Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

Bulletdodger

Senior Member
Weet iemand wanneer de fabrieken van Skoda weer opgestart gaan worden? Ik lees alleen informatie over Volkswagen fabrieken in Duitsland.

denk dat de modellen op autoschout allemaal show modellen zijn. Die de mensen nu dat ze toch tot volgend jaar verkocht zijn toch niet meer hoeven te gebruiken. Daarom nu nog maar een slaatje eruit slaan. anders staan ze toch stof te verzamelen. en kosten ze ook meer geld als dat het ze opleverd
Wat mij opvalt is dat er toch nog een aantal Citygo ev op autoscout24.nl te koop staan (46 stuks)

EpicCobra

Actief lid
Inmiddels zijn we ongeveer 7 weken verder en onze auto staat nog steeds bij de importeur,

ze wachten op 1 of andere module en hopen dat daarmee het probleem opgelost is?
Al hebben ze eerder onderdelen vervangen met de hoop de oplossing gevonden te hebben.....

vanwege de sluiting van de fabrieken kan het onderdeel nog wel even op zich laten wachten. dus dit gaat nog wel een aantal maanden duren helaas.

Nu werkt het corona virus ook niet mee maar daarbuiten duurt het toch wel erg lang want zonder dit virus wisten ze ook nog steeds niet wat er aan de hand was....

een splinternieuwe auto 3/4 maanden kwijt zijn voor reparatie is toch wel een dingetje

Captain Hook

Forumguru
Toch wel raar; dat onderdelengebrek. :arghh:
Je zou, nee nog beter, je mag verwachten dat als er auto's verkocht worden en op de weg komen, er voldoende reserveonderdelen beschikbaar zijn.

Volgens mij is, of hoort tenminste, de hele after-sales keten bij een product ook al opgetuigd te zijn als er iets op de markt komt en in gebruik genomen wordt.
M.a.w. onderdelen, reparatieinstructies, ondersteuning, documentatie, e.d. worden niet pas gemaakt, in het geval er iets kapot mocht gaan. Dat soort zaken zijn onderdeel van de productintroductie.

Bovendien maken de autofabrieken zelf, maar weinig onderdelen op zich. Hooguit het persen/stansen/lakken van plaatdelen. Voor de rest is het hoofdzakelijk een enorme assemblagelijn.
Afhankelijk van talloze toeleveranciers die alle passieve en actieve componenten aanleveren...

Laatst bewerkt:

Derooke

Forumguru
Weet iemand wanneer de fabrieken van Skoda weer opgestart gaan worden? Ik lees alleen informatie over Volkswagen fabrieken in Duitsland.
Gisteren gelezen dat ze aan het bespreken zijn of ze volgende week stilletjes kunnen herbeginnen aan een lagere output . Weet alleen niet meer waar ik dit heb gelezen. En kan dus niet met volle zekerheid zeggen dat wat ik gelezen heb een goeie bron was .

Maar hoop doet leven .

Grts

Edit.

Op de site ministerie van tsjechië staat dat volgende week de economische belangen export en inport worden besproken. Dit wil dus zeggen ook Skoda , Toyota en denk nog een merk .

Dus hoop doet leven

Laatst bewerkt:

EpicCobra

Actief lid
Ik kreeg te horen dat het onderdeel niet op voorraad was en we dus ook afhankelijk waren van de fabriek die alsnog gesloten is.
Ik heb er ook een dubbel gevoel bij want er zijn nu veel ergere dingen aan de hand
Maar ook zonder dit gedoe duurt het erg lang met de auto.
Alleen je wild op dit moment niet te moeilijk doen daar over......?

Bulletdodger

Senior Member
.......
Op de site ministerie van tsjechië staat dat volgende week de economische belangen export en inport worden besproken. Dit wil dus zeggen ook Skoda , Toyota en denk nog een merk .

Dus hoop doet leven

Heb je een linkje van die site van het ministerie?

Laatst bewerkt door een moderator:

Kelvin

Lid
1) November 2019
2) Skoda Versluis (inmiddels Wittebrug) in Zoetermeer
3) Ambition, Candy White
4) 15-02-2020
5) Joost mag het weten :pieker:

Derooke

Forumguru
Ik hoop dit ook.

PS off topic:

Mss dat ik m'n bestelling van de superb iV kan omzetten naar enyaq dat ik hem eerder zou hebben na de crisis.

Alset

Nieuw lid
1) wanneer besteld? eind december 2019
2) bij welke dealer? Zijm Nijmegen
3) welke uitvoering? Ambition
4) geschatte leverdatum: Juli 2020
5) daadwerkelijke aflevering: Wie het weet mag het zeggen....

Vandaag een mail gehad van de dealer..

tot eind april/begin mei fabrieken dicht en twee weken er na kunnen ze meer zeggen over de consquenties.. de auto zou de week geproduceerd worden

Me Zelf

Forumguru
Ok, das dus 6 weken dicht plus 2 weken rustig opstarten plus nog een paar weken vanwege niet op volle toeren draaien. Eh... plus 10 weken bij je “definitieve” productieweek optellen?

Voor mij zou dat begin juli bouwen worden.

Derooke

Forumguru
Heb je een oude wagen in te leveren. Zo ja wat doet dit met je waarde? Want 10 weken erbij is niet nieks in zowel leeftijd van je oude wagen als km stand. . .

Bovenaan Onderaan