Hoog bedrag eerst beurtje fabia 1.2 tsi

CDK

Forumguru
@erik2907 misschien dat ze jouw input wel lezen ;) niet geheel onbelangrijk detail en de verklaring van de prijs :D
maar jij had die van mij wel gezien ;) I like it :D

erik2907

Actief lid
@erik2907 de TS had nog maar 1 jaar gereden en dus geen 2 jaar!

Nergens staat bij arctos dat hij na één jaar naar de dealer is gegaan. Hij schrijft alleen maar 'jaarlijks' en 'jaarlijkse'. Wel schrijft hij dat hij maar 8.000 per jaar rijdt en nu, na 15.000 km, voor een beurt is geweest. Dus, rekenkundig zijn we 2 jaar verder en klopt de uitgevoerde beurt. Misschien dat @arctos licht in de duisternis kan brengen?

Als @arctos vindt, zoals hij schrijft, dat een auto jaarlijks een beurt(je) nodig heeft en maar 8.000 km rijdt, wat heeft hij dan gedaan bij 8.000 km na één jaar?

@arctos, graag meer duidelijkheid?

• Leuk
Waarderingen: CDK

actros

Nieuw lid
ja wat ik weet is wel olie filter en ook injectie claenr in de tank gegooid ,,ik wacht de gespecificeerde rekening af ...maar ind de prijs is volgens t boekje voi ......
maar een beetje uitleg kan geen kwaad en had ik terug naar huis gereden en dan bij de 30000 terug gegaan

en inderdaad komt door rubbers en ik ga zelf bij een nieuwe auto niet aan deuren buigen de garage deed dit ook niet weet niet of die deuren af zijn te stellen..

actros

Nieuw lid
nog effe voor de duidelijk heid de auto is nu pas 10 maanden oud dus 15000km wordt nu minder per jaar

maar we rijden nu vrolijk door tot 2016 en dan groote beurt ,,dan is hij uit de garantie en ga ik daar niet meer heen kwam daar terrecht vanwege zeer scherpe aankoopprijs en inruil van fiat doblo ....

hpolie

Senior Member
@actros die deuren moet je onder garantie bij je dealer laten afstellen, en doet hij dat niet dan ga je naar een andere Škoda dealer ik weet zeker dat die je graag helpen als je hun duidelijk uit legt wat de problemen zijn.

Edit: En niet vergeten dan je tijd en de extra kosten die je daarvoor moest maken bij je eigen dealer in te dienen. Dan leert hij het misschien voor de volgende klant!

erik2907

Actief lid
nog effe voor de duidelijk heid de auto is nu pas 10 maanden oud dus 15000km wordt nu minder per jaar

Kijk, nu zijn we er! De dealer had je gewoon naar huis moeten sturen en terug moeten laten komen bij 30.000 km/24 maanden. Maar omdat je waarschijnlijk zelf om een beurt vroeg (of heb ik het mis), heeft hij de 1e onderhoudsbeurt VOI uitgevoerd conform de specificaties van Skoda (30.000 beurt).kun je inderdaad wel vooruit weer maar vraag mij af hoe ze dit doen met het afstempelen van het onderhoudsboekje. Immers wat je zelf doet bij 15.000 km moet je zelf weten, maar bij 30.000 km behoort de auto volgens specificatie een beurt te krijgen.

Ik zou ervoor kiezen om schriftelijk te laten bevestigen dat het afwijkende onderhoudsschema (volgende bij 45.000 km) niet van invloed is op de garantie. Ervaring leert dat PON zeer precies is met het dealer stempeltje op de juiste plaats in het boekje met de juiste km-stand.

actros

Nieuw lid
nee in t boekje klopt nu alles dat is netjes afgestempeld op 15000 en de volgende staat erin voor 45000 dat is geen probleem klopt allemaal,,heb ik nog gevraagd .

kijk en ik ben toen gegaan omdat de dealer er een kaartje in had gedaan waar op stond febr 2014 terugkomen bij 15000km .....dat hebben we gedaan heb nergens om gevraagd en wat hun nu hebben gedaan is t voi onderhoud uitgevoerd echt niet op mijn verzoek ....
dus garantie is hun probleem

Laatst bewerkt:

hpolie

Senior Member
@actros ik zou toch als hij 2 jaar oud is naar de dealer gaan, daar dat wel zeer nadrukkelijk in de garantie voorwaarden staat ongeacht het aantal Km.

actros

Nieuw lid
ja klopt maar na twee jaar heb je toch geen garantie meer dacht ik dus hoef ik ook niet meer naar de dealer ga ik gewoon weer naar mijn eigen universele garage waar ik ook met een fiat zit.....
moest nu echter de eerste 2 jaar naar de dealer voor de garantie als er een mankementje is ...
die repareerd ook alle merken en is belange niet zo duur ....

maar wel bedankt voor alle tips en zal zeker effe bellen of mailen .....heb hier al weer aardig wat opgestoken toch leuk

erik2907

Actief lid
@actros

Een nadenkertje, Skoda kent ook coulance regelingen zoals ieder merk, zeker als er onderdelen defect gaan buiten de garantie waarvan men normaliter mag van verwachten dat deze gedurende normaal gebruik niet defect gaan binnen een bepaalde tijd buiten de garantie. Coulance kan bestaan uit volledige vergoeding, gedeeltelijke vergoeding (materiaal of arbeidsloon of andersom).

Voor de kilometers die je rijdt ........... zullen de onderhoudsbeurten nu ook niet de kosten zijn met de vastgestelde prijzen bij de Skoda dealer. Ook al is de garage 'om de hoek' honderd euro goedkoper, coulance kan uiteindelijk meer voordeel opleveren als je het nodig hebt.

Maar, het is jouw portemonnee :)

Wild Chocolate

Senior Member
@actros ik zou toch als hij 2 jaar oud is naar de dealer gaan, daar dat wel zeer nadrukkelijk in de garantie voorwaarden staat ongeacht het aantal Km.

De VOI beurten zijn Variabel, met maximaal 30.000 km tussen de beurten. Had dus ook gekund, dat de auto na 21.259 km vindt dat hij een beurt nodig heeft. Bij zo'n VOI beurt voert men dus al het onderhoud uit, wat nodig is om de auto weer 30.000 km te laten rijden. Het is dus niet nodig om eerder dan 45.000 km of 24 maanden of wanneer de boordcomputer het zegt, terug te gaan voor onderhoud. (behoudens natuurlijk bandenslijtage, en evt meldingen in de display). Zoals ook door de dealer in het onderhoudsboekje is ingevuld, dat is dus ook voldoende voor de garantie.

Wat nu wel zal gebeuren, is dat bij de 45.000 beurt ook de zaken vervangen worden (bij mijn auto brandstoffilter als ik me niet vergis), die maximaal 60.000 km meegaan. De auto kan daarna immers tot 75.000 km wegblijven.

Cordoba

Forumguru
Met de extra duidelijkheid die actros nu gegeven heeft, wordt de uitgevoerde beurt van de dealer steeds vreemder. Mijn advies: praat nog eens met de dealer en als dat geen bevredigend resultaat geeft, neem contact op met Pon om te vragen hoe zij dit zien.

erik2907

Actief lid
De dealer heeft de 1e beurt gedaan zoals gevraagd en voor deze 1e VOI beurt staat een bedrag van € 275,00. Niets vreemd aan. De klant vroeg erom.

Neemt niet weg dat de dealer had kunnen vertellen dat het niet nodig was op dit moment.

Rosinfield

† In Memoriam
In mijn Yeti zat bij aankoop ook een 15 000 kaartje. Gelukkig was er iemand die constateerde dat dit niet klopte

Bovenaan Onderaan