Hoe ouder hoe gekker

Tees

Donateur
205 zit ook onder mn Octi (205/55R16) Maar een andere door VAG goedgekeurde maat is 195/65R15. Ook 10 mm verschil, en hele volksstammen rijden onder O2 met zowel de 195 als de 205 rond. Denk dat de verschillen hier misschien wel wat te veel aangezet worden.
Maar als Menno geen all seasons wil is dat natuurlijk prima, maar wel om de goede redenen!

Rosinfield

† In Memoriam
Het ding weegt nog geen 1000 kg, dus je gaat het dan wel degelijk merken in rijgedrag. Plus het is dus geen gezicht. En ja, zoals Ed aangeeft, als het ijzelt of vol sneeuw ligt, dan blijft hij gewoon netjes staan. Ik wil het nu wel bij (sportieve) zomerbanden houden, alleen jammer dat er zo weinig keus is. Maar die Pirelli ga ik eens checken

EdK

Forumguru
Als ik Menno was ( maar dat ben ik niet ) dan ging ik met me dealer praten om te kijken wat er is te doen om van 17 inch naar 16 inch te gaan.
Weet wel bijna zeker dat er wagens staan of een partij velgen 16 inch die met gesloten portemonnee geruild kunnen worden.
En dat het dan misschien nog op de juiste banden eronder willen hebben een bedrag moet neergeteld moet worden.

Ik heb dan wel de instelling van NEE heb ik en JA kan ik krijgen
Maar als je niet gaat praten dan zal je het nooit weten...

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, maar ik wil helemaal geen kleinere wielen. Oogt een stuk minder. En met het comfort komt het wel goed, heb ik het idee. Voelt elke rit beter; moet gewoon wennen, omdat het contrast met wat ik gewend was, best groot is. Maar dit is natuurlijk wel een heel ander soort auto en een ander segment. We gaan het zien. Het is nog geen week dat we hem hebben. Mijn echtgenote klaagt overigens nergens over, die vindt het alleen maar prachtig

Kanerr

Forumguru
@Tees das juist heel slim gedaan van vw... stoere grote velgen voor de zomer met een specifieke maat (195/40/17) waardoor je geforceerd een wintersetje erbij koopt (in Duitsland zie je ze veel, volgens mij het model 'Merano')

Lekker extra geld binnen harken ;)

Maargoed das wel offtopic. Lekker zo blijven rijden. Mijn Citigo is ook merkbaar trager geworden en verbruikt ook dik meer, maar de looks maken het goed!

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, niets veranderlijker dan de mens ;) En dat geldt zeker ook voor mij. Maar deze move is iets wat ik al veel eerder heb overwogen, maar dat stuitte op de eis van een automaat van mijn wederhelft. Dus toen ze daar ineens voor open stond, werd het een serieuze optie

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, op de Yeti, toen ik nog zo gek was om met het winterbanden ritueel mee te doen, had ik ze ook. Maar onder een Up is dat natuurlijk een heel ander gezicht

• Leuk
Waarderingen: Frup

Rosinfield

† In Memoriam
Het begint geloof ik al aardig te wennen. Een vraag voor de zekerheid, want het lijkt me gek. Gisteren heb ik de bandenspanning verhoogd van 2,2 v 2,0 a naar 2,4 v 2,2 a. Dat is de aanbevolen comfort spanning (bij het uitroepteken). Maar het lijkt me toch sterk dat het comfort toeneemt bij meer spanning? Maar misschien is dit geen lineair verband

Rosinfield

† In Memoriam
Daarin merk ik geen verschil. Maar de hardheid ervaar ik niet meer als storend. Gewenning, wat hogere spanning of beide.

Bovenaan Onderaan