Quatrac 5 van Vredestein is ontwikkeld in Enschede. Hier hebben de ontwikkelaars van Vredestein verschillende technologieën toegepast tijdens de ontwikkeling van de Quatrac 5.

De Quatrac 5 van Vredestein heeft een doordacht loopvlakdesign. Dit design heeft een winterzijde en een zomerzijde. Dit zorgt ervoor dat er goede prestaties worden behaald tijdens zomer én de winter. Ook heeft Vredestein een nieuwe technologie toegepast: de 3D Grip Claws. Deze Grip Claws zorgen voor een uitmuntende grip in bochten.

Bij de ANWB vier seizoenen bandentest 2016 kwam de Quatrac 5 als één van de betere banden uit de test. Vredestein heeft met de Quatrac 5 een sterke band op de markt gebracht die goede prestaties behaald in de winter en de zomer.

Voor de Vredestein Quatrac 5 vier seizoenen banden serie zijn meerdere soorten en maten beschikbaar. Bekijk de actuele prijzen door hieronder de juiste bandenmaat te selecteren. Zo ziet u direct wat de actuele voorraad en levertijd is.

• Nr. 1 in de Winterbanden Top 100
  • De beschikbare maten zijn momenteel 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 en 20 Inch.
  • De prijzen voor de Vredestein Quatrac 5 variëren van € 45,99 tot € 232,99 per vier seizoenen band. De gemiddelde prijs voor deze band bedraagt € 106,12 euro per band en € 424,49 euro voor een set van 4 banden.
    Voor deze band zijn enkele vier seizoenen banden testen uitgevoerd, zie hieronder de uitslagen.
    Vier seizoenen banden testen:
    reviewed_balk_3star.png
    ANWB 2016 (Test 205/55 R16) (2e plaats)
    reviewed_balk_4star.png
    Autoweek 2015 (Test 185/60 R15) (4e plaats)
    Zie ook de Winterbanden Test 2016.
    Zie ook de Winterbanden Test 2015.

Noord26

Forumguru
En de 2e plaats is dus middenmoot......:pieker::pieker::lezen::shutup::shutup:
De Vredestein Quatrac 5 scoort eigenlijk nooit als beste, maar meer net achter de echte toppers.
Waar lees je middenmoot? 2e en 4e in de testen die je linkt is toch gewoon achter de echte toppers, zoals ik aan gaf? Er zijn ook testen waarbij de Vredestein achter het middenveld aan komt. Dat doen de Michelin of Goodyear in geen enkele test. Waarom zou je genoegen nemen met iets wat 2e, 4e, of nog lager scoort in alle recente testen?

In dezelfde test waar de Vredestein als 2e uit de bus komt, is de Michelin 1e. Vooral het onderbouwde commentaar spreekt boekdelen:

Van de zeven geteste all seasonbanden (bandenmaat 205/55 R16V) kunnen we er twee aanraden, de Michelin CrossClimate en de Vredestein Quatrac 5. De Michelin is overtuigend de testwinnaar. In de zomer zit deze band op het niveau van een goede zomerband. De slijtage is zeer laag net als het brandstofverbruik. Op nat wegdek presteert de band zowel in warme zomerse als in koude winterse omstandigheden goed. Op sneeuw heeft de CrossClimate niet het niveau van een echte winterband maar scoort de band wel een voldoende. Deze band kan met recht een zomerband met ook winterse eigenschappen worden genoemd, zoals Michelin ook doet. De andere all seasonband die we kunnen aanraden, de Vredestein Quatrac 5 haalt niet het niveau van de Michelin onder zomerse omstandigheden maar scoort wel voldoende. Een zesje zeg maar, waar de Michelin een ruime 7 op het testrapport krijgt.

Wodkadrinker

Actief lid
sorry voor het mogelijk niet goed zoeken maar heeft de Spaceback TPMS vernielen of werkt dit op een ander systeem .
vraag dit voor aanschaf winterbanden.

Groet Cor

Jasper-RS

Forumguru
sorry voor het mogelijk niet goed zoeken maar heeft de Spaceback TPMS vernielen of werkt dit op een ander systeem .
vraag dit voor aanschaf winterbanden.

Groet Cor

Nee de Rapid heeft een indirect bandenspannings systeem wat werkt via de ABS sensoren. Geen tpms ventielen dus. Voor zover ik weet is dit systeem op allen nieuwe Skoda’s van toepassing.

bert44

Senior Member
Autobild heeft er 50 getest
Slechts 20 gingen door naar de tweede ronde :nailbiting:
http://www.autobild.de/artikel/winterreifen-test-2017-225-50-r-17-10811081.html

# Getesteter Reifen Testurteil
reifencom-logo.png

1.
Continental.png

Continental
WinterContact TS 860

98 H
vorbildlich

(2+/2+/2+/2-)*
2.
Michelin.png

Michelin
Alpin 5

94 H
vorbildlich

(2/2+/2/2+)
3.
Dunlop.png

Dunlop
Winter Sport 5

94 H
vorbildlich

(2/2+/2/2-)
4.
Goodyear.png

Goodyear
UltraGrip Performance Gen-1

94 H
gut

(2+/2+/2/3+)
5.
Semperit.png

Semperit
Speed-Grip 3

98 H
gut

(2+/2/2/2-)
6.
BFGoodrich.png

BF Goodrich
g-Force Winter 2

98 H
gut

(1/2/2-/2)
6.
Fulda.png

Fulda
Kristall Control HP2

98 H
gut

(2+/2/2/1-)
8.
Bridgestone.png

Bridgestone
Blizzak LM 001-Evo

98 H
gut

(2/1-/2-/2+)
9.
Kleber.png

Kleber
Krisalp HP3

98 H
gut

(1-/2/2-/2)
10.
Nexen.png

Nexen
Winguard Sport2

97 V
gut

(2/2-/2/1-)

FWesten

Senior Member
Ik heb 2 opties winterbanden voor onder mijn Superb:
205 55-R16 op een 7J met et waarde van 45
205 55-R16 op een 6J met et waarde van 50

Wat zouden jullie doen?

Ik heb velgen gekocht voor mijn toekomstige RS, nu zoek ik enkel nog banden. Dacht aan Goodyear UltraGrip Performance, iemand die zijn ervaringen met deze banden wil of kan delen ?

Goofy@5E

Forumguru

Cees33

Forumguru
Ik kan de orginele minoris velg van skoda kopen met de nieuwe continental TS860 winterband. Voor een leuke prijs bij de dealer. De minoris velg is echter een 6,5 J velg en volgens de manual ongeschikt voor een sneeuwketting. Die kunnen alleen op orginele 6j velgen van skoda. Volgens dealer is dat echter onzin en kan er op de velg met de bandenmaat 205/55/16 gewoon een sneeuwketting.

iemand hier ervaring mee? Ik wil naderhand geen gezeik hebben als er iets fout gaat.

EdK

Forumguru
Ergens in je manual ( RTFM ) staat één blz met wat gegevens over de te gebruiken banden en velgen met sneeuwketting.
Dus zoek dat ff op en je weet wie de waarheid spreekt, er van uitgaande dat de fabrikant gelijk heeft in dezen...

Cees33

Forumguru
Ergens in je manual ( RTFM ) staat één blz met wat gegevens over de te gebruiken banden en velgen met sneeuwketting.
Dus zoek dat ff op en je weet wie de waarheid spreekt, er van uitgaande dat de fabrikant gelijk heeft in dezen...
Daar had ik idd gekeken en daar staat dat de 6,5 J niet geschikt is voor sneeuwkettingen, maar als de dealer dan zegt dat het wel kan wat moet je dan......Kans is overigens niet zo groot dat die kettingen erop moeten. Ga nu al 15 jaar zo'n drie keer per jaar skiën en heb ze pas twee keer erop moeten leggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan