Marcooctavia
Forumguru
Niet standaard.Misschien een beetje off topic,
maar weet iemand of Hillhold op de Fabia zit?
Kan wel geactiveerd worden.
Marco.
Niet standaard.Misschien een beetje off topic,
maar weet iemand of Hillhold op de Fabia zit?
Hill Hold is geen knopje, en zit in je abs module.@EdK Hoe wil je de Hillhold uitproberen?
Niet standaard.
Kan wel geactiveerd worden.
Marco.
Hill Hold is een optie van €90,00 en zit dus niet standaard op een Skoda.Volgens mij worden er wat zaken door elkaar gehaald, zoals in sommige posts al is omschreven.
Bij Mercedes ken ik het systeem ook. Sta je op een helling en laat je de rem los, zal de auto na een seconde of 3 naar achteren rollen.
Sta je op een helling en je drukt het rempedaal inderdaad verder door, komt er bij bijv. Mercedes in het display HOLD te staan.
De auto blijft nu stilstaan.
Ik denk dat vrijwel elke Skoda de Hill Hold van 3 seconde heeft maar niet de 'HOLD'.
Ik weet niet uit welke regio je komt?En dat activeren kan overal?
Hill Hold is geen knopje, en zit in je abs module.
Deze is in de meeste gevallen achteraf te coderen bij een handbak.
Testen is simpel je gaat op een helling staan omhoog.
Voet op de rem auto in zijn 1 en laat de rem los.
Als Hill hold aanstaat blijft je auto een paar tellen staan.
Zet je heb niet in de versnelling dan weet je auto niet waar je heen wilt en werkt het niet.
Als je achteruit omhoog wil werkt het ook in zijn R.
Het werkt niet omlaag alleen omhoog.
Het is trouwens niet de eerste keer dat ik een O3 aan de laptop gehad heb die volgens de fabriek HHC zou moeten hebben maar er niet juist gecodeerd was.
Marco.
Wel bij mij was het een optie van nul euro !Hill Hold is een optie van €90,00 en zit dus niet standaard op een Skoda.
Waarvoor is volgens jou de knop (A) ?Hill Hold is geen knopje, en zit in je abs module.
Deze is in de meeste gevallen achteraf te coderen bij een handbak.
Testen is simpel je gaat op een helling staan omhoog.
Voet op de rem auto in zijn 1 en laat de rem los.
Als Hill hold aanstaat blijft je auto een paar tellen staan.
Zet je heb niet in de versnelling dan weet je auto niet waar je heen wilt en werkt het niet.
Als je achteruit omhoog wil werkt het ook in zijn R.
Het werkt niet omlaag alleen omhoog.
Het is trouwens niet de eerste keer dat ik een O3 aan de laptop gehad heb die volgens de fabriek HHC zou moeten hebben maar er niet juist gecodeerd was.
Marco.
+Ik heb toch nog wat moeite om de toegevoegde waarde van de Hull Hold optie te ontdekken. Zeker na het lezen van de uitleg in de handleiding over de Auto Hold functie.
De Auto Hold lijkt me zelfs een meer bruikbare functie waar niet viir bujbetaald hoeft te worden.
Tekst handleiding:
De Auto Hold-functie (hierna systeem) voorkomt dat de wagen bij het stoppen ongewenst wegrolt. Het is bv. bij het stoppen voor een verkeerslicht niet nodig om de wagen met het rempedaal of de parkeerrem stil te laten staan. Voor de activering, deactivering alsmede de juiste werking van het systeem moet er aan de volgende basisvoorwaarden worden voldaan. Het bestuurdersportier is gesloten. De motor draait (resp. is automatisch door het start-stopsysteem afgezet). Bij wagens met automatische versnellingsbak staat de keuzehendel niet in de stand N (in deze modus is het systeem niet beschikbaar). Stoppen en wegrijden Bij het stoppen blokkeert het systeem de wagen tegen wegrollen. In het instrumentenpaneel gaat het controlelampje branden. Het rempedaal kan worden losgelaten. De remmen worden op het moment van wegrijden losgelaten. Het controlelampje in het instrumentenpaneel gaat uit. Als de wagen tijdens het wegrijden op een helling vanzelf omlaagrolt, dan gas geven resp. de parkeerrem inschakelen. Is de wagen door het systeem geblokkeerd en wordt het bestuurdersportier geopend of het contact uitgeschakeld, dan wordt de wagen door de parkeerrem tegen ongewenst wegrollen geblokkeerd. In dit geval gaat het controlelampje in het instrumentenpaneel uit en het controlelampje gaat branden. Activering/deactivering De activering/deactivering van het systeem gebeurt met de knop » afb. 261. Bij een geactiveerd systeem brandt in de toets het symbool . Na het uit- en inschakelen van het contact blijft het systeem, afhankelijk van de laatste instelling, geactiveerd resp. gedeactiveerd. ATTENTIE Het verhoogde stop- en wegrijcomfort door het systeem mag u er niet toe verleiden om een veiligheidsrisico te nemen. ■ Het systeem is niet in staat om de wagen onder alle omstandigheden, bv. op een bevroren of anders gladde ondergrond op hellingen, stil te laten staan. ■ Bij het stoppen en parkeren erop letten dat de wagen altijd goed geblokkeerd is » pag. 222, Parkeren. VOORZICHTIG In een wasstraat is het nodig dat de wagen vrij kan rollen. Daarom moet het systeem voordat er door een wasstraat wordt gereden, worden gedeactiveerd. Let op Het systeem is in staat om de wagen gedurende circa 10 minuten te blokkeren, daarna wordt de wagen automatisch door de parkeerrem geblokkeerd.
Waarvoor is volgens jou de knop (A) ?
Wat zou dat coderen kosten?
Ik heb vanmorgen in de parkeergarage gekeken, maar m'n Octavia rijdt glorieus naar beneden.
Ik woon in de omgeving van Amsterdam (Zaandam)
inderdaad is er nog een knop met een A. Voor start-stop. De autohold is een andere knop: (A).@robvv je vraagt: Waarvoor is volgens jou de knop (A)
Bedoel je de start/stopknop van de motor?
Die niet altijd werkt, dan staat er een streep door.
De reden is dan vaak dat er een stroomvreter aan is, en/of de accuspanning is gedaald. Bekijk bijlage 65227
bedankt Charles !Het wordt in die handleiding wel genoemd, maar onder de Nederlandse naam, "bergwegrijhulp". met als afkorting "HHC", bladzijde 149