Vorige week de 285000 km gepasseerd van mijn fabia 1 combi 1.4 tdi. Was toe aan een set nieuwe rem schijven en schoenen voor. Remtrommels achter ook los gehad, rechts achter bleef wat plakken, trommel goed schoon gemaakt en geschuurd, remvoering was nog prima. Ook nog steenmarter schade moeten herstellen. De drie slangentjes die op de hoek van het blok zitten en de dieselpomp verbinden met de leidingen naar de verstuivers waren aangevreten door een marter. Kwam er achter doordat ik na 60 km snelweg niet goed werd van de dieseldampen. Motor liep nog gewoon (geen melding en op het dashboard) maar de diesel spiertse uit de slangetjes en het hele blok was zeiknat van de diesel. Had ook last met wat stug starten bij de koude start. Bleek dat 2 van de 3 gloeipluggen overleden waren, dus ook maar gelijk vervangen. Viel al met al mee gezien de kilometer stand. Heb nu alleen zo af en toe last van, dat na korte ritjes ik af en toe wat moet doorstarten, terwijl hij normaal direct aanslaat, lijkt erop dat de druk wat weg valt bij het starten, maar het gebeurt maar af en toe, dus wellicht binnenkort ergens eens laten uitlezen.