Jij doet zaken met je dealer, maar je hebt echt wel met Pon te maken... Wie beslist en betaalt die coulanceregeling grotendeels....Inderdaad Pon
.
De dealer zal misschien wel een beetje meebetalen, maar echt niet veel...
Persoonlijk zou ik liever naar Hartog gaan dan naar tsc.. die plaatsen compleet andere zuigers in tegenstelling tot tsc die de oude zuigers modificeren en mogelijk hierdoor ook verzwakt door verbreden schraapveer groef (willen ze het goed doen.)..
Persoonlijk kom ik er graag uit met de dealer. En ik denk die ook wel met mij. We hebben er al meerdere auto's (nieuw+gebruikt) gekocht en laten al het onderhoud en reparaties daar ook uit voeren.
Waarom is het toch dat alleen in de autowereld men dit redelijk vaak denkt; dat je met een achterliggende partij te maken hebt? En is dit niet het geval bij alle andere goederen of gebruiksmiddelen? Zo is het ook niet omschreven in het contact wat ik al had met de rechtsbijstand. Mocht het zo ver komen.
Kanttekening: vorig jaar kregen onze nieuwe bewoners van ons oude huis nog een brief in de bus van Suzuki dat er een terugroepactie was. Die auto hadden wij al niet meer in bezit, maar bouwjaar was wel 2005. Om het even in perspectief te zetten wat een importeur ook
zou kunnen doen. Alhoewel ik daar nooit een overeenkomst mee heb getekend oid. PON kan nog heel veel leren van BV Nimag (oa importeur Suzuki/Toyota).
Andere inval: vandaag even bij de lokale Honda dealer binnen geweest. En een auto van 5 jaar oud sprak mij wel aan. Kort praatje met de verkoper dacht ik dat er natuurlijk alleen 6 maanden BOVAG garantie op zou zitten. Maar het blijkt dat elke auto daar standaard met 2 jaar volledige garantie de deur uit gaat. Ongeacht km-stand of leeftijd. En met onbeperkte kilometers! Mits dealer onderhouden. Nogmaals: PON kan nog heel veel leren.
@luissies Audi claim? Dat zijn oplichters die ook nog eens profiteren van gedupeerde consumenten.
@Spierings Wat zijn de criteria om voor coulance in aanmerking te komen? En kom nu niet aanzetten met iets invoeren op een computer bij een dealer en antwoord van PON afwachten. Want een dealer zou dan ook juist alle exacte criteria moeten weten die door PON voorgeschreven worden. Dat mijn dealer een olieweging wil doen suggereert dat er iets mogelijk is. Anders is een weging totaal overbodig als er toch geen tegemoetkoming zou zijn.