Het verlagingsveren F-2 topic

Hetzer

Forumguru
Op een praktische mpv als de Roomster vond ik het niet nodig om een verlagings setje te monteren. Op de fabia is het een ander verhaal , eigenlijk vind ik het persoonlijk wel een must op een Fabia, omdat hij naar mijn mening toch iets te hoog op de wielen staat.(zie foto) En omdat een verlagingsetje nu eenmaal prettiger rijd, en een optisch voordeel opleverd. Mijn eerste F-1 HB had een Eibach setje, mijn tweede F-1 combi had een Weitec setje (beide 30 mm. zie mijn fotoalbums)



Nu wil ik mijn nieuwe auto ook weer verlagen en heb ik voor mijn nieuwe f-2 combi de volgende opties,



Eibach ,verlaagd 30 mm voor en 20 mm achter kost 350 euro incl


Kw ,verlaagd 30 mm voor en achter kost 325 euro


ABT ,verlaagd 30 mm voor en achter kost 400 euro

ik had ook Koni nog in het rijtje , maar de hebben nog geen setje voor de F-2 Combi ontwikkeld.
Mijn voorkeur gaat nu uit naar KW, helemaal omdat ik weet dat naast de veren van Weitec ook de veren van ABT, Novitec etc etc uit de fabrieken van KW rollen en dus feitelijk dezelfde zijn.
ook wil ik graag voor als achter 30 mm en dan valt Eibach af.
De KW is ook nog eens het voordeligst
Prijzen zijn overigens inclusief montage en uitlijnen



Heeft er iemand nog meer suggesties en of opties? of zijn er nog meer mensen die dit overwegen
 

Bijlagen

  • IMG_8382R.jpg
    IMG_8382R.jpg
    62,9 KB · Weergaven: 231
verlagen

Ik wil wel nog wat comfort houden met mijn 17 inch dus niet te stug :winkie:
Maar die KW waar over jij het hebt is dat mischien wat?
 

Hetzer

Forumguru
Kw heb ik zelf nog nooit meegereden maar hij moet qua stugheid , tussen de Weitec en Eibach zitten.
Ik denk dat ik toch ook voor de Kw veren ga.
 

Bijlagen

  • federn-kw.jpg
    federn-kw.jpg
    15,4 KB · Weergaven: 123
verlagen

Voor mij is het vooral de looks en de wegligging ook het is nu net een 4x4 kijk maar eens in mijn album :ahum:
 

Hetzer

Forumguru
Waarom wil je je auto verlagen? Alleen voor de looks?

Voor uiteraard voor de looks, maar ook voor de stuggere wegligging, in bochten helt de auto nauwelijks meer over. Ook heb ik een zwak voor verlaagde auto's die vind ik gewoon mooier, overigens heb ik al mijn auto's die ik gehad heb, met uitzondering van de Roomster voorzien van verlagings veren.
 

nemo

Senior Member
Ik heb een aantal keer als bijrijder in een verlaagde auto gezeten. Ik heb me rot gelachen toen we een parkeergarage in moesten en de auto na het oprijden zijn van de helling uit zichzelf geluid ging maken (zijn buikje werd geschraapt).
 

Hetzer

Forumguru
Ik heb een aantal keer als bijrijder in een verlaagde auto gezeten. Ik heb me rot gelachen toen we een parkeergarage in moesten en de auto na het oprijden zijn van de helling uit zichzelf geluid ging maken (zijn buikje werd geschraapt).

Als je de auto normaal verlaagd met goede A-merk sportveren ,met een verlaging tussen de 20 en 30 mm heb je geen last van dat buikschuiven ;)
 

Ted

Forumguru
Ben ik niet mee eens ! Onze drempels in de straat zijn funest voor auto's die laag (combi) of verlaagd zijn. Daardoor heb ik achter noodgedwongen hem 20mm opgehoogd anders kon ik niet met twee gewone (70kg/persoon) volwassenen over de drempels heen komen. Met 50 kg kogeldruk is zelfs met deze verhoging nog niet toereikend. De gemeente is niet genegen om deze hindernis aan te passen.
 

Hetzer

Forumguru
Ben ik niet mee eens ! Onze drempels in de straat zijn funest voor auto's die laag (combi) of verlaagd zijn. Daardoor heb ik achter noodgedwongen hem 20mm opgehoogd anders kon ik niet met twee gewone (70kg/persoon) volwassenen over de drempels heen komen. Met 50 kg kogeldruk is zelfs met deze verhoging nog niet toereikend. De gemeente is niet genegen om deze hindernis aan te passen.

Dat is dus juist het vooroordeel, door de lagere , stuggerre vering komt de auto inderdaad 20 tot 30 mm lager te leggen, maar hij veert ook veel minder in , de verlagingsveren zijn stugger dan de standaard slappe veren.
Je had destijds ipv de auto te verhogen ,misschien beter de auto kunnen voorzien van een setjes goede verlagings veren (H&R, Eibach,KONI,KW).
Ik weet natuurlijk niet hoe hoog die drempels bij jou zijn, maar
bij mij in de straat liggen ook een paar flinke drempels, en daar heb ik bij mijn vorige verlaagde auto's nooit last gehad van enig aanlopen
 

Bijlagen

  • DSC00045.jpg
    DSC00045.jpg
    90,7 KB · Weergaven: 139
  • DSC00017.jpg
    DSC00017.jpg
    92,4 KB · Weergaven: 127

Ted

Forumguru
Ik wil ook niet in een tank rijden als comfort (grapje!!). Met 15" velgen is hij al aan de stugge kant en nog stugger gaat ten koste van het comfort. Anderzijds is het ieder zijn meug waarvoor hij kiest.
 

Fabia

† In Memoriam
Vandaar dat ik mijn Fabia niet verlaag ondanks dat het er dan wel mooier uit ziet. Ik ben erg tevreden met het veercomfort en wil dat graag zo houden. Ik zal ook nooit velgen groter dan 15inch er onder zetten. Mijn huidige Fabia vind ik comfortabeler geveerd dan mijn vorige FI.
 

Hetzer

Forumguru
Ik wil ook niet in een tank rijden als comfort (grapje!!). Anderzijds is het ieder zijn meug waarvoor hij kiest.

ik in een tank???????!?! tja je hebt zo je voorkeuren:489:
 

Bijlagen

  • 172 jagdpanzer direkter treffer.jpg
    172 jagdpanzer direkter treffer.jpg
    80,8 KB · Weergaven: 98
Veren

Zo te lezen is Hetzer hier aardig expert in het verlagen van Skoda's.
Ik heb zelf mijn O2 door de dealer laten verlagen met de door Skoda aangeboven accessoire "30 mm verlagen". Dit gebeurd met MAD veren.
Ik ben zelf niet echt te spreken over het resultaat. Het comfort is wel erg ver te zoeken. Alles is keihard (is was het sportonderstel van Skoda gewend dat af-fabriek leverbaar is op de O2, dit vond ik heerlijk, maar was helaas niet leverbaar op mijn huidige uitvoering).

Ik zit erover te denken om ze weer te laten verwijderen of te vervangen.
Misschien dat Eibach of Weitec een optie is?
Hetzer: Heb jij misschien nog advies?
(anderen uiteraard ook zeer welkom met advies en tips)

Het is wel zo dat de O2 nu zo stug is dan verkeersdrempels geen probleem meer zijn, ondanks de 30 mm verlaging. Met originele veren in de eerste weken al een aantal keren de weg geschuurd, nu niet meer.
(alleen voel ik elke klinker of iets te dik opgepoten wegbelijning :crazy:)
 
Bovenaan Onderaan