philippe bakker
Forumguru
Ik denk oz superturizmo lm velgskes te kopen voor mijn winterbandjes
Tot nu toe heel tevreden, met de kanttekening dat we feitelijk nog nauwelijks een echte winter (met sneeuw van betekenis) hebben gehad. En of we die ooit nog gaan meemaken is ook nog maar de vraag...@Canon-Eye, wat zijn jou ervaringen tot nu toe met de Crossclimate van Michelin?
Ik heb ervaring met de Vredestein quatrac5 ook in de bergen. Is gewoon een hele puike band voor het jaar door als je niet al teveel km maakt. Scheelt ook gewissel.Anderen met dezelfde ervaring ben ik ook benieuwd naar.
Voor de Nederlandse winters en regelmatig een bezoekje aan onze oosterburen lijkt mij dit namelijk een goede band.
Wat is niet te veel km's?Ik heb ervaring met de Vredestein quatrac5 ook in de bergen. Is gewoon een hele puike band voor het jaar door als je niet al teveel km maakt.
Dat argument kom je vaak tegen. Maar bedenk dan ook even dat je met winterbanden in NL in 95% van de (winter)tijd ook met de verkeerde banden onderweg bent, omdat er geen sneeuw ligt en het niet vriest. Een goede vierseizoenenband (Michelin CrossClimate of Goodyear Vector 4 seasons gen 2) past veel beter bij een NL winter (eigenlijk een soort verlengde herfst) dan een winterband, die het vooral in de Alpen erg goed doet.4 seizoenen banden zijn in feite multifunctioneel. En wat ik geleerd heb over multifunctioneel, is dat dat betekent dat het eigenlijk nergens echt goed in is. Maar als dat voldoende is....
Ze hoeven ook niet persé ergens écht goed in te zijn - belangrijker voor mij is dat ze ook nergens echt slecht in zijn.En wat ik geleerd heb over multifunctioneel, is dat dat betekent dat het eigenlijk nergens echt goed in is.
Dat argument kom je vaak tegen. Maar bedenk dan ook even dat je met winterbanden in NL in 95% van de (winter)tijd ook met de verkeerde banden onderweg bent, omdat er geen sneeuw ligt en het niet vriest. Een goede vierseizoenenband (Michelin CrossClimate of Goodyear Vector 4 seasons gen 2) past veel beter bij een NL winter (eigenlijk een soort verlengde herfst) dan een winterband, die het vooral in de Alpen erg goed doet.