Hoeveel kilometers heeft jullie Fabia gelopen

Michel71

Actief lid
Ik rijd er nog steeds mee rond, met die gele vlabia met 1.9 SDI. 293.000 km op de klok en we gaan er toch maar met z'n vijfjes mee op vakantie. Gezellig krap op de achterbank, maar ja.

De distributie hoeft pas rond de 340k, dus dat duurt nog eventjes. De grote beurt viel qua kosten ook alles mee, dus ik had gewoon geen goede reden om 'm weg te doen/ in te ruilen. Rijdt nog steeds prima en belangrijker nog deze dagen: de airco werkt perfect :-).
 

TNT

Actief lid
Nou @Michel71 , ik denk dat je een heel verstandige beslissing hebt genomen. Ik neem aan, dat toen je deze auto aanschafte, je je bewust was dat het karakter van een Fabia 1.9 SDI ietsje afwijkt van het karakter van een Ferrari. Persoonlijk denk ik dat het comfort (zelfs als je dat krapjes vindt) in de Fabia ook veel groter is dan in 'dat pak Italiaanse vla'. Als buschauffeur kan ik je verzekeren: als je tijd wilt winnen bij het rijden, win je veel meer tijd door goed te kijken dan door je rechtervoet te verzwaren. Vlot rijden met een auto die geen super-acceleratie heeft kan heel goed. Zelfs met een vreselijk trage bus ben ik doorgaans niet langzamer dan die opgewonden standjes met brulmonsters. (Kwestie van op tijd gas minderen en blijven rollen etc.)
 

Kogamyata

Senior Member
@TNT Zeer verstandige taal. Zelfs vrachtwagens zijn behoorlijk snel op de bestemming. Dat zeg ik al jaren. Wij reden met caravan 85 km/u en konden zodoende vanuit Luxemburg (goedkoop tanken) met gemak Nimes in Z-Frankrijk (1100 km vanuit Helmond en 800 vanuit Luxemburg) halen, zonder tussentijds tanken. Peugeot 405 diesel 1991 met caravan 1:14. Velen reden ons voorbij maar stonden 'n eind verder te tanken en dat meerdere malen. Telkens haalden wij hen en zij ons weer in. Het is zoals je zegt gas minderen, anticiperen en blijven rollen. Nu Fabia 1,2 tdgl 2010, 1:27,5 solo.
Groeten,
Joop.
 

Jonker

Lid
De teller van mijn Fabia 1.4 16V staat nu op 232 000 km. Ik kocht de auto in maart 2013 met 187 000 km op de teller.
 
Laatst bewerkt:

Kogamyata

Senior Member
@Jonker Hallo,
Mooi dat je dit schrijft, maar het lijkt alsof je mededeling niet af. Of wil je zeggen dat je sinds mrt 2013 al 57.000 km gereden hebt. In het laatste geval, zou misschien 'n dieseltje dan niet interessant zijn. Kun je iets meer loslaten?

Groeten,
Joop.
 

Jonker

Lid
Hallo,
Ik zie dat ik een typfoutje heb gemaakt, het moet zijn 187 000, ik heb dus 45 000 gereden sinds maart 2013. Een dieseltje kan inderdaad interessant zijn, maar deze Fabia kon ik van mijn zusje overnemen. Ik ken de auto al sinds 2004 en weet dat er altijd netjes mee omgegaan is, vandaar de keuze destijds om toch voor benzine te gaan. Verder valt het verbruik me erg mee, ik heb het verbruik vanaf de eerste keer tanken bijgehouden en zit gemiddeld op 1 op 15,55!
 

R.Heikamp

Forumguru
mijne nu bijna (nog een paar dagen) 2 jaar in mijn bezig staat nu op de 174 000 bij aanschaf op de 142 000
 

BrianVerkerk

Nieuw lid
Mijne heeft er zo'n 144.000 KM opzitten, Fabia 2005, 1.4 MPI (55KW/75PK, nieuwe type motor) Ik rijd zo'n 500 KM per week, dus die gaat nog lekker door! Weinig kosten nog problemen gehad! :) Ik heb hem sinds maart 2014
 

RapidFrans

Senior Member
Mijn MPI'tje uit 2001 heeft inmiddels 189.000 km op de teller staan. Ik heb hem eind 2009 aangeschaft met 118.000 km. Afgelopen zomer is de distributieketting vervangen. Kort daarvoor een flinke aanrijding gehad waarbij een groot deel van de linker voorkant vervangen diende te worden. (tsja... shit happens sometimes...) Maar hij rijdt nog steeds als een zonnetje. Moet alleen mijn spookslot ff laten nakijken in Apeldoorn.
 

Ronnie

Forumguru
Zonder noemenswaardige problemen (bijna) 245.000 km gereden op AG LPG g3.
Vorige week voorste Lambdasonde vervangen wegens "dipje in stationair op LPG".
Geen noemenswaardige Lambda afwijkingen op benzine geconstateerd met VCDS,
echter op LPG wilde het Fabje nog wel eens afslaan bij een stoplicht.
Toen echter na lange tijd er een fout verscheen over de tweede Lamdasonde ,
("out of range")trok ik de conclusie dat er iets niet in de haak was met de eerste sonde.
Deze eerste dus vervangen (dure jongen, € 148,- netto) en alles is weer in orde.
 

ronald_j

Actief lid
zit nu bijna op 290000. 1.4 74kW vanaf 120000 op LPG G3 (van Prins). Ondertussen loopt hij niet meer zo mooi. Enige tijd geleden de Lambda sensor vervangen. Binnenkort laat ik de EGR-klep nakijken.
 

Michel71

Actief lid
Nu op 317.000. Vorige week voorschakelweerstand (11 euro) en een lekke band (57 euro) vervangen. Paar weken terug had de accu het moeilijk tijdens de vrieskou, had hulp nodig en er moest een nieuw exemplaar in (bij garage vervangen voor 175 euro). Die had ik zelf beter ook preventief kunnen vervangen - hij zat er toch al aan te komen - en dat was vast een heel stuk goedkoper geweest. Maar ja.

En nu maar weer een tijdje probleemloos doorkachelen, hoop ik.
 
Bovenaan Onderaan