Het verlagingsveren F-2 topic

Hetzer

Forumguru
Bij mijn HB TSI gaan ze er binnenkort weer onder, eibach pro-kit 30 mm rondom, kosten 375 euro all-in

p.s heb beide draadjes over dit onderwerp samengevoegd .......

Fabia86

Actief lid
Ik ben benieuwd... Momenteel rijd ik op staal en voor de zomer ben ik nog op zoek naar een nieuwe 16 inch set. En esthetisch gezien mag er wel gelijk een verlagingssetje bij vind ik.
De kosten hiervoor hoeven niet hoger te liggen dan 350-375 euro begrijp ik?

Noord26

Forumguru
@ Hetzer, die Pro's zijn progressief toch? Dus wat meer comfort (zachter) in het eerste stuk en hoe verder ingedrukt, hoe stugger? De standaard veren van een F2 (GL iets kortere, maar of ze harder zijn..) zijn liniear?

Hetzer

Forumguru
waar ik ze gekocht heb dus ;), 375 euro all-inn.
Bij mij gaan ze volgende week zaterdag (21e) er onder.

Ridley

Forumguru
Graag foto's vh resultaat @hetzer! Kan ik het wellicht in overweging nemen. Heb nu na 5 jr weer een keer voor alu velgen gekozen en dan ziet het er toch net even wat netter uit.

MacManiac78

Forumguru
Bekend van de Faab met verlagingsset is dat de trekhaak na het afrijden van een afrit de grond regelmatig raakt. De laatste tijd worden veel hulpveren geplaatst bij de fabrieks-af verlaagde Faabs. Ik hoop dat je geen trekhaak hebt, of dat jou set net iets minder doorveert.

Noord26

Forumguru
Benieuwd of het comfort nu beter is Hetzer. En strakker wanneer ze meer ingedrukt gaan worden. Ik merk nu namelijk dat ik drempel met de Faab met het 1cm verlaagde onderstel toch wel echt langzamer moet nemen als menigeen andere auto.

Ridley

Forumguru
Bekend van de Faab met verlagingsset is dat de trekhaak na het afrijden van een afrit de grond regelmatig raakt. De laatste tijd worden veel hulpveren geplaatst bij de fabrieks-af verlaagde Faabs. Ik hoop dat je geen trekhaak hebt, of dat jou set net iets minder doorveert.

Gelukkig heb ik geen trekhaak :winkie:

Hetzer

Forumguru
Bekend van de Faab met verlagingsset is dat de trekhaak na het afrijden van een afrit de grond regelmatig raakt. Ik hoop dat je geen trekhaak hebt, of dat jou set net iets minder doorveert.

Is dat zo ???
ik heb nu mijn derde Fabia-2, de eerste was de zilvere 1,2 HTP, welke ik zelf voorzien had van een Eibach set, de tweede was GL Combi met het standaard sport onderstel (15mm) en trekhaak.
Mijn huidige is overigens een TSI HB.
Ik heb nog nooit last gehad van aanlopen van de trekhaak, het eaa zal ook wel te maken hebben met het plaatsen van de contact doos, bij de een zit deze wat lager dan bij een ander.
In ieder geval is het standaard sport onderstel NIET progressief, dwz dit zijn in principe gewoon kortere veren.
Een goed verlagingsset van bijvoorbeeld KW, H&R en Eibach zijn WEL progressief, dwz ze worden stugger als je ze meer belast

Hetzer

Forumguru
en hier een foto voor,

9s7b01.jpg

en een soorte gelijke foto na.

2rwlzea.jpg

en voor.

j5h20w.jpg

en na.

2rfbkgy.jpg

Hetzer

Forumguru
Thx's en hoe het rijd ? Zoals vanouds, comfort blijft gehandhaafd, maar hij ligt lekkerder op de weg, helemaal in de bochten :)

Ridley

Forumguru
netjes hoor! denk dat deze foto's me zojuist over de streep hebben getrokken. Thnx daarvoor :xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan