Nee.Hebben ze eigenlijk aangegeven wat er mijimaal verstookt moet zijn ?
Dat idee heb ik ook. Ik heb nog twee kannen 5W40 staan, maar de indruk dat deze 5W40 mijn brandstofverbruik iets verhoogt. (Kan dit nog niet met cijfers aantonen). Deze 5W40 kocht ik voor dik 20 euro per 5 liter. De 0W30 van Shell is met 30 euro wel duurder, maar ook weer niet extreem veel. Dus misschien dat ik ooit wel weer terug ga naar de 0W30. Ik hou wel vast aan de veel kortere verversingsintervallen (nu 10.000 km). Gelukkig wissel ik de olie zelf, dus dat levert verder geen extra kosten op.Ik denk dat als je de long life blijft gebruiken (5w30) en dit om de 15K ververst je ook goed zit. De kortere termijn is belangrijker dan de keus uit 5w40 of 5w30.
Maar geen goed gevoel bij die Addinoi of zo dat je toch wel weer terug wil?Dat idee heb ik ook. Ik heb nog twee kannen 5W40 staan, maar de indruk dat deze 5W40 mijn brandstofverbruik iets verhoogt. (Kan dit nog niet met cijfers aantonen). Deze 5W40 kocht ik voor dik 20 euro per 5 liter. De 0W30 van Shell is met 30 euro wel duurder, maar ook weer niet extreem veel. Dus misschien dat ik ooit wel weer terug ga naar de 0W30. Ik hou wel vast aan de veel kortere verversingsintervallen (nu 10.000 km). Gelukkig wissel ik de olie zelf, dus dat levert verder geen extra kosten op.
Jawel hoor, maar de afgelopen tijd lag mijn verbruik gewoon hoger dan wat ik graag zie. Echter, het weer speelde ook niet mee (veel wind of koud), ik reed wat minder echt lange afstanden en ik reed nog op winterbanden. Dat is allemaal van negatieve invloed op het verbruik, dus ik kijk dit nog wel even aan. Hoeveel de invloed van de olie precies is weet ik nog niet.Maar geen goed gevoel bij die Addinoi of zo dat je toch wel weer terug wil? https://www.skodaforum.nl/forum/i/welke-olie.31974/
Voorlopig staat mijn teller nog onder de 80k, en is de auto bij 30k en 60k nog door een officiële dealer van verse olie voorzien, dus daar is nog geen probleem. Dat ikzelf en een niet-dealer tussendoor nog een verversing hebben gedaan doet daar niets aan af. Dat weet Pon niet. Dus tussendoor zelf olie verversen kan altijd.Eventuele aanspraak op coulance kun je ook wel vergeten als je zelf olie ververst. Om de 10K is natuurlijk veel beter als om de 30K, maar zo zal een dealer het niet beoordelen.
Dat weet ik niet, maar als ik hier en op het Duitse forum lees wat je als eigenaar ook bij zgn coulance nog netto moet betalen bij een zuigerrevisie, dan kun je het voor hetzelfde geld ook in Geldermalsen laten doen en het helemaal zelf betalen. Stel je dus van die coulance niet al te veel voor.Bij wie moet je eigenlijk coulance aanvragen @andrehj als je auto via grijze import verkregen is; dus buiten de NL importeur om?
In mijn tijd was de grens bij Audi 0.7 l op 1000km..Hebben ze eigenlijk aangegeven wat er mijimaal verstookt moet zijn ?
Nee ga de 'eer' aan mijzelf houden en het gewoon netjes doen. In de hoop dat de dealer het netjes door zet na het goed op pakken van de kwestie. Na standpunt van de dealer (of PON) in kwestie kan ik pas beslissen wat te gaan doen.Noord; hebbie die 500km inmiddels bereikt?
En was je nog van plan "vals" te spelen..
Zie ik daar nu een zuiger waar van de rand hele stukken weg zijn? En wat is die kronkel in de bovenste zuigerveer? Is er nog iets bij vermeld over historie? En welk olieverbruik deze auto had?Als je te lang blijft doorrijden met hoog olieverbruik dan krijg je dit..... Bekijk bijlage 57759 Gisteren door Hartog op Facebook geplaatst. Dit blok is niet meer te redden.
Lekker logisch: importeur zegt over naar 0W30 en jij moet 5W40 gebruiken?