Het verlagingsveren F-2 topic

Hetzer

Forumguru
Ik ken MAD ( MAD is nederlands product) persoonlijk niet, ik weet wel dat ze met Pon een contract hebben om alles voor hun te leveren in Nederland.

De verschillende merken hebben allemaal zo hun eigen eigenschappen, Eibach , Bilstein en H&R zijn over het algemeen stugger dan bijvoorbeeld KW en Koni.
Weitec is een Budget variant van KW ,en Weitec word gezien als een erg comfortabele veer, maar is niet volledig INOX, dus kan na verloop van tijd gaan roesten. (zie foto)

Maar voor een echt fijn onderstel moet je de dempers ook aanpakken
Je kunt er ook voorkiezen om andere dempers te monteren, Bijvoorbeeld Bilstein B8 dempers i.c.m Eibach veren (of jouw MAD vering). iets minder stug dan standaard dempers met Eibach veren, maar wel veel meer controle op slecht wegdek, meer grip op lagere snelheden, minder overhellen in snelle lange doordraaiers.
 

Bijlagen

  • weitec veer.jpg
    weitec veer.jpg
    64,8 KB · Weergaven: 103

Hetzer

Forumguru
Kw heb ik zelf nog nooit meegereden maar hij moet qua stugheid , tussen de Weitec en Eibach zitten.
Ik denk dat ik toch ook voor de Kw veren ga.

Ik ga inderdaad voor KW, helemaal omdat ik nu ook 100% zeker weet dat KW en Abt velgen hetzelfde zijn.

source;

Official Supplier and technical partner for the R&D and production partner for special ABT Sportsline coilover kits for Audi, Volkswagen, Skoda, Seat , including the Volkswagen Racing Cup and the Audi Sport Team Abt Sportsline


Mijn bandenzaak heeft met zijn importeur leverings problemen met ABT, en via de Skoda-dealer kosten de veren met montage dan bijna 600 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu zet mijn bandenzaak (www.peterdegroot.com) bij mij in de buurt voor minder dan de helft de veren eronder.
Afspraak moet ik even maken, maar uiteraard voor de komende meeting
 

Bijlagen

  • industrie_abt.jpg
    industrie_abt.jpg
    9,8 KB · Weergaven: 87
  • industrie_vwracing.jpg
    industrie_vwracing.jpg
    16 KB · Weergaven: 83

Hetzer

Forumguru
update, het zijn toch de Eibach veren geworden, Eibach is altijd goed heeft veel ervaring in de Rally-sport is tevens leverancier van Skoda Motorsport.
De rede waarvoor ik toch voor Eibach heb gekozen, omdat deze de achterzijde met 20 mm verlaagd zo komt de auto compleet "recht" te liggen.

montage moet over een week of 2/3 plaatsvinden


hier kan een slotje op!
 

Hetzer

Forumguru
Ik heb er inderdaad allen veren onderliggen sinds maart dit jaar, ze bevallen weer goed, perfecte wegligging aan voor mij persoonlijk geen gebrek aan comfort
 
Ik heb er inderdaad allen veren onderliggen sinds maart dit jaar, ze bevallen weer goed, perfecte wegligging aan voor mij persoonlijk geen gebrek aan comfort

Hoe bevalt het nu na een jaar met die Eibach set eronder?
Ik ben van plan om mijn Fab HB ook met een Eibach set 3 cm omlaag te zetten, maar ben nog wat huiverig voor aanlopen/sneller op z'n eindstop zitten als de auto vol met mensen zit. Qua looks heeft hij het gewoon nodig, weg met die vreselijke hoogwater-look!

Ik een offerte liggen van €375 incl montage en uitlijnen,
iemand nog goede adressen in de buurt van Spijkenisse?
 

Bijlagen

  • FabiaSprint.JPG
    FabiaSprint.JPG
    21,2 KB · Weergaven: 117

Hetzer

Forumguru
Kijk een paar posts hier boven, dan zie je dat ik heb laten de doen bij Peter de Groot , in Oud-Beijerland, ik kom daar altijd voor banden en velgen, was daar verleden jaar 350 all-inn voor Eibach veren,

Het voordeel van Eibach is dat ze volledig uit rvs bestaan, en dus nooit meer kunnen doorroesten, doordat de spoel van de veer stugger is heb je dus absolluut geen last van aanlopen, mits je natuurlijk de juiste velgen heb gemonteerd.
Als je velgen met een extreme "J" waarde gaat monteren , dan zouden ze wel kunnen gaan aanlopen
 

Br3cht

Actief lid
welke J waarde heb jij steken van velgen?
Ik zou graag op mijn F2 16" zetten en deze velgen zijn 7J

daarna als de wielkast nog niet genoeg is opgevuld zou ik deze willen verlagen 2 of 3 cm
 

Hetzer

Forumguru
7J kan gewoon, 7,5J ook nog , je moet wel de maximale breedte van je band blijven aanhouden dus, 205 breed, ga je breder, dan kun je als wel eventueel last krijgen van aanlopen.
 

Br3cht

Actief lid
ik ben nog aan het twijfelen omdat ik er nu 195 op heb
en met een 205 en een 3cilinder 1200tje (60pk)
heb ik schrik dat ik helemaal "niet" meer vooruit ga
comfort in de bochten zal wel hoger liggen
 

Hetzer

Forumguru
heb zelf ook 195 banden, op mijn 16 inch zomervelegn deze zijn ook 7J (op mijn wintervelgen heb ik 195, dit is de enige maat in 16 inch waar nog sneeuw kettingen op kunnen)
 

Br3cht

Actief lid
staan deze banden niet te hard getrokken?
Heb je soms een zijaanzicht foto van je band+velg
(ik heb even in je profielfoto's gezien maar daar is het niet zo duidelijk)
 

Hetzer

Forumguru
Banden zijn niet te hard getrokken de 195 past gewoon nog goed op een 7 velg, ik zal een kijken voor een close-up foto voor jou.
 

Gieliovd

Forumguru
Zal wel Belgisch Nederlands zijn?

Ik neem aan te smalle banden voor een te brede velg, waardoor de band te vlak wordt getrokken?
 

Hetzer

Forumguru
nee hoor, bekende term in het tunings wereldje, is inderdaad een te smalle band op eeen (te) brede velg
 

Glenn

Actief lid
een voorbeeld :) hoe ver het kan gaan

n1xqm8.jpg


195 op een 9
 
Nieuwe Fabia verlagen

Hoi, ik heb besloten mijn fabia te verlagen. 3 Redenen: het aanzicht is nu niet mooi, hij mag ook wel wat strakker in de bochten en nu zit hij achter een cm hoger.
Ik heb al diverse topics dmv de zoekfunctie bekeken.

Nu zoek ik echter ervaringsdeskundigen die me kunnen adviseren.

Ik heb geen vermogen om te besteden dus denk alleen aan verlagingsveren.
Ik wil kwaliteit, veren die lang meegaan dus.
Edit: Ow vergeten, ik wil ook niet te ver verlagen moet nog wel met 4 mensen de auto in kunnen!

Zelf dacht ik aan Abt veren omdat deze bij de dealer gemonteerd worden.
http://www.abt-sportsline.de/tuning...ik_336_335_6/produkt/ABT-Fahrwerksfedern-726/
 
Als ik het goed begrijp is KW en Abt hetzelfde? Of zit er een verschil in?
Wil zeker graag roestvrij materiaal!

Bevalt jouw Eibach set en heb je die op de org. bestaande schokdempers? Werkt dat goed samen?
 
Bovenaan Onderaan