Ik vermoed dat
@superbmisschienzogeknogni doelt op mijn post, waar ik zeg dat ik via de hotspot verkeersinformatie binnenhaal. Dat dus, verkeersinformatie van TomTom (Live Traffic), aanmerkelijk beter dan wat een niet-verbonden Columbus via TMC binnenhaalt. Je hebt er overigens wel een Skoda-Connect abonnement voor nodig. Kwaliteit van de verkeersinformatie is wel vergelijkbaar met google maps/Waze denk ik, maar niet gratis.
Voor mij is het grote voordeel, geen kabeltje, het gaat volledig automatisch, en m'n telefoon kan gewoon in m'n tas of jas/broekzak blijven zitten. Dat volledig automatisch vereist wel een Android telefoon, met een iPhone krijg je het niet voor elkaar (geen "tasker" app beschikbaar en geen rSAP prototcol). Alternatief is een sim-kaart in je Columbus steken, maar dat kost uiteraard ook weer geld.
Andere informatie die je binnen krijgt is actuele brandstofprijzen bij pompen in de buurt, en het weerbericht, inclusief een soort van buienradar, in principe een geinige gimmick, maar niet heel fraai en nogal grof uitgevoerd. Dat boeit me niet zo, maar met de verkeersinformatie ben ik blij.