Hoog bedrag eerst beurtje fabia 1.2 tsi

actros

Nieuw lid
deze week een eerste beurtje bij tichelaar breda gewoon olie ververst en verder was hij in orde kreeg ik een factuur van 258 euro voor ,nu is mijn vraag is dit niet een beetje veel .....
ik ga daar dus niet meer naartoe kan bij een normale garage voor de helft terrecht olie verversen en dan met een doekje erover voor 258 euro vindt ik schandalig misbruik

ertromp

Forumguru
Welkom hier!
Vooraf niet deze bekeken?

Bijlagen

• 4luik_folder_DEF_pakketprijzen_8-10-09.pdf
    403,3 KB · Weergaven: 73
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rosinfield

† In Memoriam
Welkom ook. De vraag roept eerder meer vragen op dan een evt antwoord.
Wat is de km stand? Was het een reguliere beurt? Wat is er dan nog meer gedaan behalve olieverversen? Hoe lang is men bezig geweest?

VEEJAY

Forumguru
Onze 208 zal 260 euro kosten is al medegedeeld door de dealer. Bj 2013 12k op de teller. Niks vreemds van de skodadealer, lijkt me.

erik2907

Actief lid
@actros

Hmm, gewoon olie ververst en verder niets. Dat is dus € 258,- : 4 liter = € 64,50 per liter. Mooie prijs.

M.a.w., om een goed antwoord te kunnen geven, graag een gespecificeerde omschrijving van de factuur (of als PDF bijgevoegd?).

Sommige Skoda rijders vinden de 15.000 km beurt maar 'flauwe kul' (niet handig voor de garantie, maar dat terzijde). Heb je een 30.000 km beurt als '1e beurt' laten doen dan? Dan klopt het wel weer volgens de folder met onderhoudsprijzen van Skoda.

actros

Nieuw lid
er stond nu 15000 km op de fabia dus ik dacht 15000 beurtje ,,hebben ze een kleine beurt gedaan voi onderhoud terwijl ik duidelijk had gezegd jaarlijks t voordeel is nu wel dat ik door kan rijden tot 45000 maar blijft een heel bedrag kreeg ook geen gespecificeerde rekening heb ik nu wel opgevraagd voel me wel gedupeerd maar volgens hun is dit gewoon t bedrag voor de fabia voi onderhoud olie 5 w 30 longlife ...

bij de officiele skoda dealer breda

ook zaten er nog een paar dingen bij die onder de garantie vallen zoals lekkage van de rubbers deuren komt meestal water op de stoel hier ook geen oplossing voor gekregen....
dus neem aan dat ze de tijd die daar aan besteed is niet rekenen en totaal 1,5 uur zitten wachten

Laatst bewerkt:

erik2907

Actief lid
@actros

Kijk, daar gaan we:

Een VOI 15.000 bestaat niet, wel VOI 30.000 en die is € 275,-. Als ze inderdaad deze beurt hebben gedaan, is er niets mis mee.

Als je auto VOI heeft, hadden ze je moeten vertellen dat 15.000 km onderhoud niet nodig was. Bij VOI is de 1e beurt pas bij 30.000 km. Waarschijnlijk (!) heeft de garage gedacht, mijnheer wil graag de beurt en dan voeren we de 1e beurt uit en voor een VOI auto is dat € 275,00 volgens de folder. Schijnbaar zit het hem dus in de communicatie en de terminologie.

Blijft vreemd dat je geen gespecificeerde nota ontvangt !! Zou er ook op kunnen duiden dat de garage WEL een kleine beurt heeft gedaan van € 145,00 maar de kosten voor de lekkage gewoon doorberekend heeft. Dan, gelet op één uur extra* werk zou het met het arbeidsloon van één uur erbij weer aardig in de buurt komen van het bedrag dat je betaald hebt.

* ervan uitgaande dat de kleine beurt een half uur in beslag neemt.

actros

Nieuw lid
toen wij de auto nieuw afhaalde in breda zat er een kaartje in waar opstond jaarlijkse interval en bij 15000 km beurt dus dat hebben wij gevolgd .......ging ik hem ophalen toen hoorde ik inderdaad dat t nog niet nodig was geweest maar toch maar gedaan ,,,,,,,,dus inderdaad slechte voorlichting

maar inderdaad nu zit er een kaartje in van 45000 km of 2016 en dat is voor ons weer prima rijden maar 8000 per jaar vandaar
al ben ik zelf nog steeds een voorstander van gewwon 1 keer per jaar effe de olie eraf en nieuwe erin maar was volgens garage niet nodig

Laatst bewerkt:

hpolie

Senior Member
Het verschil zit hem in de dealer zo te zien! ik had in januari zo zelfde geval moest mij Fabia II ook volgens het boekje na 1 jaar een kleine beurt. Alleen toen ik van te voren een afspraak daarvoor wilde maken kreeg ik keurig te horen dat dat niet nodig was en dat ik pas volgend jaar hoef te komen of met 30K. Ze vertelden mij toen dat er een fout bij de aflevering was gemaakt en hebben dat alsnog in het service boekje goed gemaakt. Dus de slot conclusie is dat het weg gegooid geld is voor de TS.

turboturbo

Forumguru
Inderdaad. Want dan had hij in 2015 terug mogen komen voor de VOI beurt waar hij dan weer tot 2017 mee vooruit had gekund.

al ben ik zelf nog steeds een voorstander van gewwon 1 keer per jaar effe de olie eraf en nieuwe erin
Tja, kijk; je hoeft niet per-se VOI onderhoudsschema te volgen. Je mag ook gewone QG0 beurten van elke 12 maanden en/of elke 15.000km volgen. Maar dan moet je dat wel duidelijk aangeven bij je garage/dealer dat je dát liever wilt.

actros

Nieuw lid
ja klopt heb ik ook aangegeven bij de garage maar die zijden dat deze auto afgeleverd is door de importeur en dat ze daarom vanwege de garantie voi aanhouden....

heeft een fabia 2 rijder toevallig nog tips om iets aan die rubbers te doen als de windt er vol opstaat met regen komen er enkele druppels doorheen mischien t rubber aan de deur goed inspuiten met sillecone ik weet t niet

Cordoba

Forumguru
Ik begrijp nu dat je lichte lekkage hebt tijdens het rijden?:nailbiting: Uit je eerdere bericht, dacht ik te begrijpen dat je last had van druppels die bij het openen van de deur op de stoel vielen, dat laatste is inherent aan het ontwerp, het eerste (tijdens het rijden) is abnormaal. Lekkage tijdens het rijden is waarschijnlijk te voorkomen door het bovenste deel van het portier ietsje naar binnen te buigen (de dealer zou moeten weten hoe, en hoever dit moet).

Wat de beurt betreft: is er echt alleen maar olie ververst, of zijn er ook filters vervangen (interieurfilter, brandstoffilter, oliefilter, luchtfilter) en is misschien ook de remolie vernieuwd (tegenwoordig voorschrift, de 1e keer remolie na 3 jaar verversen, daarna elke 2 jaar).

Overigens @actros misschien kun je je ook even voorstellen in het daarvoor bestemde forumdeel?

Laatst bewerkt:

erik2907

Actief lid
Kletspraatje van de garagehouder, en dus geen Škoda dealer waardig!

Aldus:

De klant wenst een 1e onderhoudsbeurt (bij 15.000 km) ondanks dat hij een 'VOI' auto heeft en aldus geschiede en de dealer voert de 1e onderhoudsbeurt voor deze 'VOI' auto uit conform de richtlijnen van de fabrikant met het oogmerk op de garantie en brengt (terecht) € 258,00 in rekening. Immers hij voert alle aspecten uit van deze 1e 'VOI' beurt, ook al hoeft dat pas bij 30.000 km. Toch een korting van € 17,00 ten opzichte van de prijs die Skoda hanteert in haar folder.

Naar mijn (bescheiden) mening is de wens van de klant uitgevoerd, een 1e onderhoudsbeurt die bij deze auto hoort ongeacht de km-stand!

Rosinfield

† In Memoriam
In zoverre m.i. wel iets raars, dat die dealer natuurlijk gewoon had moeten zeggen: aju paraplu, we zien u over nog eens 15 000 km terug voor uw eerste beurt.

erik2907

Actief lid
In zoverre m.i. wel iets raars, dat die dealer natuurlijk gewoon had moeten zeggen: aju paraplu, we zien u over nog eens 15 000 km terug voor uw eerste beurt.

Nee hoor, helemaal niet. Arctos rijdt 8.000 km per jaar en Skoda schrijft voor 30.000 km/24 maanden! Dus na 2 jaar en 15.000 km is deze auto volgens de onderhouds- en garantie bepalingen toe aan een beurt, ook al staat er maar 15.000 km op de teller. In dit geval tellen de maanden.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan