Hoe ouder hoe gekker

EdK

Forumguru
Welnee hij heeft al 60 jaar schakel ervaring en dan van die paar jaar DSG zou die DSG gaan missen....
Hij gaat het nu nog niet toegeven , maar over enkele weken / maanden dan is die zooooo blij dat hij weer schakelt met handje

EdK

Forumguru
En ook ik met de Yeti en de 6 bak heb wel eens kilometers lang in zijn vijf gereden zonder het te merken.
Tot er zo'n wijsneus naast me zei , EdK waarom staat er 5 achter je stuur en 6 op dat bolletje ???
Doet stilletjes pijn als die wijsneus dan ook nog een jaar of 9 is toendertijd

Rosinfield

† In Memoriam
Nu al snel genoeg en infotainment is minder verfijnd dan in de Polo natuurlijk. Maar het werkt (goed genoeg). Kaart van Europa op telefoon gedownload

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb een vast service interval (1 x pj of 15000km). Maar er zit wel 0W20 olie in en dat geeft de dealer ook aan. Nou lees ik her en der blaartrekkende verhalen over hoe slecht deze olie voor de motor zou zijn. Aan de andere kant vind ik niets feitelijks. Je zou dan toch verwachten dat zich veelvuldig motor problemen voordoen agv deze olie?

Rosinfield

† In Memoriam
Wat zou er slecht aan zijn dan?!?
Te dun, slecht voor de levensduur, is puur vanwege uitstoot. Dat soort verhalen. Maar geen enkel feit.
Vond deze info en concludeer daaruit dat het prima is mits je op tijd ververst. Ga je constant planken, het circuit op of veelvuldig korte ritten en/of veel start en stop hebben, dan beter een wat dikkere. Maar dat ben ik allemaal niet van plan en start stop wordt uitgeschakeld.

https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-r ... ie-kies-je
https://www.mpmoil.nl/blog/van-10w-40-n ... -motorolie

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, bij mijn vorige auto's met variabel interval ook nooit enig probleem ondervonden. Denk ook dat die verhalen sterk gebaseerd op het gevoel "dat kan niet goed zijn, zulke dunne olie" dan op empirische gegevens.

Tees

Donateur
Volgens mij is het precies dat Menno. Er rijden genoeg 1.0 TSIs rond en het lijken behoorlijk blokken. Dat was vast niet zo als die olie het hele blok zou opsouperen...

hemi24

Forumguru
Smerende werking en standtijd van de olie lijkt me belangrijker dan de dikte ervan…

Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Gek genoeg vind ik Beats audio in de Up een stuk beter te pruimen dan in de Polo. Polo is blijkbaar wat minder koestisch. Muziek via kaartje werkt prima.

Tees

Donateur
Nice! Volgend jaar zomer ben je heus gek genoeg om t te doen hoor ;).
Al hoort zo'n daktent natuurlijk eigenlijk alleen op een Defender.

EdK

Forumguru
Ach wat niet is kan nog komen...... :cool:

Maar is de camera op je telefoon defect ?
Of is je SD vol ?? onee daar staat natuurlijk nu muziek op voor in de Up....:koffie:

Bovenaan Onderaan