Ik heb toch nog wat moeite om de toegevoegde waarde van de Hull Hold optie te ontdekken. Zeker na het lezen van de uitleg in de handleiding over de Auto Hold functie.
De Auto Hold lijkt me zelfs een meer bruikbare functie waar niet viir bujbetaald hoeft te worden.
Tekst handleiding:
De Auto Hold-functie (hierna systeem) voorkomt dat de wagen bij het stoppen ongewenst wegrolt. Het is bv. bij het stoppen voor een verkeerslicht niet nodig om de wagen met het rempedaal of de parkeerrem stil te laten staan. Voor de activering, deactivering alsmede de juiste werking van het systeem moet er aan de volgende basisvoorwaarden worden voldaan. Het bestuurdersportier is gesloten. De motor draait (resp. is automatisch door het start-stopsysteem afgezet). Bij wagens met automatische versnellingsbak staat de keuzehendel niet in de stand N (in deze modus is het systeem niet beschikbaar). Stoppen en wegrijden Bij het stoppen blokkeert het systeem de wagen tegen wegrollen. In het instrumentenpaneel gaat het controlelampje branden. Het rempedaal kan worden losgelaten. De remmen worden op het moment van wegrijden losgelaten. Het controlelampje in het instrumentenpaneel gaat uit. Als de wagen tijdens het wegrijden op een helling vanzelf omlaagrolt, dan gas geven resp. de parkeerrem inschakelen. Is de wagen door het systeem geblokkeerd en wordt het bestuurdersportier geopend of het contact uitgeschakeld, dan wordt de wagen door de parkeerrem tegen ongewenst wegrollen geblokkeerd. In dit geval gaat het controlelampje in het instrumentenpaneel uit en het controlelampje gaat branden. Activering/deactivering De activering/deactivering van het systeem gebeurt met de knop » afb. 261. Bij een geactiveerd systeem brandt in de toets het symbool . Na het uit- en inschakelen van het contact blijft het systeem, afhankelijk van de laatste instelling, geactiveerd resp. gedeactiveerd. ATTENTIE Het verhoogde stop- en wegrijcomfort door het systeem mag u er niet toe verleiden om een veiligheidsrisico te nemen. ■ Het systeem is niet in staat om de wagen onder alle omstandigheden, bv. op een bevroren of anders gladde ondergrond op hellingen, stil te laten staan. ■ Bij het stoppen en parkeren erop letten dat de wagen altijd goed geblokkeerd is » pag. 222, Parkeren. VOORZICHTIG In een wasstraat is het nodig dat de wagen vrij kan rollen. Daarom moet het systeem voordat er door een wasstraat wordt gereden, worden gedeactiveerd. Let op Het systeem is in staat om de wagen gedurende circa 10 minuten te blokkeren, daarna wordt de wagen automatisch door de parkeerrem geblokkeerd.