Ben heel benieuwd wat je uiteindelijk zal besluiten. Mijn 1.8 Tsi heeft inmiddels 130.000 km gereden en het olieverbruik is nog steeds normaal. Door de vele publicaties over extreem olieverbruik van deze motor, ben ik eens gaan kijken naar oplossingen, mocht ik ooit aan de beurt zijn. Mij viel ook het forse prijsverschil op tussen o.a. Hartog en het bedrijf in Geldermalsen.
Ben benieuwd wat er uiteindelijk met jouw auto gaat gebeuren. Is jouw auto altijd door de VAG dealer onderhouden? Zo ja, dan ben ik tevens benieuwd wat zij doen aan coulance.
Auto is volledig dealer onderhouden met afgestempeld boekje. Kilometerstand is nu een kleine 170.000.
Over coulance is nog totaal niet gesproken bij de dealer. Van de 500km voor olieweging staan er nu 100km op. Als ze straks komen met een voorstel dat het iets met 3 nullen gaat kosten zal ik ze in het gezicht uitlachen. Het is een erkende ontwerpfout, waar ik als gebruiker totaal niets aan had kunnen doen om te voorkomen. En daarin ben ik reeds positief beantwoord door m'n rechtsbijstand.
Voor kan het nu 3 kanten op:
- verbruik op laten lossen op eigen kosten (TSC de Betuwe)
- hard spelen via rechtsbijstand (oplossen zonder enige kosten voor ons) en alle communicatie laten verlopen via hun naar dealer/PON. Met wellicht dat anderen hier ook voordeel uit kunnen putten. Heb al wat voorbeelden uit Duitsland/Rusland/USA, waar het een erkend probleem is. En onder garantie opgelost is, zelfs met hoge kilometerstanden en ruim buiten fabrieksgarantie.
- auto inruilen voor een splinternieuwe Swift. Qua grootte past het perfect bij ons en die hebben wij al eentje gehad in 7 jaar tijd met alleen nieuwe bandjes en olie/filters. Staat medio april bij de dealers.