Hill hold control aanwezig ?

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik heb een mail gewaagd aan de leverende dealer of dit nog is terug te draaien. De VCDS 'tuning' is toch al een moetje, i.v.m. het inschakelen van TCA/TSA. Als dan de HHC d.m.v. een vinkje dan ook aangezet kan worden, dan hoef ik het niet als originele fabrieksoptie te hebben. Scheelt weer (een beetje) in de bijtelling ;)
Overigens heb ik geen contact gehad met deze dealer in het voortraject. Voor mij was het hele HHC geen onderwerp van discussie/onderzoek daar ik echt dacht dat het in/uitschakelbaar was met het afgebeelde knopje.

Mijn focus lag meer bij het onderzoek naar de achteraf gemonteerde trekhaak i.v.m. de mogelijkheid voor TCA/TSA en het hele gedoe met die USB/230V aansluitingen voor de achterbank (nog zo'n fout in de Skoda configurator tool).

fanSkoda-VW

Forumguru
@Pendragon ik heb de Fab Combi 2015 met DSG.
Je moet wel de voet op de rem houden bij mij, anders gaat ze (is auto vrouwelijk?, gezien het oppoetsen mss wel) er na een tel of zo vandoor. Dat is de 'hold' functie. Werkt verder oké.
Mss anders bij de O3, maar verwacht van niet. Omdat de ingetrapte rem de koppeling ontkoppelt.

grtsssss

Pendragon

Donateur
@Pendragon ik heb de Fab Combi 2015 met DSG.
Je moet wel de voet op de rem houden bij mij, anders gaat ze (is auto vrouwelijk?, gezien het oppoetsen mss wel) er na een tel of zo vandoor. Dat is de 'hold' functie. Werkt verder oké.
Mss anders bij de O3, maar verwacht van niet. Omdat de ingetrapte rem de koppeling ontkoppelt.

grtsssss
Geen idee bij de O3, maar bij de Kodiaq en Karoq werkt de autohold ook bij verkeerslichten is mij verteld. Ik ga het uiteraard zelf testen wanneer de Karoq er is

Ik weet dat er in de oudere modellen van VAG een knopje staat waarmee je de hill hold aanzet, een passat van 2010 bv. De hill hold is meestal in combinatie met de ESP. Bij mij, in de O3 met DSG, werkt hij alvast feilloos. Ik denk wel dat je het in een handgeschakelde wagen beter voelt, omdat je dan bij het vertrekken op een helling een lichte weerstand voelt. Bij mijn vorige wagen, een captur voelde ik die weerstand goed bij het vertrekken op een helling. Met de automaat voelt men dit bijna niet, waarschijnlijk omdat alles door een of andere computer word geregeld. Trouwens mijn zoon die met een Ford Fiesta rijd, wist ook maar pas na 1 jaar dat er een Hill Hold op zijn wagen zat, omdat hij zijn rem niet diep genoeg intrapte wanneer hij op een helling stond

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik heb de Hill Hold optie laten verwijderen uit de bestelling. Ga geen 80 euro betalen voor het aanzetten van een vinkje via VCDS.....

B9B28DB2-B33B-4AD7-85E8-55579E322A18.png Ik ben gaan kijken op de site van Skoda, en in Belgie zit de Hill Hold er standaard op vanaf het 2de uitrustingsniveau (Ambition), ongeacht DSG of niet.

hemi24

Forumguru
Ik weet dat er in de oudere modellen van VAG een knopje staat waarmee je de hill hold aanzet, een passat van 2010 bv. De hill hold is meestal in combinatie met de ESP.

Ben wel heel benieuwd hoe dat knopje er dan wel niet uit mag zien..!!!

Bovenaan Onderaan