Het verlagingsveren F-2 topic

Hetzer

Forumguru
Er zaten Eibach veren op mijn vorige auto, mijn huidige heeft het standaard sport onderstel.
Abt maakt zelf geen veren, zij gebruiken veren van andere fabrikanten, bijvoorbeeld Eibach of KW.
Heb zelf dus zeer goed ervaringen met Eibach en zolang je niet lager gaat dan 30 mm is het zeker goed toe te passen met de standaard schokdempers.

Ik heb de Skoda delaer gebeld en zij monteren Eibach.

Nu heb ik een offerte gevraagd en kreeg ik:

De verlagings set kost 167,22 ex btw
Voor de montage 208,50 ex btw
Voor het uitlijnen 65,- ex btw

Totaal 440,72 ex btw
BTW 83,74
Totaal incl btw 524,46 incl btw

Is dit netjes qua prijs?
De verlaging gaat tot 30mm.

Edit: Net even gebeld met de plaatselijke bandenboer. Die doet het voor ongeveer 350 euro. Zij monteren H&R of Eibach.
Hetzer ik las in jouw topic dat Eibach achter 1cm minder verlaagd, is dit ook op de fabia hatchback? Want dan is de keuze snel gemaakt. Tenzij H&R ook nadelen heeft?

Hetzer

Forumguru
Ik zou inderdaad voor de bandenboer gaan, Eibach verlaagd voor en achter 30 mm voor de HB, voor de Combi inderdaad 20 mm.
H&R is een soort gelijk merk, ik weet echter niet of zij volledig INOX zijn, heb persoonlijk ook geen ervaring er mee.
Mijn voorkeur gaat uit naar Eibach!

Noord26

Forumguru
H&R heb ik slechte ervaringen mee. Ze zijn niet progessief en erg hard. Eibach zijn lekker progressieve veren. Hoe verder ze inveren, hoe harder ze worden. Dat betekent dat ze behoorlijk wat comfort geven bij normaal gebruik en wanneer je flink bochten wilt maken ze stevig worden. Het beste van 2 werelden.

Overigens raad ik het af om alleen voor veren te gaan. Je veer/demper is een op elkaar afgestemde lengte. Als je alleen 30mm lagere veren pakt, kunnen de dempers minder effectief werken icm deze veren. Ik raad sterk aan om eens te kijken naar een Koni setje. Een geel setje kun je helemaal in stellen naar wensen qua in- en uitgaande demping. En anders is een SRT-setje van kortere veren met passende dempers een uitkomst.

Oke dus 2-0 voor Eibach. Dit neem ik zeker mee in mijn keuze.:grin:

Ja Noord26 ik begrijp het, echter wil ik niet teveel uitgeven en hoop dat 30mm geen nadelige gevolgen heeft.

Hetzer

Forumguru
bij een verlaging tot 30 mm is mijns inziens absoluut niet noodzakelijk de schokdempers te vervangen, al helemaal niet bij zo'n jonge auto.

Noord26

Forumguru
Eibach icm standaard dempers zal je niet teleurstellen. Echter weet ik uit ervaring wat een setje passende dempers pas voor wegligging teweeg brengt tov van alleen veren. Noodzakelijk is de vervanging van ook de dempers bij veren absoluut niet.

:super:

Philleuh

Actief lid
Verlagingsveren

Ik zou mijn Fabia willen verlagen met 40mm veren van H&R.
En 17inch velgen er op zetten met 205/40/17 banden op.
Nu weet ik dat het gaat, maar wou eens zien hoe dat staat.
Iemand dat toevallig foto's heeft van 40mm verlaging?

Hetzer

Forumguru
deze HB staat op 17 inch velgen met 40 mm verlaging

2j2xatt.jpg
2h6de8o.jpg

(p.s ik heb je bericht in een bestaand oud draadje gevoegd)

Philleuh

Actief lid
Dat ziet er goed uit.
Grotere of andere foto's mogen ook nog :grin:
(Ps Geen probleem, had niet gezien dat er al een topic was. Mijn excuses)

En enkel veren zal volstaan of best ook de dempers veranderen?

Hetzer

Forumguru
Kentaur velgen verkopen ze nog steeds, zijn immers nog steeds een optie bij de Scout, daar zit standaard de 16 inch variant op

Hetzer

Forumguru
Hier nog wat foto's van een pe-Facelift en een Facelift Fabia-2 , beide met 40 mm verlaging met H&R veren

2s1kenp.jpg
voor en na verlaging.

jj7137.jpg

14wt3sk.jpg

Fabia86

Actief lid
@Frodo81
Zitten de veren er inmiddels onder? Zoja, hoe bevalt het met de originele schokdempers?

Bovenaan Onderaan