Stripedkrijn
Forumguru
Top om dat te lezen. Mijn F1 Combi zit deze week op 235.000. Afgelopen week heb ik de waterpomp vervangen. Voor onderdelen ga ik via Ebay.de de grens over. F1 onderdelen zijn daar heel goedkoop en op die manier is autorijden én leuk én goedkoop.
Ik vind de MPI 1.4 motor ook een uitstekend blokje. Loopt als een tierelier. Je moet alleen niet zoeken naar hogere toeren. Doorhalen tot >4000 toeren heeft totaal geen zin. Het is tenslotte een lange slag motor met relatief veel koppel. Ik blijf met opschakelen meestal ergens rond 3000 tot 3500 hangen.
Wel goeie olie erin en regelmatig verversen.
En, wat heel belangrijk is: netjes de motor warm rijden voordat er meer vermogen wordt gevraagd. Ik moet zelf altijd vrij snel de autoweg op dus ik blijf altijd een kilometer of wat rechter baan rijden. Dan zit ik rond 85 km/u. Na zo'n 5 kilometer schuif ik dan naar links.
Ik gebruik tevens de spritmonitor app. Is handig, gratis en je krijgt een goede indicatie wat verschillende rijstijlen met je werkelijke verbruik doen.
Waar ik woon is geen dhz garage. Sleutelen is dus buiten en afhankelijk van het weer. En daar baal ik wel van. Maar zelfs die waterpomp vervangen is natuurlijk prima te doen, hoewel het liggen onder de auto niet mijn favoriete bezigheid is.
Aan de andere kant: het is een goede oefening tegen stramme en luie botten!!
Nog even dit: ik ga een nieuwe carterplug bestellen. Daar wil ik een magneet in lijmen om eventueel microslijpsel in op te vangen.
Waarschijnlijk zijn die ook gewoon kant en klaar te koop. Ook handig voor de versnellingsbak. 1 X tandenpoetsen en je hebt gegarandeerd slijpsel in je bak en dat vinden de lagertjes op de lange duur niet fijn.
Moet eens gaan zoeken!
Ik vind de MPI 1.4 motor ook een uitstekend blokje. Loopt als een tierelier. Je moet alleen niet zoeken naar hogere toeren. Doorhalen tot >4000 toeren heeft totaal geen zin. Het is tenslotte een lange slag motor met relatief veel koppel. Ik blijf met opschakelen meestal ergens rond 3000 tot 3500 hangen.
Wel goeie olie erin en regelmatig verversen.
En, wat heel belangrijk is: netjes de motor warm rijden voordat er meer vermogen wordt gevraagd. Ik moet zelf altijd vrij snel de autoweg op dus ik blijf altijd een kilometer of wat rechter baan rijden. Dan zit ik rond 85 km/u. Na zo'n 5 kilometer schuif ik dan naar links.
Ik gebruik tevens de spritmonitor app. Is handig, gratis en je krijgt een goede indicatie wat verschillende rijstijlen met je werkelijke verbruik doen.
Waar ik woon is geen dhz garage. Sleutelen is dus buiten en afhankelijk van het weer. En daar baal ik wel van. Maar zelfs die waterpomp vervangen is natuurlijk prima te doen, hoewel het liggen onder de auto niet mijn favoriete bezigheid is.
Aan de andere kant: het is een goede oefening tegen stramme en luie botten!!
Nog even dit: ik ga een nieuwe carterplug bestellen. Daar wil ik een magneet in lijmen om eventueel microslijpsel in op te vangen.
Waarschijnlijk zijn die ook gewoon kant en klaar te koop. Ook handig voor de versnellingsbak. 1 X tandenpoetsen en je hebt gegarandeerd slijpsel in je bak en dat vinden de lagertjes op de lange duur niet fijn.
Moet eens gaan zoeken!
Laatst bewerkt: