Hoe ouder hoe gekker

SteGo

Donateur
Wees blij !
Als het al had gesneeuwd dan had het zomaar eind februari kunnen zijn..
gasten hebben het al tijden druk was ik ook al achter gekomen
Het is inderdaad knetterdruk, al heel lang. Niet alleen door het aanbod van werk, maar ook gebrek aan personeel. Wachttijd van 1,5 á 2 maand voor een 'rijdbare schade' is geen uitzondering.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Rosinfield

† In Memoriam
Zo wild ben ik niet hoor. Wat auto onderhoud betreft dan. Remblokken zijn nog niet op. In de Up groep maakt men elkaar gek met EBS (dacht ik) schijven en remblokken van the green stuff oid.
Iemand daar ervaring mee cq ideeën over ?

Rosinfield

† In Memoriam
EBC is dat. Ook weer zoiets waarvan ik me afvraag in hoeverre het de centen waard is voor de normale rijder. Dit topic heet hoe ouder hoe gekker, maar in die Up groep ligt de gemiddelde leeftijd stukken lager, maar maakt men elkaar nog veel gekker

Tees

Donateur
Kan je voorstellen hoe gek die straks worden! Ik dacht dat EBC Red Stuff helemaal da bom waren. Heb er weinig verstand van, t zal vast helpen op t circuit of als je continu remt bergafwaarts (niet doen...). Anders betwijfel ik t. Hier de hele range van EBC: https://ebcbrakes.com/products/automotive-brake-pads/

TRW of ATE Ceramic (en volgens mij EBC Red ook) zijn low dust blokken, dat werkt wel echt. Daar ga ik wel naar kijken als mijn blokken/schijven aan de beurt zijn.

Tees

Donateur
Yep, en niet alleen op je velgen, maar ook in de lucht (en je longen). En een langere levensduur.

eriktv

Forumguru
Deze velgen zijn zo open dat ik zou adviseren om gewoon een krukje te pakken en lekker een sopje met doek erbij. Velgborstel is hooguit handig voor de diepst gelegen delen. Evt nog een fles niet te agressieve velgenreiniger erbij en je bent zo klaar. En ik zou vooral iets op de banden smeren om ze wat zwarter te maken, want op die zwarte velgen lijken ze al snel erg grijs :)

Fmoon

Forumguru
En bij dat remklauwtje kom je ook wel goed nu. Ik gebruik foam voordat ik de auto was, moet zeggen dat het de remstof aardig doet afweken en het eigenlijk zo los komt met de HD spuit erop (niet te dichtbij)

Kanerr

Forumguru
Dank je @Kanerr
Zal wel lukken. Heb nog wel ergens een velgenborstel. Nog tips verder, water of sopje

Jazeker, het klinkt allemaal over the top, maar het helpt heel erg met het netjes houden van de velgen en geen ingebrandde remstof te hebben.
Ik zou een zogenaamde iron-remover kopen, bijvoorbeeld deze om hem in te spuiten, een minuut of 2 te laten intrekken en dan afspoelen.
Erna zou ik een sopje maken met een paar microvezel doeken en een goede kwast (met plastic omhulsels in plaats van metaal) om lekker de velgen te soppen. MF doeken zijn een tip van AmmoNYC (link) wie een doorgewinterde autodetailist is.
Dan afspoelen, en als je er echt zin in hebt (zoals @eriktv zegt) even een goedje als deze op de banden smeren.

Het is even max 5 min werk per wiel, maar ze blijven dan super netjes en je hebt echt eer aan je werk moet ik zeggen.

Tees

Donateur
Eerlijk gezegd was ik m'n velgen gewoon mee als de rest van de auto was, en ze zien er nog prima uit. Inbranden heb ik nog niet gezien. Maar misschien zijn mijn velgen ook al zo oud dat ik dat niet meer zie ;)

Tees

Donateur
Ach, heb al vanaf jongs af aan -6, daar heeft de leeftijd voorlopig weinig aan gedaan. En ik ben nog zeker niet zo oud dat ik een leesbril nodig heb hoor :deuk:

Bovenaan Onderaan