B.Stuurder
Forumguru
- Rijstijl (verder) aanpassen;
Dat is wel héél ouderwets
- Rijstijl (verder) aanpassen;
Ja, èn...?Dat is wel héél ouderwets
Ja, èn...?
Heb je je wel eens gerealiseerd hoe oud(erwets) het wiel al is - en we doen het er toch nog steeds mee...
Een van de nadelen van brede banden is, dat de druk per vierkante cm band/wegcontact nogal wat lager is dan bij een "normale" 185 of 195 brede band. Niet zó vreemd dat de grip op nat, glad of besneeuwd wegdek daarmee ook wat minder wordt...kwam ik letterlijk bij mij de wijk niet uit tot twee keer toe op mijn 235 brede zomerbanden.
50% maar, de andere 50% is het gewoon een superband.....is dat dat betekent dat het eigenlijk nergens echt goed in is.
Da's ook een keuze, hè.
Ik rij gewoon op 185-ers en voel me daar onder (vrijwel) alle omstandigheden prima bij...
235 is voor een winterband ook veel te breed en heeft weinig effect. Had op mijn alfa ook alpin4 van 205 en ook dat was te breed om er goed mee weg te komen vervolgens winterbanden van 185 gemonteerd en dat ging super.
Beste is 4x4 met spijkerbanden dan weet je zeker dat je goed zit
Goh verrassend ik zou ook liever 4 banden van 235 monteren die welllicht 135 per stuk kosten ex montageHmmm, dat dacht ik ook, maar mijn bandenboer beweert van niet..
Er zijn in de winter perioden waarin je aan een zomerband veel meer hebt als een winterband. Dus dan maak je ook al een compromis, door gewoon op winterbanden te rijden.4 seizoenen banden zijn in feite multifunctioneel. En wat ik geleerd heb over multifunctioneel, is dat dat betekent dat het eigenlijk nergens echt goed in is. Maar als dat voldoende is....
Goh verrassend ik zou ook liever 4 banden van 235 monteren die welllicht 135 per stuk kosten ex montage