Hoe ouder hoe gekker

Rosinfield

† In Memoriam
Even wat plaatjes bekeken, maar 16 inch vind ik dan inderdaad wel een stuk minder ogen. Lijkt dan wel een klein cross overtje. Dan maar onder het motto: wie mooi wil zijn....

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, ook 17. Maar het went wel denk ik. Alleen jammer dat er zo weinig keuze is in banden van deze maat. De drie eerder genoemde en alleen zomerbanden. Dus als je iets voor de winter wil, moet je weer aan de winterbanden. No way dat ik dat ga doen. Gelukkig hoeven we nooit perse de weg op, En die winters stellen ook niets meer voor tegenwooordig.

EdK

Forumguru
Ja alleen die zomers zijn veellssssss te warm voor die zomerbanden.... :deuk:

Maar je wil zeggen dat Vredestein 4 seizoens er niet is voor je maat velg ?

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dat wil ik zeggen. Probeer maar op de Vredestein website. Gezocht op 195/40/r17 en Up GTI. In beide gevallen geen resultaat. En bij bandenboeren krijg je steevast alleen de drie eerder genoemde zomerbanden er uit

Captain Hook

Forumguru
D'r is wel een Vredestein Quatrac Pro 205/40 R17 84W
Of een Continental AllSeasonContact, Michelin CrossClimate 2. In die 205/40/17 maat.

Rosinfield

† In Memoriam
Als het kan wel. Maar dus niet op deze velg of je moet inleveren op rijgedrag. Maar op een auto als deze wil ik ook geen 4 seizoens meer. Als ik voor de Polo nieuwe banden had moeten nemen, waren het ook pilot sport geworden

Tees

Donateur
Waarom zou je geen allseasons op je enige auto leggen? Ik heb juist allseasons op mn Octi omdat ik ten allen tijde ermee wil kunnen rijden, en ik veel te weinig kms rijd om te wisselen (en bovendien t gedoe niet wil). Als je de grens over wilt in de wintermaanden, dan kan je ook maar beter winterbanden of allseasons hebben.
En de CC2 zijn natuurlijk top :jaja:

EdK

Forumguru
@Tees Hij is wat ouder dan jij en zit als het sneeuwt of ijzelt achter de geraniums !!
Ik denk dat hij zich hierin in de juiste topics al genoeg heeft verwoord !
En afgelopen winter nemende, hoeveel sneeuwvlokjes heb jij toen geteld ??
Ik kan ze niet herinneren, wat ik nog wel weet dat we één of twee dagen hadden dat we in korte broek konden lopen vanwege de hoge temperaturen...

Tees

Donateur
En t jaar ervoor heb ik met de Fabia 2x in de sneeuw gereden Ed (en ik rij verre van dagelijks in de auto). En Menno woont ook nog een stuk dichterbij Duitsland dan ik ;)

Op zich is 10 mm breder ook weer geen groot drama, en als ik het goed heb zit er 6.5J velgen onder, dan is de aanbevolen breedte 195 óf 205. Ik denk dat die 205 wel meevalt dus t.o.v. 195.

Tis overigens wel héél merkwaardig dat VAG een velgmaat levert waar maar een handjevol banden op past (iets meer dan de 3 die je aangeeft trouwens, bijv ook Pirelli PZero), en geen winterbanden.

EdK

Forumguru
En t jaar ervoor heb ik met de Fabia 2x in de sneeuw gereden Ed (en ik rij verre van dagelijks in de auto). En Menno woont ook nog een stuk dichterbij Duitsland dan ik ;)
Dat weet ik wel Tees, maar zoals gezegd als het sneeuwt of ijzelt dan zit Menno achter de geraniums !!
Met andere woorden hij gaat niet op pad ( zijn ze eigen woorden in menig topic !! )
Ik rij ook op vredestein 4 seizoens hoor en ik wil niet anders meer !
Zijn er opgegaan vanaf dat de wagen is afgeleverd en dus nog steeds dezelfde ( dus slijtvast )

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dat is echt geen porem. Dan lijkt het net een auto met tractor aspiraties.
Pirelli P-zero zal ik eens bekijken.

Bovenaan Onderaan