Ik vind het voorstellen ook niet zo vreselijk
nuttig. Als we elkaar op een meeting in real-life tegen komen, is voorstellen ook nog mogelijk en m.i. beter op z'n plek. Ik kan dan een gezicht / persoon aan een naam koppelen. Dat vind ik nuttig en een meerwaarde hebben.
Ik vind andere beleefde zaken zoals bijdrages leveren, commitment tonen en terugkoppelingen op het forum geven over eigen problemen eigenlijk belangrijker. Zodat anderen daar later ook nog iets aan hebben. Voor sommigen hoort het
jezelf voorstellen daar wel bij, voor mij niet zo.
Ik heb het gevoel dat ik forumleden vanzelf leer kennen juist door die
commitment. Tussen de regels door lees ik een hoop over iemands persoonlijkheid, wanneer iemand regelmatig iets bijdraagt etc.
De vergelijkingen van elkaar live tegenkomen en dat je je dan ook netjes voorstelt, vind ik persoonlijk ook niet helemaal opgaan en vind dat
@Afrit13 dat punt goed onderbouwd heeft in zijn (haar?
) post op de vorige pagina.
Ik zit op diverse fora en het aantal 1-dags vliegen die een probleem komen melden en dan weer weg blijven etc. heeft elk forum last van. Dat hoort nu eenmaal ook een beetje bij internet fora. Gelukkig zijn er altijd genoeg meer leden die committent tonen en de 'community' levend houden. En je kunt natuurlijk altijd zelf besluiten of je zin hebt om een aspirant lid, die zijn probleem post en niet eens de
zoekfunctie heeft gebruikt, ook
niet helpen: het is tenslotte vrijwillig
Ik heb tevens ook gemerkt in eerdere discussie topic's hierover, dat dit punt voor sommigen gevoelig ligt / er veel waarde aan hechten. Ik respecteer de waarde die men aan zichzelf voorstellen toekent!
Wel heb ik m'n bedenkingen bij het aspirant leden wijzen op het
zichzelf voorstellen in nieuwe topics (is ook al eens een uitgebreide discussie over geweest hier) Als iemand er uit zichzelf niet veel voor voelt om voor te stellen
in de eerste plek, zie je inderdaad dat er niet veel interessante 'voorstel-topics' aangemaakt worden. En dan is de meerwaarde van het
voorstellen m.i. nihil. Plus in het verleden ook wel eens gemerkt dat nieuwkomers zich op hun vingers gewezen voelen en dan maar wegblijven. Je kunt natuurlijk stellen: is ons probleem niet. Maar ik kan me voorstellen dat een nieuwkomer dit enigszins drempelverhogend ervaart. Ik vind het belangrijk dat nieuwe leden zich juist zonder voorwaarde en belangeloos geholpen kunnen worden. Dit
kan een dankbare reactie opleveren en bijv. resulteren in een actief participerend nieuw lid die het na verloop van tijd leuk vindt om wat meer over zichzelf te vertellen in een voorstel topic. Maar het kan ook dat dit niet gebeurt. Diegene kan vervolgens wegblijven en weer wat anders met z'n vrije tijd gaan doen.
De één zit met kerst op het skodaforum, de ander (die wél een leven heeft
) doet liever andere dingen dan op een forum kletsen en zichzelf voorstellen.
Dit is mijn mening; niet bedoeld om iemand op z'n plek te wijzen of te pleiten voor een wijziging in de omgangsvormen etc. Wat mij betreft blijft alles zoals het is, maar ik vind het altijd leuk om mee te praten en mijn mening te delen met jullie