Hoog olie verbruik 1.8TSI

Spierings

Forumguru
@luissies

Alles hangt af wat men (de dealer) wil doen. Ik zal ze dezelfde opties ook neerleggen die wij nu reeds in ons hoofd hebben. Ongeacht wat de uitkomst is na de olieweging. Overigens doe ik zaken met de dealer en heb ik niets te maken met PON, mochten ze die virtuele straat in willen slaan.
Jij doet zaken met je dealer, maar je hebt echt wel met Pon te maken... Wie beslist en betaalt die coulanceregeling grotendeels....Inderdaad Pon ;).
De dealer zal misschien wel een beetje meebetalen, maar echt niet veel...

Persoonlijk zou ik liever naar Hartog gaan dan naar tsc.. maar dat is met name door de openheid van Hartog en de minimale info van tsc op hun site...
 
Laatst bewerkt:

luissies

Senior Member
Hierbij nog een brief van de audi. Maar gaat eigenlijk ook over de vag
 

Bijlagen

  • Nieuwsbrief 3 Stichting Audiclaim.pdf
    104,8 KB · Weergaven: 17

Noord26

Forumguru
Jij doet zaken met je dealer, maar je hebt echt wel met Pon te maken... Wie beslist en betaalt die coulanceregeling grotendeels....Inderdaad Pon ;).
De dealer zal misschien wel een beetje meebetalen, maar echt niet veel...

Persoonlijk zou ik liever naar Hartog gaan dan naar tsc.. die plaatsen compleet andere zuigers in tegenstelling tot tsc die de oude zuigers modificeren en mogelijk hierdoor ook verzwakt door verbreden schraapveer groef (willen ze het goed doen.)..

Persoonlijk kom ik er graag uit met de dealer. En ik denk die ook wel met mij. We hebben er al meerdere auto's (nieuw+gebruikt) gekocht en laten al het onderhoud en reparaties daar ook uit voeren.

Waarom is het toch dat alleen in de autowereld men dit redelijk vaak denkt; dat je met een achterliggende partij te maken hebt? En is dit niet het geval bij alle andere goederen of gebruiksmiddelen? Zo is het ook niet omschreven in het contact wat ik al had met de rechtsbijstand. Mocht het zo ver komen.

Kanttekening: vorig jaar kregen onze nieuwe bewoners van ons oude huis nog een brief in de bus van Suzuki dat er een terugroepactie was. Die auto hadden wij al niet meer in bezit, maar bouwjaar was wel 2005. Om het even in perspectief te zetten wat een importeur ook zou kunnen doen. Alhoewel ik daar nooit een overeenkomst mee heb getekend oid. PON kan nog heel veel leren van BV Nimag (oa importeur Suzuki/Toyota).

Andere inval: vandaag even bij de lokale Honda dealer binnen geweest. En een auto van 5 jaar oud sprak mij wel aan. Kort praatje met de verkoper dacht ik dat er natuurlijk alleen 6 maanden BOVAG garantie op zou zitten. Maar het blijkt dat elke auto daar standaard met 2 jaar volledige garantie de deur uit gaat. Ongeacht km-stand of leeftijd. En met onbeperkte kilometers! Mits dealer onderhouden. Nogmaals: PON kan nog heel veel leren.

@luissies Audi claim? Dat zijn oplichters die ook nog eens profiteren van gedupeerde consumenten.

@Spierings Wat zijn de criteria om voor coulance in aanmerking te komen? En kom nu niet aanzetten met iets invoeren op een computer bij een dealer en antwoord van PON afwachten. Want een dealer zou dan ook juist alle exacte criteria moeten weten die door PON voorgeschreven worden. Dat mijn dealer een olieweging wil doen suggereert dat er iets mogelijk is. Anders is een weging totaal overbodig als er toch geen tegemoetkoming zou zijn.
 
Laatst bewerkt:

luissies

Senior Member
Ja dat had ik al eerder gehoord. Heb er verder ook niets mee gedaan... kreeg ik gisteren. Nou ok... die van mij al klaar... dussss . Ik wens je succes en lezen het wel. Blijf het nog ff volgen.
 

Spierings

Forumguru
@Noord26 dat een Honda dealer 2 jaar garantie wil geven op occasions geeft niks met een importeur te maken.... Garantie is meestal aan de dealers zelf bij gebruikte wagens.. Wel bestaat bij VW en Audi v of a selectie, hierbij betaald de dealer een betaald bedrag en komen er bij garantie de kosten uit een daarvoor bestemd potje...

Bij Pon wordt onderscheid gemaakt tussen terugroepacties waar je bericht van krijgt en werkplaats acties welke je alleen krijgt als deze daadwerkelijk bij de dealer komt.. Niet alle acties zijn even noodzakelijk..

Kwa criteria voor coulance staat er niks vast (of het moet in de tussentijd veranderd zijn, maar denk het niet)
De 1e olieweging wordt met de testkast gedaan, hierin wordt alles geregistreerd. Bij de 2e weging wordt ook alles geregistreerd..
Vervolgens wordt met alle info hierover en het onderhouds verleden een coulanceaanvraag bij Pon gedaan...
Iedere wagen wordt apart behandeld. ...

Dat een dealer een olieweging wil doen wil niks zeggen, dit is gewoon een vereiste voor een coulance aanvraag..
 

miles

Senior Member
Persoonlijk zou ik liever naar Hartog gaan dan naar tsc.. die plaatsen compleet andere zuigers in tegenstelling tot tsc die de oude zuigers modificeren en mogelijk hierdoor ook verzwakt door verbreden schraapveer groef (willen ze het goed doen.)..

Volgens mij plaatst tsc nieuwe (gemodificeerde) zuigers. Althans als ik hun website goed lees:

citaat:
De zuigers worden vervangen door een gemodificeerde versie. Deze zijn beter dan het origineel
einde citaat.
 

Spierings

Forumguru
Volgens mij plaatst tsc nieuwe (gemodificeerde) zuigers. Althans als ik hun website goed lees:

citaat:
De zuigers worden vervangen door een gemodificeerde versie. Deze zijn beter dan het origineel
einde citaat.
Had het effe gecheckt...
Op hun site staat dat inderdaad, in de link van noord hadden ze het over andere zuigerveren...

Maar vind er zelf nog maar weinig info over wat er anders is aan hun zuiger... Hartog is hier vrij open over als je op hun site kijkt...
 
Zal moeten worden nagevraagd; maar het kunnen ook het nieuwere type zuigers zijn welke VW zelf geeft ontworpen voor dit probleem. Punt is alleen dat ook díe zuigers problemen gaan krijgen; hetzij bij een veel hogere KM stand..
 

Noord26

Forumguru
Zal moeten worden nagevraagd; maar het kunnen ook het nieuwere type zuigers zijn welke VW zelf geeft ontworpen voor dit probleem. Punt is alleen dat ook díe zuigers problemen gaan krijgen; hetzij bij een veel hogere KM stand..
Er is inmiddels een fase 2 van andere zuigers beschikbaar bij VAG. En die lossen het probleem wel op schijnbaar.
 

EvD

Actief lid
heb mijn auto bij hartog laten doen en heb nu 18 000 km greden en nog maar 300ml olie bijgevuld
heb wel gelezen dat die hele zuigerupgrade wel duurder is geworden
 

Noord26

Forumguru
@EvD

Is stiekem een behoorlijk stukje duurder geworden inderdaad de afgelopen periode. Maarja, als je goed werk levert en je zit voorlopig vol geboekt. Wie houd je tegen om dan niet te profiteren van je vakwerk?
 
Laatst bewerkt:

Spinal

Forumguru
Er is inmiddels een fase 2 van andere zuigers beschikbaar bij VAG. En die lossen het probleem wel op schijnbaar.

vanaf 2016 is dat nieuwe type (met wafel structuur) in gebruik genomen. Dus ik zou zeker bij dat revisie bedrijf even navragen of ze ook dat type gebruiken.
 

Noord26

Forumguru
@Schippersss

Klopt. Dat is nu €3750,-; helaas..

@Spinal

TSC gebruikt een andere zuiger als origineel. Dus geen van beide types 1 of 2 van VAG revisie.

En met €2238,50 (€1850 excl BTW) is dat een gigantisch verschil met €3750,-

Ruim €1500,- verschil!
 
Laatst bewerkt:
Behoorlijk verschil ja..

Offtopic;
Ging zaterdag met mn zus informeren voor een prijsopgave voor een Kawasaki Vulcan S. Extra's erbij, banden wissel (standaard banden zijn écht bagger) en rijklaar; verschil tussen de ene en de andere dealer 500 euro. Zelfde ding, zelfde accessoires & werkzaamheden..


Dus het loont, net zoals met je zuiger revisie, even elders te kijken
 
Bovenaan Onderaan