Hoe ouder hoe gekker

Japanese Power

Donateur
Hoelang ze nog op rood staan weet ik niet, wel dat steeds meer verkeerslichten aan worden gegeven, maar dat is alleen als je de app-weergave op je smartphone gebruikt, niet via FM.

EdK

Forumguru
Ja vele verkeerslichten zie je de kleur op je scherm staan van dat moment.
Wil nog niet zeggen dat als je de echte verkeerslichten niet ziet dat je blind op de kleur van FM af kunt gaan , maar zijn zonder meer betrouwbaar en snel op juiste stand

Rosinfield

† In Memoriam
Bij slecht wegdek (klinkerweggetje) merk je wel dat hij behoorlijk straf geveerd is. Dacht eerst dat de banden te hard waren, maar die waren zoals velen al aanbevelen, op iets lagere spanning gezet dan de "comfort setting". Dus het zit hem wel echt in het onderstel. Maar ik realiseer me dat ik wat dat betreft wel behoorlijk verwend was.

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, maar dat kun je ook eigenlijk niet verwachten. Bij de Polo had ik het in stand comfort (meen ik) staan. Denk gewoon een kwestie van wennen. En normaal ook geen probleem, alleen bij (erg) slecht wegdek. Dus Belgie ga ik maar mijden denk ik ;)

• Haha
Waarderingen: lsp

Kanerr

Forumguru
Veren maken het iets beter, maar zoals gezegd een schroefset stukken beter. Maar kan goed begrijpen dat je daar niet aan wil beginnen.

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, inderdaad daar begin ik niet aan. Denk gewoon een kwestie van wennen. Doet me een beetje denken aan mijn verlaagde Fabia en daar had ik ook geen problemen mee. Behalve af en toe een keiharde knal als de veren tegen de stop aan knalden. Dat heb ik nu in elk geval niet.

Rosinfield

† In Memoriam
Denk dat het inderdaad een kwestie van (ont)wennen is. Vandaag weer stuk gereden en het voelt al beter. Moet zeggen dat dat gestuiter laatst wel op een klinkerweg met zelfs een stuk kasseien was. Het zijn wel weinig courante banden: 195/40/r17. Men heeft er voor de looks relatief grote wielen onder geplaatst, dat betekent natuurlijk ook minder comfort. Maar om daarvoor nou een set 16 inch velgen en banden aan te schaffen..... De keuze in banden is ook niet reuze: Goodyear efficient grip (standaard, zitten er nu onder), Conti Sport contact en Hankook. Sommigen kiezen voor een iets bredere band: 205/40/R17. Dan heb je veel meer keus, ook Pilot sport.
Gaarne jullie visie over of dat dan zomaar kan en wat het effect daarvan is op comfort en rij-eigenschappen

Kanerr

Forumguru
Ik zou niet breder gaan Menno. Wordt de auto langzamer van, gaan boller staan op de (relatief smalle) velg, en je verbruik gaat omhoog.

Leuke sportieve 16" velgen zoeken zal een veel beter comfort geven dan andere banden op de 17". Maargoed, de 17" ziet er natuurlijk geweldig uit ;)

Bovenaan Onderaan