Het nut van diffuse interieurverlichting

• Onderwerp starter Deleted member 12693
  • Startdatum
Ik zie op de foto van Joske dat de schakelaars voor de interieurverlichting en leeslampjes ook verlicht zijn. Is dat ook optioneel of zou dat standaard moeten zijn? Bij mij blijven die knoppen gewoon donker.....

Hier in het westen is het 's morgens om 6:30uur nog knap donker (en mistig), dus de lampen branden ;)
Vorige week wilde ik wat pakken tijdens het rijden in het donker en wilde het binnenlampje aan doen. Toen viel me op dat de knoppen niet verlicht zijn.

MikeyMan

Actief lid
De diffuse interieurverlichting is ook onderdeel van het lichtpakket? Zojuist teruggekomen van vakantie, en heb ook geen lampjes kunnen vinden anders dan de spots van de open deuren.

Joske

Forumguru
geen idee, ze hebben volgens mij alleszins gewoon de unit uit een passat gejat :D

1K0947133D

en dan nog de kleurcoderingen er achter, welke kleur had je gewild? beige? zwart? zeg maar ;)

MikeyMan

Actief lid
Goede vraag... Heb 200 km in de auto gemaakt, morgen even kijken. :)

Klopt het trouwens dat ze met en zonder verlichting hetzelfde artikel nummer hebben?

Joske

Forumguru
1K0947133D

vervolgens de kleurcodering er achter plaatsen:

Y20 = parelgrijs
9B9 = satijnzwart
AQD = parelgrijs/chroomglans
WC4 = stonebeige

die Stonebeige heb ik, komt ook meeste voor vermoed ik ;)

MikeyMan

Actief lid
Zojuist even gekeken, is inderdaad grijs-achtig... Maar of het dan stone beige of parelgrijs is :?.

Maar, klopt het dat de artikelnummers voor met en zonder lampjes hetzelfde is?

Kun je de artikelnummers voor de rode lampjes in de deuren ook opzoeken?

Horen er overigens ook lampjes bij de zonnekleppen?

Laatst bewerkt:

MikeyMan

Actief lid
@Joske; zou je misschien nog eens kunnen kijken naar de volgende zaken:
- Klopt het dat de diffuse interieurverlichting hetzelfde artikelnummer heeft als het paneeltje zonder?
- Heb je misschien ook nog het artikelnummer van de deurlichten beschikbaar?

Is er een manier om de kleur van de panelen te verifieren?

Om nog even op mijn vraag terug te komen..... Zijn bij jullie de schakelaars van de interieurverlichting en de leeslampjes, bij ingeschakelde verlichting, in het donker, verlicht? Bij mij is het compleet donker......

Archie

Senior Member
Mijn vraag: is het de bedoeling dat de verlichting bij bij het rijden eigenlijk dimt ten opzicht van het moment dat je gaat zitten als je de deur opent: dat gebeurt volgens mij niet of kun je dat instellen? Het blijft dus dezelfde felheid? #danmisikduswellichtiets?

D

Deleted member 12693

Om nog even op mijn vraag terug te komen..... Zijn bij jullie de schakelaars van de interieurverlichting en de leeslampjes, bij ingeschakelde verlichting, in het donker, verlicht? Bij mij is het compleet donker......
Ja, bij mij zijn de icoontjes van de knopjes verlicht in het donker.

Mijn collega rijdt in een zelfde auto qua uitvoering. Allebei een ABL. Hij heeft ook geen verlichte knopjes in het donker.Zou het kunnen dat het met de uitvoering te maken heeft? Ik zie dat Berkowic een Elegance uitvoering heeft.... Zijn er misschien leden met een Ambition BL die eens willen kijken?

Joske

Forumguru
@Joske; zou je misschien nog eens kunnen kijken naar de volgende zaken:
- Klopt het dat de diffuse interieurverlichting hetzelfde artikelnummer heeft als het paneeltje zonder?
- Heb je misschien ook nog het artikelnummer van de deurlichten beschikbaar?

Is er een manier om de kleur van de panelen te verifieren?
Wel, ik heb nog eens het een en het ander nagekeken (ik heb wel wat gebrek aan tijd voor de moment.. :bloos:)

en er zijn een aantal uitvoeringen aanwezig in ETKA:

Naamloos.jpg

Als je goed kijkt (denk ik toch) is het onderdeel 8B een latje dat te krijgen is met LEDjes en 8 het latje zonder LEDjes. Dus in theorie is dit te wisselen dat je ook gewoon interieurverlichting kunt hebben. Alleen, de vraag is, hoe zit het met de voorbereiding onderhuids? Dat kan ik zo direct niet zien.

3B en 3C ( gehele units) zijn voor wagens met schuifdak, 3 en 3A voor wagens zonder schuifdak. Nummer 9 is een ultrasoonsensor. (dus geen voeding voor LEDlichtjes ofzo ;) )

Betreft de lichten in de deurgrepen zal ik nog eens kijken of ik daar iets van vind.

EDIT: voor de handgrepen zoek ik een RS-rijder die een detail foto kan maken van de deurgrepen om te zien waar de verlichting exact zit.. @Hans_RS ? @blokart ? @peterrapid
thx ;)

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan