Hoe ouder hoe gekker

HarrieSkoda

Forumguru
En cold air intake biedt zeker wel extra vermogen, en is niet alleen rendabel bij ‘planken’.

Verschil was goed te zien toen mijn vRS gechipt werd. Standaard waardes waren al 30 á 40 pk hoger tov. fabrieksopgave door alleen een CAI en ander uitlaat systeem.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat laatste klopt. Een andere downpipe voegt substantieel wat vermogen toe. De rest nauwelijks, een paar extra pk-tjes
 

Rosinfield

† In Memoriam
Je zou dus moeten meten wat de auto stanfaard doet en vervolgens elke keer dat je wat verandert. Dat is de enige manier om te zien wat de relatieve toename is van elke factor. En dan zie je dat een andere downpipe echt wel wat toevoegt. Maar zo'n intake voegt dan slechts enkele pk's toe. Leuk als je het maximale er uit wil halen, zoals de projecten van Corne. Maar afgezien daarvan de investering niet waard, lijkt mij.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, daar zal ik nooit over vallen. Spelfouten ook niet openlijk, tenzij het me te gek wordt en men de olie gaat pijlen e.d.
 

Eltjo

Forumguru
Leuk, is het nog voldoende comfortabel?

Pijlen, eiken, handvaten, museums en paaaraaameters. Als iedereen maar volhoudt dan is het op een gegeven moment ook goed en staat het in het woordenboek.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Leuk, is het nog voldoende comfortabel?
Zeker, verlaging is ook niet extreem. Geloof 2 cm achter en 3 voor. Kan nog een stuk lager. Standaard is ook al 1,5 cm lager dan niet-GTI Up. Eigenlijk zou ik eerder zeggen juist comfortabeler nu. Deint minder en duikt ook niet meer bij remmen. Krijg nog foto's, want Gerjan Stroeve maakt altijd een kleine fotorapportage van de auto's die hij verlaagt en zet die dan op FB. Zal hier wel wat plaatjes delen
 
Bovenaan Onderaan