Hoog bedrag eerst beurtje fabia 1.2 tsi

erik2907

Actief lid
Als het onderhoud € 500,00 per 24 maanden is bij maximaal 30.000 km, dan is dat € 20,83 per maand. Daar heb je nog geen fatsoenlijk telefoonabonnement voor. Voor dit bedrag voor mij geen reden om bij de garage 'om de hoek' te gaan :-)

erik2907

Actief lid
@erik2907 de dealer had dat zelfs moeten melden, daar hij ook verantwoordelijkheden heeft.

Tenzij de klant erom vraagt :-), immers @Arctos vindt dat olie verversen toch wel elk jaar zou moeten ..........

De klant is eigenaar en de enige verantwoordelijkheid die een dealer heeft is om het gevraagde naar volle tevredenheid uit te voeren.

Hoe de overeenkomst van de onderhoudsbeurt tot stand is gekomen, daar waren we allemaal niet bij hoe dat gesprek verlopen is. En wat de een zegt hoeft de ander nog niet zo te begrijpen.

Zoals ik wel eens zeg tegen iemand:

"Ik reken op papier"

Bereken ik dan sommen op een vel papier of reken ik erop dat ik papier krijg?

Of om in de trend te blijven van auto's:

"Kunt u hem ook zwart spuiten?"

Zonder BTW of in de kleur zwart?

:-)

• Leuk
Waarderingen: CDK

erik2907

Actief lid
@erik2907 ik blijf er bij dat het oneerlijk is.

Dat mag en zo voelt het ook. Maar ik zou graag de beweegreden en uitleg ook van de dealer willen horen. Zeker omdat @Arctos een zeer goede inruilprijs voor zijn Fiat heeft gekregen, en om dan direct te zeggen dat de dealer het niet goed gedaan zou hebben .....? Dat staat niet in verhouding tot de koop / inruil van de auto. Tenzij de dealer iedereen binnen hengelt en daarna zijn slaatje slaat, maar dat is wel heeeeeel ver gezocht.

actros

Nieuw lid
ja kijk zo,n groot probleem is t ook niet en banden enz uitlaten alle slijtage delen koop ik niet bij de dealer veels te duur ik heb onder de fabia een mooie bosal trekhaak 50 procent goedkoper als bij de skoda dealer en zit er keurig netjes onder .....zat er voor 271 euro kant en klaar onder gebouwd bij skoda vroegen ze t dubbele ...

piair1982

Forumguru
Oplossing voor lekkende voorportier rubbers is simpel.

Raam naar beneden, deur open, knie tegen deurpaneel en de hoek van de raamstijl die tot de voorruit aansluit paar flinke rukken naar binnen geven.

Resultaat deurrubbers worden beter geklemd en lekkage voorbij.

actros

Nieuw lid
het is hier natuurlijk ook niet de plaats om bepaalde garage,s in een kwaad daglicht te stellen .....
dus we gaan gewwon door op naar de 45000 en hopelijk zonder mankementen .....

piair1982

Forumguru
Dat klopt. Gewoon door de dealer laten doen. Maar ik zou het wel bij een ander laten doen als hij zulke dure beurtjes durft door te belasten die onterecht waarschijnlijk zijn.

actros

Nieuw lid
en inderdaad daar komt nog bij wij kopen meestal een nieuwe ,,,daar rijden wij in 7 jaar tijd 80ooo km mee en dan ruilen we hem in...krijg je er meestal nog een redelijk bedrag voor terug .....

muurman

Senior Member
al ben ik zelf nog steeds een voorstander van gewwon 1 keer per jaar effe de olie eraf en nieuwe erin maar was volgens garage niet nodig
En terecht. Maar nu wil je toch na 2 jaar weer gaan???:pieker:

mbt garantie ben je niet verplicht naar de dealer te gaan. Aantoonbaar goed onderhoud is voldoende.
Maar ivm eventuele coulance is naar de dealer gaan wellicht slimmer.
Maar van de andere kant: mijn collega gaat al sinds de koop met nieuwe auto naar jbautoservice en er word totaal niet moeilijk gedaan door de dealer mbt garantie.

actros

Nieuw lid
ik kocht altijd nieuwe autos, hier bij ons op t dorp proima service en al 25 jaar tevreden maar deze skoda fabia kon ik kopen bij de dealer voor zoveel minder dat hij hem daar nog niet voor in kon kopen ......
vandaar in breda gekocht maar na volgend jaar weer gewoon terug naar onze garage die ook bmw porsche opel en alle merken nieuw levert .......heb er ook een nieuwe fiat van nooit problemen is er iets zet je hem weg en hij lost t op met fiat ze zien hem overal graag omdat hij bij alle dealers in de buurt gemiddeld 15 autos per jaar afneemt en dan nog de gebruikte die hij levert ,,,en inderdaad t is geen auto paleis met 2 verdiepingen en vertegenwoordigers maar hij zelf en twee monteurs met werk genoeg ......

ja kijk zo,n groot probleem is t ook niet en banden enz uitlaten alle slijtage delen koop ik niet bij de dealer veels te duur ik heb onder de fabia een mooie bosal trekhaak 50 procent goedkoper als bij de skoda dealer en zit er keurig netjes onder .....zat er voor 271 euro kant en klaar onder gebouwd bij skoda vroegen ze t dubbele ...
271 euro voor een trekhaak, incl. inlezen bij de dealer? Ik heb zo links en rechts geinformeerd en betaal gemiddeld tegen de 500 euro.

erik2907

Actief lid
Trekhaak bij www.trekhaken.nl, voor maar € 260,00 inclusief montage!

Het addertje onder het gras: de kabelset inclusief montage € 268,00!

Activatie kabelset noodzakelijk: € meerprijs (bij de dealer!)

Ik zou wel eens willen weten waar die trekhaak inclusief montage voor € 271,00 vandaan komt? Misschien 'om de hoek' bij de sloophandel en dan goedkoop als nieuw gekocht?

actros

Nieuw lid
nee hoor auto is niet bij de dealer geweest en zit er keurig netjes onder geen gebruikte gewoon nieuw ,,maar niet afneembaar en maar een 7 polige stekker

en als ik die prijzen van remblokken plaatsen bij de dealer zie dat kost hier maar de helft maar zoals ik zeg groote auto showrooms moeten betaald worden en wel door de klant

actros

Nieuw lid
kijk als ik een auto naar de garage breng hoeven ze al niet naar de vloeistoffen te kijken doe ik zelf de ruitensproeier is ook vol .....
en dan vindt ik een garage prettig die gewwon doet wat er hoognodig is en geen dingen die ik zelf al doe ......

zeggen ze ja meneer das t totaal prijs pakket ja waarvoor banden oppompen en ruitensproeier vullen zulke zaken hoef t bij mij een garage niet te doen .......
en wat er dan overblijt is effe 10 minuten olie verversen 4 liter longlife en dat voor 258 euro snel geld toch

Nou,.... 271 euro voor een nieuwe trekhaak incl bekabeling is echt een koopje volgens mij. Zit die garage soms in de buurt van Arnhem/Nijmegen?:pieker:

Bovenaan Onderaan