Hoog olie verbruik 1.8TSI

Schippersss

Forumguru
Bij Skoda is het de CDAA, 2de generatie 1.8 tsi. 1ste generatie, BZB heb ik geen negatieve ervaringen mee. Iemand hier op forum met een Passat CC volgens mij wel.
Vanaf welke datums de modificatie op de spanner en zuiger en -veren is door gevoerd weet ik niet uit mijn hoofd. Kan ik wel opzoeken. Als ik er aan denk.
Hier de Passat CC rijder met bzb. Nu 108.000km gelopen. Verbruik is 0.5L op 20.000km, dus heel netjes te noemen. Meen dat de motorcode bzb weinig voorkomt qau ketting en olie verbruik. Ik heb iig met beide geen problemen.
 

vleier

Forumguru
via computer kan ik het wel openen.
Is dat nu de overgang van de motor op de versnellingsbak. of is dat de zijkant van de motor zelf
 

luissies

Senior Member
het is de overgang versnellingsbak naar de motor.
moet maandag even langs komen. even kijken hoe erg het is
 

vleier

Forumguru
Ik denk dat het dan wel eens de pakking kan zijn.

Tegenwoordig worden daar vaak vloeibare pakkingen voor gebruikt. hierdoor is de maat niet helemaal vast in veel gevallen (vroeger was er een vaste vorm voor iedere versnellingsbak) en nu is het gewoon hoe de monteur het erop maakt.
Stoot de pakking dan ergens tegenaan dan werkt die al minder goed.
Daarnaast kan er dan ook niet een klein beetje olie over de pakking worden gesmeert zodat deze ook daardoor minder goed afdicht
 

luissies

Senior Member
nou , we zijn naar de garage geweest. en ja hoor de bak mag er weer achter weg, het is versnellingsbakolie.
duszijn de auto straks weer een aantal weken kwijt, rij tegenwoordig meer in leenautos dan in de skoda
 
Laatst bewerkt:

luissies

Senior Member
Dat heb je mooi goed. Echt niets kan 1 keer goed. Auto ook naar de spuiter gehad. Kan ik ook weer heen. Want dikke lopers in de lak. Daar kan de auto natuurlijk niets aan doen. Maar word er wel beetje heel erg moe van
 

Octavia32

Forumguru
nou , we zijn naar de garage geweest. en ja hoor de bak mag er weer achter weg, het is versnellingsbakolie.
dus de auto mag nu weer terug naar de dsg dokter, want die heeft de koppeling ingebouwd.
du zijn de auto straks weer een week kwijt, rij tegenwoordig meer in leenautos dan in de skoda


Toch jammer dat de Leen auto's dan geen Skoda zijn, hoe dan ook balen dat je auto "weer" weg moet dit geeft geen vertrouwen.
 

vleier

Forumguru
Ergens merk ik steeds vaker dat dit gebeurt lijkt wel. Ik heb het idee dat het steeds vaker lijkt te gebeuren dat er steken worden laten vallen tijdens garagebezoeken. (zelf hebben ze bij de bodemplaat onder mijn motor al eens een gat gezaagd omdat ze er anders niet bij konden komen. De plaat weegt niet meer dan 2 kilo maar gewoon zagen).

Hopelijk is het allemaal sneller opgelost dan aangegeven. Dan kun je tenminste daarna weer helemaal top genieten van de Skoda.
 

Spierings

Forumguru
Waarom zou een specialist zoiets vervangen? Zolang dat deze niet lekt is er geen reden voor vervanging... Of het vervangen onderdeel moet daadwerkelijk die keering als afdichting gebruiken....

Als je je tandriem vervangt ga je standaard toch ook niet alle leerlingen en pakkingen vervangen...
 

ertromp

Forumguru
Als je de DSG bak van de motor af haalt.dan zit aan het koppelingsgedeelte niet die keerring
Die maakt onderdeel uit van de motor idd
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Tallguy

Forumguru
Op verzoek van TS heb ik een hoop postings van de laatste dagen verwijderd. Dit omdat er een discussie was ontstaan die nu niet meer ter zake doet. Dit maakt de leesbaarheid naw weer goed.
Conclusie tot nu toe: TS is met Skoda NL bezig over het probleem
.
 
Bovenaan Onderaan