Loop tegen hetzelfde dilemma aan als Elmarr en Joske eerder.
M'n Fabia moet binnen 2 mnd naar de dealer voor een grote beurt. Distributie moet ook worden vervangen. Tegen die tijd zit er meer dan 290.000 km op de klok. Inruilwaarde is noppes nada, auto is onlangs nog net niet total-loss verklaard na een aanrijding van achteren, maar het geld van de verzekeraar komt eraan. Herstellen van achterklep & bumper overweeg ik te laten voor wat het is; op het eerste gezicht valt het eigenlijk niet enorm op, alles werkt nog, maar het is de vraag of de auto is de investering (zo'n 1500 euro herstelschade) nog waard is.
Grote beurt en distributie zijn bij elkaar ook al snel zo'n 1000 euro, vrees ik. Als het niet meer is. Dus ik twijfel. Doen of niet? M'n vorige auto's brak z'n distributieriem vlak voor de intervalbeurt (Focus, motor kapot) en bij de auto daarvoor (een Laguna, ja, ik weet het) draaide de motor op een ongelukkige manier alsnog in de soep , een half jaar nadat ik had distributieriem, spanrollen, multieriem, waterpomp en alles had laten vervangen. Dat wil ik niet nog eens meemaken.
Hij rijdt verder nog wel lekker, die Fabia, en is zuinig, maar ja. Wanneer beslis je of je de onderhoudskosten wil gaan steken in een volgende auto?