Hoe ouder hoe gekker

Kanerr

Forumguru
Zeker, verlaging is ook niet extreem. Geloof 2 cm achter en 3 voor. Kan nog een stuk lager. Standaard is ook al 1,5 cm lager dan niet-GTI Up. Eigenlijk zou ik eerder zeggen juist comfortabeler nu. Deint minder en duikt ook niet meer bij remmen. Krijg nog foto's, want Gerjan Stroeve maakt altijd een kleine fotorapportage van de auto's die hij verlaagt en zet die dan op FB. Zal hier wel wat plaatjes delen
I told you so ;) Comfortabeler en veel beter rijdend!
 

Kanerr

Forumguru
Cold air intake zou ik niet aan beginnen. Te weinig rendement voor te veel geld. Daarnaast moet het filter dan gereinigd worden terwijl je nu je filter zo voor een tientje in 5 min kan wisselen. Dan moet je weken, wassen, olien, terug monteren. En dat voor alleen wat extra geluid Menno, niks aan voor jou.

Mocht je nog meer plezier willen beleven aan je auto, kan ik alleen (in gewicht) lichtere velgen aanraden in 6,5/7J breed en 17" groot. Dit zal het comfort, sturen en verbruik nog meer verbeteren. Maar als je dat niet wilt doen, snap ik dat ook. Dan is de auto af, tenzij je nog perse iets wil veranderen, dan zou in mijn optiek de velgen zwart of antreciet maken..

@HarrieSkoda Op een 2.0tsi heeft een CAI een veel hoger rendement dan op de 1.0tsi'tjes.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dank @Kanerr. Ik had dat dus precies zo ingeschat wat betreft die CAI. Ik vind OZ velgen prachtig, maar niet de investering waard. Omdat ik de OEM velgen helemaal niet lelijk vind en het mezelf als notoir niet-poetser niet waard vind.
Maar het idee van andere kleur voor de velgen is een hele goeie. Moet ik dan denken aan poedercoating en wat kost zoiets?
 

Kanerr

Forumguru
Poedercoaten of spuiten, kan beide hoor. Ik heb het al jaren niet gedaan, misschien even bij een paar schadebedrijven in de buurt offertes opvragen
 

ertromp

Forumguru
Heb maart dit jaar een stel 15 inch alu velgen laten coaten voor onze Fiat 500 bij de Velgendokter in Uden:

- Velgen controleren op rondheid
- Eventuele stoepschade verwijderen
- Velgen ontlakken en ontgassen
- Velgen na stralen
- Grondlaag poeder coating
- Kleurlaag poeder coating
- UV bestendige acrylaat poeder coating

De totaalprijs voor het poedercoaten bedraagt € 85,- per losse velg tot en met 18 inch.

De naaf zelf wordt niet gepoedercoat, omdat hiermee de velg op de auto wordt gemonteerd.
De boutgaten en het naafgat wel, echter kan dit probleemloos. Dit doen we namelijk al jaren zo.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Gezien kosten en gedoe lijkt het me eigenlijk geen optie. Ik heb geen reserve velgen, kan ze niet demonteren en bovendien ben je de auto dagen kwijt. En weegt niet op tegen OEM verkopen en mooie OZ er op. Dus als je zoiets wil, lijkt me dat een no brainer
 

EdK

Forumguru
Je zet je wagen gewoon weg op 4 boomstammetjes of als je ze nog hebt van vloegel toen je nog jong en minder gek was de aardappelkistjes.....
En dan op de fiets ze ff één voor één brengen !
In principe als ze ze meteen doen als je ze brengt dan kun je ze dezelfde dag weer ophalen.
Maar je mot alleen nog wel ff langs de bandenboer om de banden eerst te laten verwijderen en naderhand weer te laten monteren.
Maar je zou ook eens even aan je dealer kunnen vragen of die 4 stalen velgjes met rubber erop heeft liggen om te lenen voor een weekje en wat je dan eventueel kwijt bent..... :koffie:
 

EdK

Forumguru
Gelukkig gaat het dus niet door, want gouwe velgen....jakkie
Als ze nou zwart waren geweest......
 
Bovenaan Onderaan