Kan iemand mij de meerwaarde van Hill Hold uitleggen als er Auto Hold in de auto zit?
Volgens mij houdt hillhold de auto tegen als je omhoog rijd en de snelheid wegvalt. Bij autohold dien je altijd de rem te activeren.
Dit staat er in de Skoda configurator....lijkt mij toch duidelijk niet eerlijk als die optie slechts een vinkje aanzetten in VCDS betreft.Misleiding is een groot woord. Wat stond er in de folder dan?
Hier nog een duidelijke foto van het knopje voor de optie Hill Hold Control. Wat ik en een ieder van ons er dan ook van vindt, dat laten we dan maar even in het midden.Ik kan in je post het knopje niet goed zien. Dat je je je niet goed voorgelicht voelt, kan ik mij voorstellen (dat is overigens de verantwoordelijkheid van de dealer - en ook een beetje van jezelf). Het woord “misleiding” houdt echter een vorm van opzet in. Dat gaat me wat te ver.
Dat is dus niet de hillhold control, maar de autohold bij een dsg.Hier nog een duidelijke foto van het knopje voor de optie Hill Hold Control. Wat ik en een ieder van ons er dan ook van vindt, dat laten we dan maar even in het midden.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
Ok, ik dacht dat autohold alleen bij dsg zat.Sterker nog, niet perse bij een DSG, gewoon AutoHold algemeen...
Ok, ik dacht dat autohold alleen bij dsg zat.
Klopt, ik heb ook hhc, geen knopje. In de volgende auto wel een knopje en ook dsgNu haal jij AutoHold en HillHold door elkaar...
In principe is AutoHold voor elke auto met elektronische handrem!
HHC heeft trouwens NOOIT een knopje..!